Gå til innhold

Trekk fra lønnskonto som ikke stemte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et trekk fra lønnskonto, det står registrert trukket på lønnslipp men fikk likevel purringer på at det ikke var betalt, nå er saken ordnet og de som utbetaler lønn har tatt ca 20.000 fra meg. Kan ikke stole på noen og blir veldig skuffet rett og slett, noe å gå videre med? ser meg etter annen jobb.

Anonymkode: 246e6...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke helt lett å skjønne hva du mener her.

Anonymkode: e1ba7...fee

• Liker 19
Skrevet

Det første du må gjøre er å snakke med lønningskontoret, selvfølgelig. Spør og få et klart svar på "HVA har dere trukket meg i lønn for og hvem har pengene gått til?" Send det gjerne på epost, så du får et skriftlig svar.

Kan det hende at du skylder penger flere steder og at flere enn én har fått godkjent lønnstrekk av deg hos namsmannen?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var ikke helt lett å skjønne hva du mener her.

Ble trukket fra lønnskonto hver måned, det var i orden og registrert på lønnslipper. Trodde alt var i orden, men fikk likevel purringer fra de jeg skyldte penger av, beviste min uskyld og arbeidsgiveren har tatt pengene selv.

Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Det første du må gjøre er å snakke med lønningskontoret, selvfølgelig. Spør og få et klart svar på "HVA har dere trukket meg i lønn for og hvem har pengene gått til?" Send det gjerne på epost, så du får et skriftlig svar.

Kan det hende at du skylder penger flere steder og at flere enn én har fått godkjent lønnstrekk av deg hos namsmannen?

Nei, jeg skylder ikke penger flere steder, det er 100 prosent sikkert at pengene er registrert betalt ( mine lønnslipper ) og at mottaker ikke har fått dem. Har brukt måneder på å bevise dette, ble først ikke trodd-men til slutt så så de det med egne øyne, beklaget og ordnet opp.

Fakta: registrert ca 20.000 som innbetalt hos motpart, som ikke har vært det.

Skrevet

Skjønner ikke hva som blir trukket fra lønnskonto som registreres på lønnsslipp.

Mener du noe annet med lønnskonto enn bankkontoen der lønnen kommer inn?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke hva som blir trukket fra lønnskonto som registreres på lønnsslipp.

Mener du noe annet med lønnskonto enn bankkontoen der lønnen kommer inn?

Har fortalt nok, dere kan lese hva jeg skriver, de har stjålet penger av meg. 

Skrevet

Ser ut som ts har hatt påleggstrekk i lønn som ikke er betalt videre til kreditor. Det kan skje at man glemmer det, det har jeg selv gjort som regnskapsansvarlig. Men det oppdages jo da ved neste avstemming, så hvis de gjør jobben sin skal det merkes lenge før det er trukket 20 000.

Anonymkode: 1671e...b5c

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har fortalt nok, dere kan lese hva jeg skriver, de har stjålet penger av meg. 

Vi leser hva du skriver, men vi forstår hverken hva du ønsker med tråden, eller hva du mener med "trekk fra lønnskonto". 

En lønnskonto er noe du har i banken din, arb. giver har ikke tilgang til å trekke noe som helst fra den.

Anonymkode: bcb5e...6a8

• Liker 10
Skrevet

Ser ut som ts har hatt påleggstrekk i lønn som ikke er betalt videre til kreditor. Det kan skje at man glemmer det, det har jeg selv gjort som regnskapsansvarlig. Men det oppdages jo da ved neste avstemming, så hvis de gjør jobben sin skal det merkes lenge før det er trukket 20 000.

Anonymkode: 1671e...b5c

Dette stemmer, men at man skal "glemme" så mye penger??

Det er snakk om måneder med trekk, strekker seg over nesten 1 år.

Jeg har brukt en del tid, krefter og energi på og bevise min uskyld og jeg er rystet.

Skrevet

Kan skje at vedkommende har påleggstrekk. Det blir da trukket fra på lønn, og står på en konto i regnskapet, som blir utbetalt til kreditor ved forfall. Om dette ikke har blitt gjort fra lønnsavdelingen, så har de den summen stående åpen. Har du hatt kontakt med lønningskontoret? Det skjer nemlig ikke at noe blir trukket uten at det er mulig å spore opp hvor trekket ender. 

Skrevet

Hvis hva du skriver stemmer, altså at arb.giver har stjålet 20,000,- fra deg, kan du selvsagt anmelde dette.

Var trekket via namsmannen?

• Liker 1
Skrevet

Hvis hva du skriver stemmer, altså at arb.giver har stjålet 20,000,- fra deg, kan du selvsagt anmelde dette.

Var trekket via namsmannen?

Det spiller ingen rolle hvem trekket var fra, restbeløpet er betalt inn og jeg har fått en beklagelse og fått bevist min uskyld, likevel er rett og slett sint og skuffet.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det spiller ingen rolle hvem trekket var fra, restbeløpet er betalt inn og jeg har fått en beklagelse og fått bevist min uskyld, likevel er rett og slett sint og skuffet.

Ok.. 

Du skjønner, det er ikke så lett for oss å gjette halve historien.

Bra du har fått ordnet opp.

• Liker 8
Skrevet
Hotwife skrev (4 minutter siden):

Kan skje at vedkommende har påleggstrekk. Det blir da trukket fra på lønn, og står på en konto i regnskapet, som blir utbetalt til kreditor ved forfall. Om dette ikke har blitt gjort fra lønnsavdelingen, så har de den summen stående åpen. Har du hatt kontakt med lønningskontoret? Det skjer nemlig ikke at noe blir trukket uten at det er mulig å spore opp hvor trekket ender. 

Merkelig, de trakk for 2 måneder så sluttet det fra 3 måneden.. stått åpent i nesten 1 år da? 

Skrevet

Ok.. 

Du skjønner, det er ikke så lett for oss å gjette halve historien.

Bra du har fått ordnet opp.

Mer enn nok info her, de har registrert at det er trukket penger fra kontoen min som ikke motpart har mottatt, det har skapt problemer for meg naturlig nok.

Skrevet

De burde uansett gitt meg en forklaring.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mer enn nok info her, de har registrert at det er trukket penger fra kontoen min som ikke motpart har mottatt, det har skapt problemer for meg naturlig nok.

Mer enn nok info .. TIL HVA DA?!

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke hva denne kontoen du skriver om er. Arbeidsgiver har ikke tilgang til bankkontoen din.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva denne kontoen du skriver om er. Arbeidsgiver har ikke tilgang til bankkontoen din.

Synes du skal gå ut av denne tråden nå.

Til andre som har hatt seriøse svar, takk :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...