Gå til innhold

Tar det lang tid å selge leilighet i Lørenskog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På finn er det nesten ingen leiligheter til salgs i området vi bor. Er det et dårlig tegn? 

Anonymkode: 22e6d...f15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje spørs hvor i Lørenskog 

Skrevet

Husk at det er midt i julen da 😃 Lørenskog er jo et kjempefint område, litt landing men veldig nærme Oslo så dette tror jeg ikke blir noe problem å selge’

Anonymkode: b8db8...9e9

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Husk at det er midt i julen da 😃 Lørenskog er jo et kjempefint område, litt landing men veldig nærme Oslo så dette tror jeg ikke blir noe problem å selge’

Anonymkode: b8db8...9e9

Ikke bare nå, men generelt har jeg lagt merke til at det er lite til salgs eller at de samme leilighetene ligger på finn i flere måneder 

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ikke bare nå, men generelt har jeg lagt merke til at det er lite til salgs eller at de samme leilighetene ligger på finn i flere måneder 

Jeg har en annen erfaring, men mulig vi titter på ulike objekter og områder i Lørenskog? 🤔 jeg ser hovedsakelig etter toroms-leilighet. Det er jo også veldig mange nye boligprosjekter i Lørenskog (ved Metro, Triaden og Lørenskog stasjon). Men boligmarkedet er alltid mer stille før jul, og bruker å ta seg opp i januar igjen. Dere skal selge? 

Anonymkode: dee5e...d71

• Liker 1
Skrevet

En moderne leilighet med bra beliggenhet (sol, støyfritt, nært offentlig kommunikasjon) i Oslo-området er ikke vanskelig å selge - til riktig pris.

Anonymkode: 88526...d12

• Liker 2
Skrevet

En annen sak: Boliger som selges i den mørkeste tiden på året, har ofte dårlige lys-/solforhold. Det er gjerne derfor de selges nå, fordi det ikke er så tydelig når det er mørkt hele tiden uansett. Dette er mindre attraktive boliger, og de kan være vanskeligere å få solgt av den grunn.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

En annen sak: Boliger som selges i den mørkeste tiden på året, har ofte dårlige lys-/solforhold. Det er gjerne derfor de selges nå, fordi det ikke er så tydelig når det er mørkt hele tiden uansett. Dette er mindre attraktive boliger, og de kan være vanskeligere å få solgt av den grunn.

Godt poeng som flere bør være klar over. 

Veldig få som tenker på om det er sol på balkongen i desember eller januar måned. 

Anonymkode: 74a78...9a4

Skrevet

Boligprisene stiger jo som bare rakkern nå. Kanskje en del som avventer å selge 🙂 Også er det jo desember da, selvfølgelig.

Anonymkode: e64e0...3b7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en annen erfaring, men mulig vi titter på ulike objekter og områder i Lørenskog? 🤔 jeg ser hovedsakelig etter toroms-leilighet. Det er jo også veldig mange nye boligprosjekter i Lørenskog (ved Metro, Triaden og Lørenskog stasjon). Men boligmarkedet er alltid mer stille før jul, og bruker å ta seg opp i januar igjen. Dere skal selge? 

Anonymkode: dee5e...d71

Vi har toroms ja. De leilighetene ved Triaden er fine, men forferdelig utsikt. Man ser jo rett til naboen. 

• Liker 2
Skrevet

Hmmmmm takk, det har jeg aldri tenkt på 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 15.18):

Forstår ikke kjøpere dette? De som kjøper nå? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 15.58):

Boligprisene stiger jo som bare rakkern nå. Kanskje en del som avventer å selge 🙂 Også er det jo desember da, selvfølgelig.

Anonymkode: e64e0...3b7

Også i Lørenskog? 

Skrevet

La ut min i februar. Ble solgt i april. Men det var altså midt under coronanedstengningen.

Anonymkode: 208bb...b20

• Liker 1
Skrevet

Det har blitt bygd ekstremt mange leiligheter på Lørenskog de siste 3-4 årene, så det er nok derfor. Opplever ikke at det tar lang tid, det er bare veldig mye til salgs. 

Anonymkode: 63a17...30e

Skrevet

Det er nå over 400 boliger til salgs i kommunen og 42000 innbyggere. Drammen er like mange boliger til salgs, men 100 000 innbyggere. 

Det er mye til salgs og det tar naturlig lengre tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

La ut min i februar. Ble solgt i april. Men det var altså midt under coronanedstengningen.

Kan du fortelle litt mer, om antall visninger, hvor mange som kom, budrunde? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det har blitt bygd ekstremt mange leiligheter på Lørenskog de siste 3-4 årene, så det er nok derfor. Opplever ikke at det tar lang tid, det er bare veldig mye til salgs. 

Anonymkode: 63a17...30e

Hvor er «mye» til salgs? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan du fortelle litt mer, om antall visninger, hvor mange som kom, budrunde? 

Hmm, vi hadde 1 privatvisning og 1 vanlig visning, men ble et skikkelig uvær den helga. Fikk inn et skambud 700 000 under prisantydning, takket nei. Satte opp ny visning uka etter. Da begynte Coronaen å skremme folk. Var få på visning og alle satt på gjerdet. Så hev ene naboen seg på og solgte i samme oppgang. Naboen hadde visning samtidig som oss. Den leiligheta var billigere og mindre, så jeg mistet noen interessenter dit siden de ikke nødvendigvis trengte mye plass. 

Så ble det total lockdown og meglere fikk bare holde privatvisninger. Vi holdt faktisk bare én privatvisning og de ga 150 000 under prisantydning. Hadde veldig uflaks, da vår målgruppe var godt voksne og eldre (men de var livredde for viruset på dette tidspunktet og turte ikke gå ut). Glad vi fikk solgt da vi gjorde og med veldig kort overtakelse (bare 2 uker). Etter det gikk prisene veldig ned. Ene naboen min la ut leiligheta si etter oss (veldig overpriset) og hun holdt i hvertfall 6 mnd. Måtte gå veldig ned i pris. Ser det fortsatt ligger leiligheter ute som forsøkte å selge samtidig som oss. Når det er sagt er det også leiligheter som blir revet bort, så det handler ofte om to ting: 1. Riktig pris og 2. Riktig kjøper.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 15.16):

En moderne leilighet med bra beliggenhet (sol, støyfritt, nært offentlig kommunikasjon) i Oslo-området er ikke vanskelig å selge - til riktig pris.

Men det finner du jo ikke på Lørenskog.. Der er det masse kø å trafikk, dårlig luftkvalitet, mye støy, dårlige solforhold pga at det er bygget alt for tett.. 

Anonymkode: 56e20...189

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...