Gå til innhold

Flere som utnytter Korona til å sove på hjemmekontoret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hjemmekontor, og en seng ved kontorpulten. Har små barn og må alltid tidlig opp, de er av og til våkne om natten også. Men har funnet at det blir mye bedre om jeg får sovet på dagtid. Blir mer opplagt og får egentlig gjort mer også. Sover selvsagt ikke når det er møter, og får gjort alt jeg skal innen fristene, så ingen som merker noe til dette.

Flere som har funnet ut at man kan få mye bedre dager gjennom dette trikset?

Andre folk har hatt kaffepauser i sikkert en time om dagen, det har aldri jeg hatt da jeg ikke drikker kaffe.

Anonymkode: 6d087...f0d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg skal jobbe mine timer hver dag, og gjør det.

Kaffepausene blir færre, da jeg ikke tar pause på hjemmekontoret for å drikke kaffe. Alt i alt er jeg også langt mer produktiv, men utnytter ikke det til å ta meg fri når jeg egentlig skulle jobbet.

Anonymkode: 4f96e...ceb

• Liker 2
Skrevet

Nja. Jeg tok to paracet og gikk og la meg en time en gang jeg hadde dundrende hodepine. Det hjalp, og jeg jobbet videre etterpå. 

Hadde jeg vært på kontoret den dagen ville jeg nok kapitulert og gått hjem, så det var jo tross alt en bedre løsning. 

Men har ikke for vane å sove, nei... 

Anonymkode: b2b2c...033

• Liker 4
Skrevet

Jaaaaa, jeg sover til ni - halv ti. Dødsdeilig!!! Men jeg da må jeg også jobbe til fem halv seks... 

Anonymkode: cd232...039

• Liker 3
Skrevet

Ja, sover ved behov. Jobber uansett mine timer da jeg begynner tidligere på morgenen fordi jeg egentlig ikke trenger å stå opp for å begynne arbeidsdagen. Følger også med på mail i løpet av kvelden. Har heller ikke lunsjpause eller andre pauser. 

Anonymkode: 2eae7...23f

• Liker 2
Skrevet

Kan godt ta meg en hvil, men jobber så mye jeg skal likevel. Dersom jeg sover lenge, må jeg jo jobbe lengre. Men så jobber jeg også mer effektivt fordi jeg er mer opplagt, så jeg føler ikke at jeg «utnytter» arbeidsgivers tillit.

Anonymkode: a54f1...d43

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener? Det kan jo være lurt å ta en sovepause midt på dagen hvis man er veldig trøtt pga nattevåk og sånn, men da jobber man jo også tilsvarende en time lenger. Det er ikke hverken triks eller utnytting, bare en mer praktisk inndeling av arbeidsdagen enn på vanlig kontor. 

Anonymkode: 1f898...503

• Liker 8
Skrevet

Sover ikke, men det blir mye runking

Anonymkode: cd7bd...c8a

• Liker 7
Skrevet

Nei, kan ikke sove på dagen. Iallfall ikke i arbeidsdagen. Er jo i full sving da! Arbeidsdagene består oftest av back-to-back møter, så har ikke tid heller. 

Anonymkode: b8cc5...c5c

Skrevet

Jeg jobber definitivt færre timer nå på hjemmekontor enn da vi var på kontoret.

Tidligere så ville jo egentlig arbeidsdagen være 8:15 - 17:45 hvis man tok med reisevei. Var alltid trøtt om morgenen og hadde ingen tid eller energi til noe etter jobb.

Nå starter jeg 9 og slutter som regel 15:30-16. Samtidig jobber jeg mye mer effektivt og leverer bedre resultater enn før. Kommer av at jeg stresser mindre om morgenen for å komme til jobb, sover mer og får mer fritid til å gå på tur og slappe av etter jobb. Det gjør at jeg får jobbet mye mer effektivt og levert bedre kvalitet i arbeidet jeg gjør.  Sjefen er fornøyd så det er bare ++ for alle.

Anonymkode: 07151...83b

• Liker 5
Skrevet

Nei.

Har så mye å gjøre at jeg kan ikke snike meg unna noen ting. Da økes bare arbeidsmengde og går bare mer ut over meg selv.

Jeg har krav på lunsj og har tatt meg en liten powernap da (20 min). Eller en liten luftetur eller en dusj 😁.

Anonymkode: 5e23c...0b6

Skrevet

Har gjort det når jeg ikke har følt meg bra. Men vi har hvilerom på jobb for samme formål så gjør ikke noe jeg ikke burde. Timene jobber jeg uansett. 

Anonymkode: 53f23...ff2

Skrevet

Ja, jeg lurer meg unna så mye som mulig med hjemmekontor. Jobber ofte ikke mer enn 3-4 timer om dagen. Har fått et par «klager», men stort sett legger ikke folk seg oppi det.

Anonymkode: 24933...58f

• Liker 3
Skrevet

I starten ble det mye unnasluntring med soving og seriekikking. Etter noen måneder ble jeg flinkere til å holde konsentrasjonen og få jobb gjort på hjemmekontor, nå jobber jeg mer enn hva jeg ville gjort på en vanlig dag på kontoret. Istedenfor to timer med reising så får jeg to timer overtid.

Anonymkode: 42287...281

• Liker 2
Skrevet

Ja. Jobber med brukerstøtte og hadde på alarm hvert 30 minutt. Hvert 30 minutt sjekket jeg alle kanaler og om noen trengte hjelp jobbet jeg. Var det ingen hendvendelser sov/slappet jeg av i 30 min til. Tok telefonen når den ringte selvsagt.

Anonymkode: 5026c...4ae

Skrevet

Så lenge man gjør jobben sin spiller det vel ingen rolle om man sover, kikker ut av vinduet, drikker kaffe eller strikker på hjemmekontor. Det er jo helt fantastisk å kunne ta en powernap når man er småbarnsforelder og har manko på søvn. Merker selv at jeg blir helt kokt i toppen av for lite søvn, og kan ha helt ubrukelige jobbdager hvis jeg har sovet alt for lite. Sov godt og nyt det :) 

Anonymkode: 667fd...feb

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge man gjør jobben sin spiller det vel ingen rolle om man sover, kikker ut av vinduet, drikker kaffe eller strikker på hjemmekontor. Det er jo helt fantastisk å kunne ta en powernap når man er småbarnsforelder og har manko på søvn. Merker selv at jeg blir helt kokt i toppen av for lite søvn, og kan ha helt ubrukelige jobbdager hvis jeg har sovet alt for lite. Sov godt og nyt det :) 

Anonymkode: 667fd...feb

Enig med deg. Selv elsker jeg hjemmekontor og håper dette varer så lenge som mulig (hjemmekontor, ikke korona..selv om de på en måte henger sammen da). Sur sjef og hovne kollegaer treffer jeg snart nok uansett dessverre..

Anonymkode: 9fad6...620

• Liker 1
Skrevet

Sover dere i jobbtiden eller tar dere en pause og forlenger jobbdagen tilsvarende? 

Selv sov jeg i en lunsjpause for litt siden under et heldagskurs; siden jeg ikke fikk sove om natten, så sluknet hodet og det bar rett i drømmeland. Hadde på alarmen tre minutter før kurset begynte igjen. 

Kunne kanskje vært flinkere til å sove, trene etc. i jobbtiden, men vi selger stort sett timer til kunden, så da er det litt vanskelig. 

Anonymkode: 67712...5b1

Skrevet

Jeg tar meg ofte en lur på sofaen på formiddagen. Det er så deilig!

Men har ikke dårlig samvittighet for det. Får gjort det jeg skal, og svarer ofte på henvendelser på telefon og e-post på kvelder og i helger. Så å ta meg en god pause i kontortiden for å sove eller gå med bikkjene i skogen har jeg ingen problemer med. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hjemmekontor nå, men hadde det før sommeren en stund. Sov lenge om morgenen. Var jo bare å slenge på seg joggebukse, tisse og sette på kaffen, så var jeg klar. Sov ikke noe på dagtid, men gikk meg en tur, dro på butikken e.l. Så på tv og lagde god mat. Spilte på ipaden og playstation. Jobbet myyyye mindre enn om jeg hadde møtt opp fysisk på jobb. Hadde fastlønn, så fikk like mye betalt. 

Savner den tiden litt, hehe.

Anonymkode: b424a...d0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...