AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Har lagt på kalori underskudd og telt hver bidige kalori, men har gått opp 2 kg denne uken🙁 Føler meg også svært tung og oppblåst i magen, da jeg sliter med forstoppelse for tiden. Så i går kveld tok jeg en avføringspille for å få tømt meg, men jeg veide enda mer i dag og er enda oppblåst og magen buler ut. Nå skjønner jeg ingenting😔 Har gått ned konstant siden jeg begynte, så dette påvirker meg veldig. Spesielt nå når det er julaften snart, da klarer jeg ikke kose meg med julematen. Jeg har spist mest proteiner og, lite karbohydrater. Men jeg har spist en del salt tror jeg. I går ble det blant annet biffkjøtt, bacongull og spekeskinke. Men har dette så mye å si? Anonymkode: 59527...6b1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Hvis du er kvinne kan vekten også variere veldig i forhold til syklus, kan det være tilfelle? Ellers er både salt mat og forstoppelse gode grunner til at vekten midlertidig kan gå litt opp, det betyr ikke at du har lagt på deg, bare at kroppen holder litt mer vann og har mer tarminnhold enn til "vanlig". Dette forsvinner av seg selv, det er ingen grunn til panikk. Bare fortsett som vanlig og stol på prosessen Vil legge til at om du har gjort endringer i dietten som har gitt deg forstoppelse er det kanskje verdt å se på om du trenger å gjøre noen justeringer for å få magen til å fungere? Det skal ikke være nødvendig å ta avføringspiller for å tømme seg. Anonymkode: e2efd...956 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 Sikkert mye vann i kroppen, men husk at vektnedgang går opp og ned, avhengig av saltintak, mat, trening og syklus. Det er helt normalt! Slapp godt av, spis balansert og sunt. Skei ut i blant og ikkje stress. Nyt jula fiberrike karbohydrater hjelper forresten på fordøyelsen Anonymkode: bdb50...1f9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 2 kg er jo ingenting. Kom tilbake når du har lagt på deg 10. Anonymkode: ad843...034
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Det er helt normalt å svinge i vekt, enten man er på vei ned eller har en normal vekt. Du kan fint spise julematen som planlagt. En uke spiller liten rolle i det store bildet, det ser du? På tide å tenke litt om du er inne i et sunt eller usunt mønster. Anonymkode: 4da13...7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå