Gå til innhold

Flere som reiser fra Storbritannina nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Godhelg2019
Skrevet

Venter besøk fra Storbritannina nå og de skal bo på hytta si - før nå skriker smittervernpoliti.

Nå frykter de at det ikke er mulig å reise til Norge, før de stenger grensene - før de forlater EU. Det ble opplyst at den nye varianten av koronaviruset er 70 % mer smittsom på dagsrevyen igår.

Lang historie kort; slektningen min er gift med en fra visumplikt land. Dersom de forlater UK før UK forlater EU, så slipper de mer enn 20 måneder saksbehandlingstid hos UDI. Saksbehandlingstiden for ektefelle med botid i EU og EØS er 6 måneder.

Her er det mye som er på spill.

Er det flere som er lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at den situasjonen er kjip, både med risikoen for at Storbritannia stenger grensene for utreise (og for så vidt også Norge ovenfor Storbritannia), men også at de forlater EU. 

Hadde jeg vært dem, så hadde jeg satset på et fly i kveld eller morgen tidlig om de har mulighet, selv om det sikkert koster skjorta (så lenge de er svært nøye på å holde karantenen ved ankomst til Norge). For det at de forlater EU, den er ganske lei, og de har faktisk ikke mange dagene å flytte på nå. UK går ut av EU 31.12. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er forholdsvis sikkert at Norge vil følge etter andre europeiske land med å stenge ned for flighter fra UK. Spørsmålet er bare når. Et annet moment er om flightene fra UK i det hele tatt vil gå de neste 11 dagene. 

• Liker 2
Skrevet

Vel, jeg hørte på Lørdagsrådet at Erna Solberg venter barnet sitt hjem fra London før jul...

• Liker 2
Skrevet
marykay skrev (4 minutter siden):

Vel, jeg hørte på Lørdagsrådet at Erna Solberg venter barnet sitt hjem fra London før jul...

Hørte rykter om at det er siste flyet som får komme inn i landet

• Opprett ny...