Gå til innhold

Krangel med "kjæresten" - bør jeg ta kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det siste året funnet tilbake til min ekssamboer. Vi har ikke flyttet sammen igjen, mest fordi han fremdeles er usikker. Men ting har stort sett vært veldig bra. Jeg opplever at han ikke har forståelse for hvorfor jeg flyttet ut, men at han fokuserer mest på hva han syns var dårlig i forholdet og vil være trygg på at disse tingene er bedret før vi flytter sammen igjen.

Grunnen til at jeg flyttet var at jeg ikke følte meg sett og elsket. Og jeg føler vel fremdeles litt på det. Får aldri noe svar om jeg sier jeg elsker ham. Men han viser i handling jeg betyr mye for han. Har de siste månedene spurt 3 ganger om han anser oss som et par, til det er svaret at han er usikker enda.

Har vi kranglet, er det alltid jeg som må strekke ut en hånd for å ordne opp. Gjør jeg ikke det, hører jeg ikke fra han. 

Nå skjedde det altså igjen i går. På fredag snakket vi om håndballfinalen som går i kveld, og jeg sa jeg gledet meg til den. En dag senere sier han at han skal  se denne kampen med noen andre, hos han. Personer jeg også kjenner godt, så det ville ikke vært rart om jeg også var der. Men jeg fikk ikke spørsmål om å bli med. Jeg ble furten og lei meg, og det så han jo. Jeg sa at jeg følte jeg aldri blir inkludert (og det er slik jeg opplever det, blir aldri spurt om å være med når han skal noe med noen andre). Han ble sint fordi han mener han aldri kan gjøre noe på egenhånd. Det er leit han ser sånn på det, men det er virkelig ikke hensikten min. Jeg syns bare det er trist at det aldri er naturlig for han å invitere meg med på noe).

Uansett, han ble sint, sa at dette er grunnen til at han ikke vet om han vil være sammen med meg, og at det eneste jeg nå har oppnådd er at han ikke vil være med meg. Etter dette svarte han meg ikke på noe lengre, og det endte med at jeg reiste hjem. Har i ettertid sendt en melding og ringt en gang, uten at han svarer.

Hva gjør jeg nå? Jeg syns jo det er  feil at det alltid er jeg som vil ordne opp, jeg som vil mest, jeg som er mest sikker på at jeg vil det skal være oss.

Men om jeg ikke prøver å få kontakt med han, er jeg redd jeg ikke hører fra han mer, og jeg er virkelig glad i ham...

En del av meg tenker at denne gang syns jeg ikke at jeg skal mase på han til jeg endelig får svar, også ser jeg jo om han tar kontakt. Gjør han det ikke, viser det jo bare at han ikke vil ha meg. Men samtidig risikerer jeg jo da at jeg ikke hører mer fra han.

Anonymkode: 66d5e...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager at innlegget ble postet to ganger, men jeg ønsket å være anonym, derfor ble det første slettet.

Skrevet

Og du er sammen med en sånn idiot fordi??

Anonymkode: 41353...427

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har det siste året funnet tilbake til min ekssamboer. Vi har ikke flyttet sammen igjen, mest fordi han fremdeles er usikker. Men ting har stort sett vært veldig bra. Jeg opplever at han ikke har forståelse for hvorfor jeg flyttet ut, men at han fokuserer mest på hva han syns var dårlig i forholdet og vil være trygg på at disse tingene er bedret før vi flytter sammen igjen.

Grunnen til at jeg flyttet var at jeg ikke følte meg sett og elsket. Og jeg føler vel fremdeles litt på det. Får aldri noe svar om jeg sier jeg elsker ham. Men han viser i handling jeg betyr mye for han. Har de siste månedene spurt 3 ganger om han anser oss som et par, til det er svaret at han er usikker enda.

Har vi kranglet, er det alltid jeg som må strekke ut en hånd for å ordne opp. Gjør jeg ikke det, hører jeg ikke fra han. 

Nå skjedde det altså igjen i går. På fredag snakket vi om håndballfinalen som går i kveld, og jeg sa jeg gledet meg til den. En dag senere sier han at han skal  se denne kampen med noen andre, hos han. Personer jeg også kjenner godt, så det ville ikke vært rart om jeg også var der. Men jeg fikk ikke spørsmål om å bli med. Jeg ble furten og lei meg, og det så han jo. Jeg sa at jeg følte jeg aldri blir inkludert (og det er slik jeg opplever det, blir aldri spurt om å være med når han skal noe med noen andre). Han ble sint fordi han mener han aldri kan gjøre noe på egenhånd. Det er leit han ser sånn på det, men det er virkelig ikke hensikten min. Jeg syns bare det er trist at det aldri er naturlig for han å invitere meg med på noe).

Uansett, han ble sint, sa at dette er grunnen til at han ikke vet om han vil være sammen med meg, og at det eneste jeg nå har oppnådd er at han ikke vil være med meg. Etter dette svarte han meg ikke på noe lengre, og det endte med at jeg reiste hjem. Har i ettertid sendt en melding og ringt en gang, uten at han svarer.

Hva gjør jeg nå? Jeg syns jo det er  feil at det alltid er jeg som vil ordne opp, jeg som vil mest, jeg som er mest sikker på at jeg vil det skal være oss.

Men om jeg ikke prøver å få kontakt med han, er jeg redd jeg ikke hører fra han mer, og jeg er virkelig glad i ham...

En del av meg tenker at denne gang syns jeg ikke at jeg skal mase på han til jeg endelig får svar, også ser jeg jo om han tar kontakt. Gjør han det ikke, viser det jo bare at han ikke vil ha meg. Men samtidig risikerer jeg jo da at jeg ikke hører mer fra han.

Men stemmer det at han "aldri" ber deg med på ting til felles kjente? Er det ok for deg at han drar på en del ting aleine?

Anonymkode: 10699...e65

Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men stemmer det at han "aldri" ber deg med på ting til felles kjente? Er det ok for deg at han drar på en del ting aleine?

Anonymkode: 10699...e65

Jeg mener det ja. Jeg er med på middag til moren hans, fordi hun ber han spør meg om å bli med.

Men ellers er jeg aldri med på noe. 

Problemet er ikke at han gjør ting alene, det er jo bare bra. Jeg er også sammen med mine venninner uten han, selvfølgelig. Men i settinger hvor de er flere, og det overhodet ikke ville vært rart om jeg også hadde vært med, syns jeg det er sårt at jeg aldri blir spurt. 

Eksempelvis på middag og kino med et annet par, hvor de var han + dette paret. Jeg ble ikke invitert med. 

• Liker 4
Skrevet

Hør på hva han sier da! Han vil ikke ha deg som kjæresten sin, men du er topp som tidsfordriv 

Anonymkode: a7628...754

• Liker 14
Skrevet

Han er nok over deg ja. Dump han og blokker i alle kanaler. Slik usikkerhet skal du slippe gå gjennom. Enten liker han deg NOK til å ha forhold, ellers lar han deg gå å finne en som vil ha hele deg.

Anonymkode: fd723...53c

• Liker 14
Skrevet

Han syns du et grei å ha mens han venter på at noen bedre dukker opp, og vil ikke at det er allment kjent at dere er et par. 

• Liker 7
Skrevet

LØP!! 

Anonymkode: 64c00...75b

• Liker 4
Skrevet

Ikke noe hyggelig å skrive dette, men han har null respekt for deg, og han manipulerer deg på mange måter. Du kan ikke reagere på noe, for da "minner han deg på" hvordan du var da dere bodde sammen. Selv innser eller innrømmer han ingen feil. 

Tror ikke det hjelper hva vi skriver her, for du virker å være alt for avhengig av han til å ville se hvor jævli han er mot deg. Sorry

• Liker 14
Skrevet

Jeg skjønner at det ikke er dette du ønsker å høre, men jeg tror rett og slett du skal spare deg for mer ulykkelighet og avslutte dette spede forsøket deres først som sist. Gå videre, begynn på nytt med en mann som synes du er verdt førsteplassen i livet sitt.

2020 har vært et dårlig år for meg på mange måter og jeg tenker at 2021 bare kan bli bedre. Jeg tror det kan bli bedre for deg også, TS.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han vil ikke

Anonymkode: 103e7...0eb

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker dette her er verst. Om du ikke prøver å ordne opp/ta kontakt, så er du redd du aldri hører fra han mer. Om han ikke tar kontakt så vil han vel ikke ha så mye med deg å gjøre? Hvorfor vil du tviholde på en som du må "mase" på og som ikke virker som intr i deg, for å være helt ærlig. Du har det bedre uten, tro meg. 

Anonymkode: b22ca...c52

• Liker 9
Skrevet

Han er slem mot deg, og det kommer han ikke til å slutte med. 

Finn deg noen andre å bruke tiden din på. 😊

Anonymkode: 98c65...44a

• Liker 7
Skrevet

Slik er min eks også . Vil gjerne ha kontakt når det passer ham,samt sex om jeg innbyr...Men helt separate liv ellers...🙄 Slik har de siste ni mnd vært.  Går ikke inn i 2021 slik ! Jeg går alene! 

Anonymkode: 5f64e...4f5

• Liker 10
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil flytte sammen med han, siden han ikke ønsker at dere skal ha et felles liv? Har noe egentlig endret seg etter at du flyttet fra han? 

• Liker 4
Skrevet

Når dere ikke henger sammen hele tiden, så synes jeg det virker veldig eksluderende at han aldri inviterer deg med på ting han gjør med venner/vennepar hvor det er naturlig ha deg med. Hvorfor være sammen med en som ekskluderer deg? Hva får han ut av forholdet? Dette hadde ikke jeg giddet. Jeg var sammen med en som synes det var et ork å være med meg. Som måtte "rømme" på motorsykkelen for å få fred fra meg. Jeg var så misunnelig på familier hvor mannen gledet seg til å være med dama si. Nå har jeg funnet en slik. En som elsker å være med meg og som jeg elsker å være med. Og så er vi alene med venner også, og sammen med venner. En god balanse, og vi føler oss begge elsket og inkludert både av hverandre og hverandres venner og familie. Håper du velger å finne deg en som gir deg lykke ❤️

Anonymkode: 2304e...178

• Liker 5
Skrevet

Du bør ønske deg litt selvrespekt til jul.  Hvorfor gidder du å bli behandlet dårlig både sist dere var sammen men også nå i runde 2 ? 

Anonymkode: 78a40...193

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 19.36):

Slik er min eks også . Vil gjerne ha kontakt når det passer ham,samt sex om jeg innbyr...Men helt separate liv ellers...🙄 Slik har de siste ni mnd vært.  Går ikke inn i 2021 slik ! Jeg går alene! 

Anonymkode: 5f64e...4f5

Du må ikke gå med på sex når han ikke vil være kjæresten din. Det fortjener han ikke. Dump han.

Anonymkode: fd723...53c

• Liker 5
Skrevet

Er dette ditt første seriøse forhold, Ts? Hvis nei, hvordan var du i tidligere forhold?

Hvordan behandlet foreldrene dine deg i oppveksten når dere kranglet om noe? Hadde du det samme mønsteret med dem som du har med kjæresten din? Hvis f.eks. foreldrene dine gjorde eller sa noe dumt men nektet å innrømme feilen, så endte det med at du tryglet dem om å elske deg? For det er det som er mønsteret du gjentar med kjæresten din. Ofte er slike mønster tillært i oppveksten, og de kan være vanskelige å komme ut av fordi vi ikke ser dem selv.

Kjæresten din gjorde noe dumt (ville ikke ha deg på besøk med felles venner for å se håndballkampen) og han ble sur på deg, men likevel er det du som trygler ham om å elske deg (ved at du ringer og sender melding).
Han lar være å svare deg, og altså straffer deg for noe dumt han gjorde. Du føler deg enda mer elendig, dum og uelskelig, og jo lenger ned du kommer jo enklere er det for ham å fortsette å bruke deg som en knulledokke han kan besøke en gang i mellom.

Hvis du klarer å være ærlig med deg selv og innrømme og erkjenne at dette er et mønster du sliter med, har du tatt et stort og viktig steg i riktig retning. 

Anonymkode: 2ff7e...71f

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...