Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har vært utro med en gift kvinne, bør jeg fortelle dette til mannen hennes?

Jeg fant ut dette ganske nylig og denne kvinnen har tryglet meg om å ikke fortelle det til mannen og bedt meg om å tenke på barna hennes. Jeg ønsker ikke å ødelegge for barna hennes, men tenker jo at denne mannen fortjener å vite, samt at skadefryden får meg til å ønske å ødelegge det jeg kan for henne.

Hva bør jeg gjøre? Jeg tenker han fortjener å vite, men vil han vite?

Det skal sies at jeg har sagt at hun bør fortelle det til han. Dette ble sagt som en slags trussel da jeg ringte og skjelte henne ut..

Et siste spørsmål er jo om dette vil ødelegge for meg selv og mulighetene for å forsøke å reparer mitt eget forhold hvis jeg finner ut at det er det jeg ønsker.. Mannen min har sagt at han velger meg og avsluttet forholdet med denne kvinnen. Jeg er naturlig nok ekstremt usikker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke sagt noe .

Anonymkode: 46e3a...c75

• Liker 18
Skrevet

Jeg ville ha tatt en prat med mannen. Kanskje han er av typen som ikke ønsker å vite, men jeg synes likevel at det er en medmenneskelig ting å gjøre, å fortelle når man vet om svik.. 

Anonymkode: 17c19...d81

• Liker 20
Skrevet

Jeg ville ha tatt en prat med mannen. Kanskje han er av typen som ikke ønsker å vite, men jeg synes likevel at det er en medmenneskelig ting å gjøre, å fortelle når man vet om svik.. 

Anonymkode: 17c19...d81

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes egentlig at den eneste gode grunnen du har til å sladre er for å ta hevn. Skadefryden du ønsker å oppleve er primitiv, men sikkert tilfredsstillende. All annen argumentasjon for å sladre er vikarierende for å rettferdiggjøre å få oppleve skadefryden.

Hvis du ønsker å fremstå mindre primitiv så lar du være å fortelle og heller konsentrerer deg om å reparere/avslutte ditt eget forhold.

• Liker 33
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Martemarte skrev (2 timer siden):

Mannen min har vært utro med en gift kvinne, bør jeg fortelle dette til mannen hennes?

Jeg fant ut dette ganske nylig og denne kvinnen har tryglet meg om å ikke fortelle det til mannen og bedt meg om å tenke på barna hennes. Jeg ønsker ikke å ødelegge for barna hennes, men tenker jo at denne mannen fortjener å vite, samt at skadefryden får meg til å ønske å ødelegge det jeg kan for henne.

Hva bør jeg gjøre? Jeg tenker han fortjener å vite, men vil han vite?

Det skal sies at jeg har sagt at hun bør fortelle det til han. Dette ble sagt som en slags trussel da jeg ringte og skjelte henne ut..

Et siste spørsmål er jo om dette vil ødelegge for meg selv og mulighetene for å forsøke å reparer mitt eget forhold hvis jeg finner ut at det er det jeg ønsker.. Mannen min har sagt at han velger meg og avsluttet forholdet med denne kvinnen. Jeg er naturlig nok ekstremt usikker..

Selv hadde jeg fortalt mannen hennes og forlatt min mann.

Men siden du velger å gjøre et forsøk på nytt med din mann, ville jeg latt det ligge. Jo mindre styr, jo bedre. 

Skrevet

Selvsagt skal du ikke si det nå rett før jul. Tenk på det dramaet det vil medføre for barna!

Du har uansett godt av å roe deg ned og tenke litt over dette. Ja, du vil ha hevn og du føler sinne, men dette vil svinge til sorg, selvbebreidelse, nytt sinne... men når alle de vestre følelsene står igjen, gjenstår bare forholdet til sin mann: vil du fortsatt ha ham eller ikke? Og da vil du være så utrolig glad for at du ikke handler i affekt og involverte andre. 

Anonymkode: be966...e5e

• Liker 28
Skrevet

*vestre=verste

Skrevet

Jeg ville ha fortalt. Prøv å snu om på det. Hadde du ønsket å vite, eller ville du levd i uvitenhet om at mannen er utro. Argumentet om at du ødelegger for barna hennes er tynt. Det er hennes handlinger, og hun vet absolutt hva hun har gjort. Hun hadde et valg, men satt seg selv foran mannen og familien.

Det handler ikke om hevn, men ærlighet. At mannen i denne familien skal få vite at han er sviktet. Om hun ikke blir oppdaget, kan hun fortsette med andre menn. Han fortjener å vite. Regner med at dere ikke skal ha så mye kontakt med denne familien, så det kommer jo ikke til å gi dere noen konsekvenser.

Anonymkode: 144be...56d

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ha fortalt. Prøv å snu om på det. Hadde du ønsket å vite, eller ville du levd i uvitenhet om at mannen er utro.

Hva med å snu det til barna først? 22.desember får pappa vite at mamma har vært utro. Du kan tro de får en fin jul. 

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det handler ikke om hevn, men ærlighet.

For noe tull. Det gjør det aldeles ikke!

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det handler ikke om hevn, men ærlighet.

Anonymkode: 144be...56d

Ærligheten er det de utro som har ansvar for. Ikke TS. Her er det bare primitiv hevn, et ønske om å skade, som er et argument. Lett å forstå, men som sagt, primitivt.

• Liker 20
Skrevet

Jeg ville fortalt det til mannen. Han fortjener å vite at kona hans er ei hore som ligger rundt.

Du skal ikke tenke på hvordan barna hennes kommer til å ha det fordi mamma er ei ludder, det er HUN som har forårsaket dette og må dermed ta konsekvensene av det.

Ring ham, du.

Anonymkode: 807bb...e36

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han fortjener å vite at kona hans er ei hore som ligger rundt.

Hun ligger med EN mann, ikke hundre. Men noe sier meg at du har vært i situasjonen selv og fortsatt er bitter på grunn av det. 

• Liker 21
Skrevet

Du forteller det til mannen. Etter jul. For din egen skyld og for denne stakkars mannen sin skyld.. Selvfølgelig fortjener han ø vite sannheten, og ta en avgjørelse selv. 

Anonymkode: 2afa9...ae1

• Liker 11
Skrevet
UteTilLunch skrev (45 minutter siden):

Jeg synes egentlig at den eneste gode grunnen du har til å sladre er for å ta hevn. Skadefryden du ønsker å oppleve er primitiv, men sikkert tilfredsstillende. All annen argumentasjon for å sladre er vikarierende for å rettferdiggjøre å få oppleve skadefryden.

Hvis du ønsker å fremstå mindre primitiv så lar du være å fortelle og heller konsentrerer deg om å reparere/avslutte ditt eget forhold.

Enig. Lurest i det lange løp

Anonymkode: e308a...761

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun ligger med EN mann, ikke hundre. Men noe sier meg at du har vært i situasjonen selv og fortsatt er bitter på grunn av det. 

Åh, hvordan vet du at det kun er EN mann og ikke hundre, er du kanskje den kvinnen som TS skriver om?

Nice try. Skjønner ikke hvorfor du reagerer på mitt innlegg, følte deg truffet?

Anonymkode: 807bb...e36

• Liker 6
Skrevet

Ta ansvaret for DITT liv. Du har ingen rettighet til å blande deg inn i andre sitt, med mindre det ikke er snakk om barn som er involvert i vold eller noe som er livsfarlig. - 

Anonymkode: a9fee...db2

• Liker 8
Skrevet

Jeg er hevngjerrig som person, og dette synes jeg absolutt du skal si i fra til mannen om. Kanskje ikke nå i julen, men si det i starten av januar. Hva så om det ødelegger forholdet og det er barn inn i bildet? Dette visste HUN jo før hun lå med din mann, altså direkte konsekvens.. 

Anonymkode: 80294...0e6

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...