Gå til innhold

Vet du hvor mye huset ditt er verdt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del vet jeg hvor mye leiligheten min er verdt ved å følge med på de andre leilighetssalgene i borettslaget. Følger ellers generelt med i boligmarkedet, så vet hva prisene ligger på i området.

Om det er dette jeg får når jeg selger leiligheten er nå en annen sak, men det får jo tiden vise. ;)

Skrevet

Ja, det vet jeg. Både vha denne kalkulatoren, og fordi vi følger med på hva andre leiligheter i området blir solgt for. Vi har ikke tenkt å selge vår før om 2-3 år, men det er gledelig å se at på 4 år har vi tjent 5-600 000 på den.

Skrevet

Vet også sånn ca da vi følger med på andre leiligheter i borettslaget. På 4 år nå regner jeg å ha tjent ca 250 000 på den. Slett ikke verst for under 50km2 :)

Skrevet

Ca. 3, 2 mill. og det er omtrent det samme som takst. Tviler dog på at vi ville fått det hvis vi solgte.

Gjest huseier
Skrevet
Bare lurer, jeg.... Vet du hvor mye huset ditt er verdt?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=104306

(boligkalkulator)

den er til liten help for mange. Total bom for meg.da det ikke finnes lignende boliger i området, tok de til grunn boliger med x postnr fra meg.

Der er det ikke like boliger, det er rekkehus med eldre folk. Det er ikke gjort noe med hus osv....

Husene er ca 30/35 år.

Mitt er nytt. påkostet store summer ekstra. Summen de kom ut med på nett var ca 700.000 av det jeg egentlig får.

Skrevet

Vi har ennå ikke flyttet inni vår leilighet og må vente i to måneder til. Vi kjøpte vår 80m2 i Oslo for ca 1.750' i 2003. I dag er den verdt over 2.500' + tilvalg vi har gjort (nybygg).

Vi er VELDIG glade!!!!!

Skrevet (endret)

I følgje den kalkulatoren der er huset vårt verd over 5,8 mill. kroner....

Endret av Linn3c
Skrevet

Jeg har akkurat fått takst på 320.000, kalkulatoren viste over 400.000. Tror jeg stoler mer på takstmannen, gitt!

Skrevet

Som regel ender vi opp på +/- 4 mill med den kalkulatoren.

Det skulle stemme ganske bra tror jeg.

Skrevet

Fikk verdi på 1.05 mill

Så får vi se når takst mann kommer om 2 uker.

Men tror verdien blir litt lavere, men ikke så mye. Det tas jo heller ikke noe hensyn til hvor stor tomta er heller. Vi har jo 20 mål tomt.

• 2 år senere...
Gjest L.a.b.
Skrevet
Fikk verdi på 1.05 mill

Så får vi se når takst mann kommer om 2 uker.

Men tror verdien blir litt lavere, men ikke så mye. Det tas jo heller ikke noe hensyn til hvor stor tomta er heller. Vi har jo 20 mål tomt.

Er det noen som vet om andre sider der man kan finne ut taksten på huset sitt... Denne kalkulatoren kunne ikke hjelp meg!! =(

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å få inn en takstmann?

Før vi bestemte oss for megler nå hadde vi to forskjellige meglere og en takstmann inne. Meglerne kom med ganske så lik takst begge to så vi er rimelig sikre på at det stememr...

Skrevet

2.355.622

.. i følge denne kalkulatoren.. Vet ikke selv, men skal ha takstmann her til høsten når vi blir ferdig med å pusse opp kjøkken og bad.

Skrevet

Den kalkulatoren stemmer ikke for vårt hus. :riste: Viser godt over 2 millioner for mye...

Skrevet

Kalkulatoren stemmer ikke i forhold til taksten vi har fått. Den viste 500 000,- for lite....

Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi gav 1 250 000 for leiligheten for tre mnd siden. Kalkulatoren viste 2 278 000...... En million for mye.

Gjest Gjest
Skrevet

2.884.198 i følge kalkulatoren. Det er for høyt.

Kjøpte huset for 1.780.000 for 4 år siden. Har ikke hatt takst etter det, men tipper taksten nå er et sted mellom 2.100.000 og 2.300.000.

Gjest Elize
Skrevet

Jeg fikk alt for høyt. Over 200.000k mer enn leiligheten er verdt.

Skrevet

kom på 1 300 000 her... takstmannen kommer i morgen, så da får vi se om det stemmer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...