Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å søke på en stilling som tannhelsesekretær. Har en annen utdannelse innen helse, og det stod i stillingsannonsen at det var greit.

Hvordan er arbeidsdagen som tannhelsesekretær? Hva er typiske arbeidsoppgaver? Hvordan er lønn? Dette er privatpraktiserende.

Anonymkode: de04c...b19

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vurderer å søke på en stilling som tannhelsesekretær. Har en annen utdannelse innen helse, og det stod i stillingsannonsen at det var greit.

Hvordan er arbeidsdagen som tannhelsesekretær? Hva er typiske arbeidsoppgaver? Hvordan er lønn? Dette er privatpraktiserende.

Elsket å jobbe som tannhelsesekretær! Veldig variert, synes jeg. Du sender ut innkallinger, fører journaler, sender ut fakturaer, rengjør/desinfiserer instrumenter og arbeidsstasjon, fremkaller røntgenbilder og du kan også få ansvar for å ta røntgenbilder, klargjør arbeidsstasjon for tannlegen/tannpleieren, holder kontroll på instrumenter, produkter, inventar, arbeidsklær. Du tar selvsagt også imot pasientene som kommer, ønsker dem velkommen, viser dem inn til timen... veldig mange flere arbeidsoppgaver som jeg ikke kommer på i farta, men absolutt en givende og variert jobb! 

Flere kan sikkert svare, som er utdannet tannhelsesekretær. Angående lønn vet jeg lite om dagens nivå. For 10 år siden fikk jeg 300 000 i årslønn. 

Anonymkode: 545f4...b1b

Skrevet

Du svarer også på telefonen, selvsagt... Jeg synes det er veldig variert og ikke en kjedelig arbeidshverdag, hvertfall :) 

Anonymkode: 545f4...b1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg jobber offentlig, som assistent. På vår klinikk har assistentene og sekretærene samme arbeidsoppgaver og ansvarsmengde. Jeg har én tannlege som jeg jobber fast sammen med, så arbeidsoppgaver varier selvfølgelig utifra hvordan boken hennes ser ut den dagen. 

Starter dagen med å skylle, sprite ned, vaske og desinfisere alt av utstyr, overflater osv, og dekke på og klargjøre alt til første pasient. Datamaskin til tannlegen slår jeg på og logger inn slik at det er klart. En av oss assistentene/sekretærene ser til at alt er slått på og logget inn i resepsjon, inne på sterilen og på røntgen, alt ettersom hvem av oss som først har mulighet til dette. 

Maskin med utstyr settes på vask inne på sterilen og autoklaven settes på med klargjort brett fra gårdagen. 

Så skal første pasient hentes inn, og som assistent er det jeg som møter pasienten og følger inn på kontoret og går gjennom spørreskjema i forhold til covid 19, tar på serviett rundt halsen tim pasienten og får vedkommende til å skylle med hydrogenperoksid i 1 min. Innen den tid er gjerne tannlegen ankommet og vi startet da behandling. Ved undersøkelser tar jeg bilder og framkaller dem. Alle andre behandlinger jobber jeg som assistent tett på sammen med tannlegen, og fungerer som en «ekstra hånd». Gir alt av utstyr når det trengs, rydder unna underveis, holder suget osv osv. Når behandlingen er ferdig skal alt ryddes, vaskes, desinfiseres og klargjøres til neste behandling. 

Vi har på vår klinikk beregnet én assistent/sekretær til hver tannlege samt én assistent/sekretær som har det overordnede ansvaret for resepsjon, telefon, sterilen og det administrative.

Anonymkode: b4c02...a26

Skrevet

Takk for svar! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...