Gå til innhold

Feite mennesker er selvopptatte egoister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får lyst å skrike det ut... men gjør det som AB.

Jeg har ei venninne som er sykelig overvektig. Hun har alltid vært stor, men de siste par årene har hun spist seg så stor at det faktisk er bekymringsverdig. Hun er samme alder som meg (sent i 20-årene) men jeg er faktisk redd at hun ikke vil bli 40 år. I alle fall ikke mye over. I tillegg vet jeg at det er diabetes i familien, og det er trolig hun selv vil få det, et av de få tingene hun faktisk er redd for å få. Ellers later ikke vekten være et hinder for henne på noe vis, men jeg vet det må plage henne mer enn det aner. Hun har ikke motivasjon for å gå ned i vekt, sier hun. Vel, jeg har ikke motivasjon for å se at en venninne spiser seg ihjel heller. Det slår meg hvor utrolig egoistisk hun faktisk er, som ikke respekterer omverden og kroppen sin, og velger heller å spise seg til en tidlig grav fremfor å leve med vennene sine! Jeg blir skikkelig provosert, rett og slett. Jeg er på ingen måte perfekt selv, men å spise seg farlig stor ... det er egoisme! Er det flere som tenker det?

Anonymkode: 918ab...1d4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 12
Skrevet

Jeg tenker mer om slike som deg som "bryr" seg men egentlig ikke. Men en ting har du rett i, du er på ingen måte perfekt selv.

Anonymkode: 10259...c34

• Liker 14
Skrevet
Cleo88 skrev (1 minutt siden):

Nattetroll 🥇

Ja, du, er det ikke rart at de mest uggne kommer frem etter kl 2 😄 

Anonymkode: 0e380...952

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, du, er det ikke rart at de mest uggne kommer frem etter kl 2 😄 

Anonymkode: 0e380...952

De feirer julen litt tidlig

Skrevet

Hvorfor bryr du deg om hvor mye hun veier? Det er hennes kropp, og meget mulig ligger det flere årsaker til overvekten som du ikke vet om. Stygt å dømme ei venninne slik. Det er hennes liv, ikke ditt. Ikke bland deg inn i dette.

• Liker 1
Skrevet

I julen er ikke tiden for å tenke diett. Klarer du ikke legge på deg minst 5 kilo i julen har du hatt en trist gastronomisk jul. 

Anonymkode: c3d0b...b07

• Liker 1
Skrevet

Jeg tipper at det er du som har størst problemer her. Hva med å ta tak i egne feil først?

Anonymkode: 61b2a...6b9

Skrevet

Mitt ønske for henne er at hun får en ny og skikkelig hyggelig venn i det nye året. Noen som godtar mennesket som det er, uten å lete etter feil og mangler. God jul fra meg til HENNE! :tree: :)

• Liker 10
  • 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 2.47):

Jeg får lyst å skrike det ut... men gjør det som AB.

Jeg har ei venninne som er sykelig overvektig. Hun har alltid vært stor, men de siste par årene har hun spist seg så stor at det faktisk er bekymringsverdig. Hun er samme alder som meg (sent i 20-årene) men jeg er faktisk redd at hun ikke vil bli 40 år. I alle fall ikke mye over. I tillegg vet jeg at det er diabetes i familien, og det er trolig hun selv vil få det, et av de få tingene hun faktisk er redd for å få. Ellers later ikke vekten være et hinder for henne på noe vis, men jeg vet det må plage henne mer enn det aner. Hun har ikke motivasjon for å gå ned i vekt, sier hun. Vel, jeg har ikke motivasjon for å se at en venninne spiser seg ihjel heller. Det slår meg hvor utrolig egoistisk hun faktisk er, som ikke respekterer omverden og kroppen sin, og velger heller å spise seg til en tidlig grav fremfor å leve med vennene sine! Jeg blir skikkelig provosert, rett og slett. Jeg er på ingen måte perfekt selv, men å spise seg farlig stor ... det er egoisme! Er det flere som tenker det?

Anonymkode: 918ab...1d4

Du kan sikkert mye- men du har veldig mye å lære..det er innlegget ditt eksempel på. De fleste overvektige har vært gjennom alvorlige ting som overgrep, mobbing eller følt seg uelsket. Mange sliter med veldig dårlig selvtillit og bruker maten som medisin. Flere har dessuten spiseforsyrrelser. Blir så utrolig provosert av det du skriver..at du reduserer problemet til et egoismeproblem..det vitner om utrolig lite kunnskap. 
overvektige må slite med daglig mobbing, å bli ledd av på gata eller bli karakterisert som lite pene, ekle og late. Tror du virkelig noen frivillig ville satt seg  i den posisjonen dersom de kunne fått velge? Tenk deg om og hent inn kunnskap. Akkurat nå er du en svært god venn, og det merker sikkert venninnen din. Det er nok derfor hun ikke forteller deg egentlige årsaker- hun merker din nedlatende holdning. 

Anonymkode: 31904...422

• Liker 3
Skrevet

mente: du er ikke en god venn akkurat nå

Skrevet

Alle mennesker er i bunn å grunn selvopptatte egoister.

Anonymkode: 3ea8e...1d2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan sikkert mye- men du har veldig mye å lære..det er innlegget ditt eksempel på. De fleste overvektige har vært gjennom alvorlige ting som overgrep, mobbing eller følt seg uelsket. Mange sliter med veldig dårlig selvtillit og bruker maten som medisin. Flere har dessuten spiseforsyrrelser. Blir så utrolig provosert av det du skriver..at du reduserer problemet til et egoismeproblem..det vitner om utrolig lite kunnskap. 
overvektige må slite med daglig mobbing, å bli ledd av på gata eller bli karakterisert som lite pene, ekle og late. Tror du virkelig noen frivillig ville satt seg  i den posisjonen dersom de kunne fått velge? Tenk deg om og hent inn kunnskap. Akkurat nå er du en svært god venn, og det merker sikkert venninnen din. Det er nok derfor hun ikke forteller deg egentlige årsaker- hun merker din nedlatende holdning. 

Med tanke på at de fleste i dag er overvektige, stemmer nok ikke det. 

De fleste overvektige spiser for mye mat. 

Anonymkode: ae07a...47a

• Liker 1
Skrevet

Pass dine egen saker. Hun vet at hun er stor og du har ingenting med det.

Anonymkode: 52cba...bdd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...