Gå til innhold

Matpakke eller kjøpe mat på jobb/skole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere med matpakke på jobb/skole eller kjøper dere mat i feks kantine?

Jeg er så lite kreativ og er lei av svett ost i matboksen. Vi har en matbutikk vegg i vegg på jobb men det blir fryktelig dyrt i lengden. Jeg sliter en del med dårlig matlyst i perioder og da blir det til at jeg ofte kjøper mat på butikken. 

Tar gjerne imot gode matpakketips 😊

Anonymkode: bd9bf...125

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid matpakke.  Bruker mye middagsrester, salat osv

Anonymkode: a7b0a...afe

• Liker 1
Skrevet

Har med middagsrester. Gidder ikke bruke ekstra penger på lunsj. Vil heller bruke de pengene på noe annet. Men har du mere enn nok penger til å kjøpe mat hver dag, så er det jo ikke noe problem. 

Anonymkode: 9b7d4...cfa

• Liker 1
Skrevet

Matpakke nesten hver dag. Lager uansett til barna. Varierer med middagsretter, frukt, grønt og diverse bakst. 

Skrevet

Matpakke. Om der er middagsrester tar jeg det. Ellers går det i knekkebrød som jeg har på jobb allerede.

Anonymkode: 10d0c...93f

Skrevet

Matpakke eller middagsrester. Pleier å lage meg en digg salat 😄

Skrevet

Matpakke, har ikke råd til å kjøpe lunsj i kantina hver dag. Har kjøleskap på jobb så har pålegg der og smører ferske brødskiver. Noen ganger har jeg med middagsrester eller lager meg en omelett. Har også mulighet til å varme mat i mikro ved behov.

Anonymkode: 335b3...0df

Skrevet

Har pålegg i en boks i kjøleskapet på jobb. Kjøper godt brød, og har liggende i skapet på kjøkkenet på jobb. Har innimellom middagsrester, bakst, omelett eller kokte egg. Vi har også en butikk i nærmeste bygg, men blir så fryktelig dyrt om jeg skal kjøpe mat der hver dag. P

Skrevet

Aldri matpakke. 
For meg er det livskvalitet å slippe det styret.

Anonymkode: 02bb4...72d

• Liker 2
Skrevet

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har dere med matpakke på jobb/skole eller kjøper dere mat i feks kantine?

Jeg er så lite kreativ og er lei av svett ost i matboksen. Vi har en matbutikk vegg i vegg på jobb men det blir fryktelig dyrt i lengden. Jeg sliter en del med dårlig matlyst i perioder og da blir det til at jeg ofte kjøper mat på butikken. 

Tar gjerne imot gode matpakketips 😊

Anonymkode: bd9bf...125

Matpakke :)

Eks:

Polarbrød,innpakket tomatskiver og en avocado som jeg smører på når det er tid for lunsj.

Piroger/pizzasnurrer med linsefyll som jeg tar opp av fryseren på morgningen og har tint innen lunsj 

Pastasalat med oliven,cherrytomater,linser/bønner/kikerter,paprika,soltørka tomat,mais,rødløk og en oljedressing i eget beger

Anonymkode: bbef0...662

Skrevet

Som oftest matpakke, men kjøper også varmmat i kantinen om det er noe godt!

Jeg veksler mellom knekkebrød, polarbrød eller hjemmebakte rundstykker i matpakken.
Bruker smøreost og hamburgerrygg, eller hamburgerrygg og ferdigskivet ost som pålegg, eller salami med majones og agurk...

Skrevet

Matpakke hver dag (ryker kanskje på en ferdigsmurt baguette 1-2 ganger i mnd.)  Har tilgang til både kjøleskap, komfyr og mikro på arbeidsplassen, så det det er få begrensninger på hva jeg kan ha med meg 😊  Synes ikke det er noe stress å lage matpakke, og synes det er enklere å spise både sunt og riktig mengde når jeg lager maten selv.  I tillegg sparer jeg jo noen kroner på det også.

Anonymkode: b334f...7df

Skrevet

Pleier å ta med salat 😊

Anonymkode: ca61e...c23

Skrevet

En blanding, noen ganger har jeg med matpakke, andre ganger kjøper jeg Fjordland som jeg varmer (hvis jeg jobber kveldsvakt) og andre ganger så kjøper jeg mat i kantina. Kjøper meg ofte god kaffe fra cafe når jeg har forelesninger. Hos meg har det med livskvalitet å gjøre. Kjøpe det jeg har lyst til den dagen, så kan jeg heller spare inn på andre ting.

Anonymkode: 7b483...59c

Skrevet

Betaler 500 kr i måneden for å spise i kantina og det er det verdt. 1-2 varmretter hver dag, salat, brød og pålegg. Smoothie, juice, melk, kaffe og te.

Anonymkode: 5b98f...c6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...