AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Del Skrevet 20. desember 2020 Endret katten din atferd etter sterilisering? Mer eller mindre urolig? Spiste katten mer? Anonymkode: 7c77a...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Del Skrevet 20. desember 2020 Det heter kastrering (uansett kjønn). vår endret ikke adferd, men dette fordi hun ble kastrert så tidlig som mulig, da rekker ikke alle hormonene å virke som når de er voksne. Hun er en aktiv pus, spiser ikke for mye. Anonymkode: 649e4...0b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 20. desember 2020 #3 Del Skrevet 20. desember 2020 En ble roligere og tryggere, de to andre endret seg ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Del Skrevet 20. desember 2020 Min er kastrert. Eneste som har forandret seg er at hun har mindre energi og er blitt en anelse mer sosial. Anonymkode: d2ec1...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #5 Del Skrevet 22. desember 2020 Var bare 6 mnd, så hun har jo uansett gått fra å være kattunge til voksen. Men merker forskjell på hannkatter rom reker rundt huset- interessen deres avtok. Anonymkode: 41661...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #6 Del Skrevet 23. desember 2020 Den første katten min ble kastrert i voksen, og slåss like mye som før. Den andre katten min skal kastreres snart, men han kommer bare til å bli en feit slåsskjempe. Anonymkode: 7219d...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 24. desember 2020 #7 Del Skrevet 24. desember 2020 Alle kattene våre har blitt noe roligere etter kastrering, hannkattene ble kastrert rundt seks måneder så de var jo sprelleville en stund til uansett, yngstemann er fortsatt litt sprellevill da han kun er halvannet år enda, men for det meste har de alltid roet reka littegranne etter kastrering, og Storepus som nå er snart åtte år, er en rolig og chill stor kosegris av en mons med veldig sans for sofasliting etter en runde ute i nabolaget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #8 Del Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 18.45): Det heter kastrering (uansett kjønn). vår endret ikke adferd, men dette fordi hun ble kastrert så tidlig som mulig, da rekker ikke alle hormonene å virke som når de er voksne. Hun er en aktiv pus, spiser ikke for mye. Anonymkode: 649e4...0b0 Nei, det gjør det ikke. Eller, mitt vetrinærkontor kalte det hvertfall sterilisering for en måned siden da jeg tok inn hun katten min for sterilisering. Anonymkode: 8cd66...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 24. desember 2020 #9 Del Skrevet 24. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det gjør det ikke. Eller, mitt vetrinærkontor kalte det hvertfall sterilisering for en måned siden da jeg tok inn hun katten min for sterilisering. Anonymkode: 8cd66...788 Kastrering betyr at det fjernes alt. Eggleder og livmor hos hunnkatt. (Evnt tar ut livmor og lar eggleder tørke ut) Hos hannkatt fjernes testiklene. Før var det vanlig at hunnkattene ble sterilisert. Altså at egglederen ble kuttet. Hunnkatten kom dermed i løpetid, men kunne ikke bli drektig. Heldigvis har de fleste veternærer gått over til kastrering av begge kjønn. Endret 24. desember 2020 av Troyamin Endret grunnet staveleifer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #10 Del Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det gjør det ikke. Eller, mitt vetrinærkontor kalte det hvertfall sterilisering for en måned siden da jeg tok inn hun katten min for sterilisering. Anonymkode: 8cd66...788 Jo det gjør det. Noen veterinærer henger etter når det kommer til ordbruk. Sterilisering gjøres ikke lenger. Anonymkode: 649e4...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå