AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Hvordan takler dere hysteri rundt skjeggkre? Anonymkode: d8f5f...466
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Jeg personlig har "rar" frykt. Hvis jeg ser en edderkopp eller flue, reagerer jeg ikke. Men ser jeg sølvkre, blir jeg hysterisk. Hvorfor, kan jeg ikke forstå Anonymkode: d8f5f...466
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg personlig har "rar" frykt. Hvis jeg ser en edderkopp eller flue, reagerer jeg ikke. Men ser jeg sølvkre, blir jeg hysterisk. Hvorfor, kan jeg ikke forstå Anonymkode: d8f5f...466 Edderkopper er ikke insekter. Anonymkode: 0cb9e...827
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Edderkopper er ikke insekter. Anonymkode: 0cb9e...827 Hva da? Anonymkode: d8f5f...466
Cata Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Jeg har insektfobi. Jeg ville garantert ikke likt skjeggkre i leiligheten om jeg hadde fått noen, men jeg ville neppe blitt hysterisk heller - utover det at jeg ville ha dem vekk. Det jeg reagerer på med insekter er først og fremst det faktum at de er ekle med alle beina sine og de kan fly så jeg vet ikke hvor jeg har dem. Reagerer vesentlig mindre panisk på edderkopper og ikke i det hele tatt den gang jeg bodde i leieleilighet med sølvkre.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 Cata skrev (17 minutter siden): Jeg har insektfobi. Jeg ville garantert ikke likt skjeggkre i leiligheten om jeg hadde fått noen, men jeg ville neppe blitt hysterisk heller - utover det at jeg ville ha dem vekk. Det jeg reagerer på med insekter er først og fremst det faktum at de er ekle med alle beina sine og de kan fly så jeg vet ikke hvor jeg har dem. Reagerer vesentlig mindre panisk på edderkopper og ikke i det hele tatt den gang jeg bodde i leieleilighet med sølvkre. Du har fobi, men du ville ikke blitt hysterisk? Hvordan er det mulig 😂 Anonymkode: d8f5f...466
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan takler dere hysteri rundt skjeggkre? Anonymkode: d8f5f...466 Hvordan takle det? Helt ærlig, skjeggkreene her i huset er veldig flinke på å ikke vise seg for meg, er mer plaget av edderkoppene som plent skal dukke opp hele tiden, og fluene som flyr rundt. Heldigsvis så overlever ingen av delene lenge hos meg, da jeg har 2 jegere som tar knekken på det meste 😸😸 Skjeggkrene er ekle, men de gjør veldig lite ut av seg. Ser kanskje 1 kre i mnd. Er nå sikkert gått 2 mnd om ikke mer siden jeg så et dyr. Hysteri er helt riktig ord å bruke, for folk er hysteriske over ingenting. Og det kommer fra noen som hater alt av alt kry som finner veien inn til meg. Jeg skriker høyt. Men skjeggkrene de ... de er noen av de beste insektene jeg har hatt i hus, da de som sagt ikke viser seg for meg. Kan det være at kattene har noe med det å gjøre? Ja. Vet at mange katter spiser alle slags ulike kryp 😸 Så det er kanskje løsningen, få seg en katt og to 😸😸 Anonymkode: b3565...97b
Cata Skrevet 20. desember 2020 #9 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du har fobi, men du ville ikke blitt hysterisk? Hvordan er det mulig 😂 Anonymkode: d8f5f...466 Insekter gjør meg hysterisk nok - bare spør dem som har vært uheldige nok til å gå tur sammen med meg i insektsesongen. Skjeggkre tror jeg bare ville gjort meg utilpass.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #10 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvordan takle det? Helt ærlig, skjeggkreene her i huset er veldig flinke på å ikke vise seg for meg, er mer plaget av edderkoppene som plent skal dukke opp hele tiden, og fluene som flyr rundt. Heldigsvis så overlever ingen av delene lenge hos meg, da jeg har 2 jegere som tar knekken på det meste 😸😸 Skjeggkrene er ekle, men de gjør veldig lite ut av seg. Ser kanskje 1 kre i mnd. Er nå sikkert gått 2 mnd om ikke mer siden jeg så et dyr. Hysteri er helt riktig ord å bruke, for folk er hysteriske over ingenting. Og det kommer fra noen som hater alt av alt kry som finner veien inn til meg. Jeg skriker høyt. Men skjeggkrene de ... de er noen av de beste insektene jeg har hatt i hus, da de som sagt ikke viser seg for meg. Kan det være at kattene har noe med det å gjøre? Ja. Vet at mange katter spiser alle slags ulike kryp 😸 Så det er kanskje løsningen, få seg en katt og to 😸😸 Anonymkode: b3565...97b Sprer ikke skjeggkre bakterier og sykdommer når de for eksempel skal fra naboen til din leilighet? Anonymkode: d8f5f...466
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #11 Skrevet 20. desember 2020 Cata skrev (36 minutter siden): Insekter gjør meg hysterisk nok - bare spør dem som har vært uheldige nok til å gå tur sammen med meg i insektsesongen. Skjeggkre tror jeg bare ville gjort meg utilpass. Du ville ikke flyttet pga skjeggkre? Anonymkode: d8f5f...466
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #12 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sprer ikke skjeggkre bakterier og sykdommer når de for eksempel skal fra naboen til din leilighet? Anonymkode: d8f5f...466 Har jeg aldri hørt. De spiser organisk materiale de finner som brødsmuler ol. De spiser støv. De har og enzymer som gjør at de kan fordøye papir. Men bakterier og at de tar med sykdommer, det høres nesten ut som en corona konspirasjon 😂 Vi er nå ikke blitt syke etter å ha bodd med dem i noen år nå. Anonymkode: b3565...97b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #13 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har jeg aldri hørt. De spiser organisk materiale de finner som brødsmuler ol. De spiser støv. De har og enzymer som gjør at de kan fordøye papir. Men bakterier og at de tar med sykdommer, det høres nesten ut som en corona konspirasjon 😂 Vi er nå ikke blitt syke etter å ha bodd med dem i noen år nå. Anonymkode: b3565...97b Ikke korona da, men noe annet. Bare skikkelig ekkelt Anonymkode: d8f5f...466
Gjest Tamsi Skrevet 20. desember 2020 #14 Skrevet 20. desember 2020 Det går bra hvis det er lenge siden sist jeg så noen. Men når jeg plutselig ser noen så friker jeg ut og sliter i ukevis. Fungerer rett og slett dårlig hjemme. Sover dårlig, får skikkelige frysninger av å kjenne mitt eget hår mot armene, liker ikke å være alene hjemme, alt smårusk får meg til å skvette, jeg tør ikke løfte ting som ligger på gulvet, og tør ikke sitte i sofaen fordi jeg så et som krøp rundt i den en gang. Ikke hjelper det å flytte heller, det har vært skjeggkre de tre siste stedene jeg har bodd.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #15 Skrevet 20. desember 2020 Men da finnes da botemidler mot kre? Hva med å bruke dem? Anonymkode: 07eab...802
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #16 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva da? Anonymkode: d8f5f...466 Ledd-dyr. Anonymkode: 0cb9e...827
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #17 Skrevet 20. desember 2020 Tamsi skrev (1 time siden): Det går bra hvis det er lenge siden sist jeg så noen. Men når jeg plutselig ser noen så friker jeg ut og sliter i ukevis. Fungerer rett og slett dårlig hjemme. Sover dårlig, får skikkelige frysninger av å kjenne mitt eget hår mot armene, liker ikke å være alene hjemme, alt smårusk får meg til å skvette, jeg tør ikke løfte ting som ligger på gulvet, og tør ikke sitte i sofaen fordi jeg så et som krøp rundt i den en gang. Ikke hjelper det å flytte heller, det har vært skjeggkre de tre siste stedene jeg har bodd. Huff, så what to do Anonymkode: d8f5f...466
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #18 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men da finnes da botemidler mot kre? Hva med å bruke dem? Anonymkode: 07eab...802 Det er umulig å bli kvitt dem Anonymkode: d8f5f...466
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #19 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er umulig å bli kvitt dem Anonymkode: d8f5f...466 Det er vel ikke helt sant? Det er mulig å bli kvitt både sølvkre og skjeggkre. https://www.fhi.no/ml/skadedyr/skadedyr/eksempler-pa-atebekjempelse-av-skjeggkre-i-ulike-lokaler/ Anonymkode: 07eab...802
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #20 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel ikke helt sant? Det er mulig å bli kvitt både sølvkre og skjeggkre. https://www.fhi.no/ml/skadedyr/skadedyr/eksempler-pa-atebekjempelse-av-skjeggkre-i-ulike-lokaler/ Anonymkode: 07eab...802 Ikke i en leilighet. Man kan redusere antall ja, men om naboene har dem, besøker insektene deg igjen etterhvert Anonymkode: d8f5f...466
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå