Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser at universet er 92 milliarder lysår bredt og at det er 13.7 milliarder år gammelt. Jeg får ikke det til å stemme med hverandre. Hvis universet hadde utvidet seg med lyshastigheten så hadde det bare vært 2*13.7=27.4 lysår bredt. Hvordan kan det da være så mye større?

Anonymkode: 91c4e...85b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løsning: universet utvider seg raskere enn lyset. Det er ingenting galt med det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 12.56):

Jeg leser at universet er 92 milliarder lysår bredt og at det er 13.7 milliarder år gammelt. Jeg får ikke det til å stemme med hverandre. Hvis universet hadde utvidet seg med lyshastigheten så hadde det bare vært 2*13.7=27.4 lysår bredt. Hvordan kan det da være så mye større?

Tull og tøys.

Sitat

1650: Bibelen bestemte alderen

Jordas alder er noe folk har lurt på lenge. I den kristne delen av verden var det lenge ganske greit. Man la bare sammen alle generasjonene i Bibelen tilbake til Adam, sammenlignet litt med egyptisk historie, og kom til at jorda ble skapt i kveldingen 22. oktober år 4004 før Kristus. 

Anonymkode: 92256...9c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 10.20):

Tull og tøys.

Anonymkode: 92256...9c1

Kanskje feil sted å putte inn kreasjonistisk verdensbilde- på vitenskapsforum.🙈

Istid, dinosaurer og menneskene skal altså eksistert på jorden samtidig. 

Vennligst legg ved bevis på denne teorien.

Anonymkode: dbf42...b5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 12.56):

Vet ikkje hvilken dokumentasjon du  forholder deg til når det gjeld univærsets størrelse ?     Ingen vet vel hvor stort univærset er, og mest sansynleg vil ein aldri få svar på det heller.  

Skrevet

Lysets hastighet var antakeligvis mye høyere tidlig i universets levetid

Anonymkode: ccbfc...b08

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2020 den 10.39):

Kanskje feil sted å putte inn kreasjonistisk verdensbilde- på vitenskapsforum.🙈

Istid, dinosaurer og menneskene skal altså eksistert på jorden samtidig. 

Vennligst legg ved bevis på denne teorien.

Anonymkode: dbf42...b5e

Mener å ha hørt at "forklaringen" er at dinosaurer ikke har eksistert, men at fossilene etter dem er lagt ut av gud for å forvirre menneskene - men de rettroende gjennomskuer selvfølgelig dette og lar det ikke rokke ved troen. Alle vi andre ... vel, vi havner vel i helvete...

Anonymkode: 6ca24...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...