Dixiee Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Etter å ha jobbet 20 år i det privatenæringslivet og gjort stor karriere, revurderer jeg nå hva jeg skal bruke de siste 20-25 årene til. Covid situasjonen har fått meg til å innse at jeg ønsker å gjøre et mer " meningsfylt" arbeid og jeg vurerer å utdanne meg til sykepleier. Jeg gikk faktisk 1. året når jeg var 24, men sluttet da jeg fikk et fantastisk jobbtilbud i helt annen bransje og det å tjene penger var viktigere for meg da. Er det noen her som har tatt sykepleie utdannelse i voksen alder? Jeg er jo en ambisiøs person og ser for meg at jeg vil nok videreutdanne meg også. Er det for sent...? 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Velkommen til helsesektoren, vi trenger deg! Du er ikke for gammel! Hopp i det og gjør noe meningsfylt Anonymkode: fe26a...4e3 8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 Kult, go for it! Så lenge forholdene ligger til rette for at du kan ta bacheloren uten at det går på bekostning av familie ol så bare kjør på 😀 Anonymkode: b134a...f03 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 Vurderer det samme selv, er like gammel som deg. Anonymkode: 09e06...2b4 2
Gjest Willasmo Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Kjør på. Du er ikke for gammel. Vi trenger deg.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Bor i Oslo, lurer på hvilken skole som bør gå på, VID, Oslo met eller lovisenberg? Anonymkode: 09e06...2b4
Dixiee Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2020 Jeg bor i Vestfold. Like ved høyskolen, så det er både praktisk og gjennomførtbart. Store barn 50% og kan gå all in. Tusen takk! Jeg kontakter dem over nyttår. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 Dixiee skrev (1 minutt siden): Jeg bor i Vestfold. Like ved høyskolen, så det er både praktisk og gjennomførtbart. Store barn 50% og kan gå all in. Tusen takk! Jeg kontakter dem over nyttår. Bra! Sykepleieryrket er variert, givende og slett ikke så ille som mange her skal ha det til. Det er givende, utfordrende og byr på en rekke varierte videreutdanninger. Du kan jobbe med alt fra barnepsykiatri til akuttmottak. Jeg har utelukkende gode erfaringer med å veilede godt voksne sykepleierstudenter i praksis, de er modne, reflekterte og flinke med folk. Anonymkode: 3fadc...85a 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #9 Skrevet 20. desember 2020 Dixiee skrev (2 timer siden): Etter å ha jobbet 20 år i det privatenæringslivet og gjort stor karriere, revurderer jeg nå hva jeg skal bruke de siste 20-25 årene til. Covid situasjonen har fått meg til å innse at jeg ønsker å gjøre et mer " meningsfylt" arbeid og jeg vurerer å utdanne meg til sykepleier. Jeg gikk faktisk 1. året når jeg var 24, men sluttet da jeg fikk et fantastisk jobbtilbud i helt annen bransje og det å tjene penger var viktigere for meg da. Er det noen her som har tatt sykepleie utdannelse i voksen alder? Jeg er jo en ambisiøs person og ser for meg at jeg vil nok videreutdanne meg også. Er det for sent...? Det er MANGE av oss 😄 Selvsagt er det ikke for sent... Det er seriøst det beste valget jeg noensinne har tatt Anonymkode: 2033f...c67 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #10 Skrevet 20. desember 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Bor i Oslo, lurer på hvilken skole som bør gå på, VID, Oslo met eller lovisenberg? Anonymkode: 09e06...2b4 Alt annet enn Oslo met funker Anonymkode: fe26a...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #11 Skrevet 20. desember 2020 Ferdig når du er 46, ca 20 yrkesaktive år igjen. Det er lenge Bare husk at det er tungt for kroppen, dersom du har noen skavanker på lur Anonymkode: 1caa5...274
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #12 Skrevet 20. desember 2020 Dixiee skrev (6 timer siden): Jeg bor i Vestfold. Like ved høyskolen, så det er både praktisk og gjennomførtbart. Store barn 50% og kan gå all in. Tusen takk! Jeg kontakter dem over nyttår. Du trenger ikke kontakte dem, du søker bare samordna opptak innen fristen. Anonymkode: f999e...6c2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #13 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ferdig når du er 46, ca 20 yrkesaktive år igjen. Det er lenge Bare husk at det er tungt for kroppen, dersom du har noen skavanker på lur Anonymkode: 1caa5...274 Men sykepleieryrket trenger jo ikke være tungt i det hele tatt, det er en misforståelse! Mange andre steder å jobbe enn sengepost eller sykehjem. Psykiatri eller poliklinikker for eksempel er ikke fysisk tungt. Jeg jobber i akuttmottak, det er sjelden fysisk tungt. Turnus kan være slitsomt, men det er mulig å få dagstilling på for eksempel poliklinikker eller i bedriftshelsetjeneste. Ulempen da er selvsagt at man går ned i lønn. Anonymkode: 3fadc...85a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå