Cobra Skrevet 24. september 2002 #1 Del Skrevet 24. september 2002 Er det noen som har oppskriften på fløyelsgrøt??? Fikk plutselig lyst på det, tror ikke jeg har spist det siden jeg bodde hjemme hos mamma, så det begynner å bli en stund siden nå..... :D Cobra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 24. september 2002 #2 Del Skrevet 24. september 2002 Hei Jeg lager grøt nesten på samme måte som hvitsaus jeg. Starter med å smelte smør, blander i hvetemel (jeg pleier å bruke litt finmalt grovt mel iblant) koker opp og sper med melk. Gjentar oppkok og sper med melk til grøten har en passe konsistens. Spiser den med sukker og kanel, nam nam. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 25. september 2002 #3 Del Skrevet 25. september 2002 Fløyelsgrøt er nam!! Jeg gjør det på samme måte som Pingpong. (en porsjon: 3 spiseskjeer margarin, tre spiseskjeer mel, melk i passende mengde.) Men kan anbefale en liten dråpe eller to med mandelessens i grøten til slutt. Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 25. september 2002 #4 Del Skrevet 25. september 2002 Etter å ha lest denne tråden fikk jeg kjempelyst på fløyelsgrøt. Ble ikke skikkelig middag så var litt småsulten.. klokka er 23 og jeg gikk og lagde meg grøt.. aldri prøvd å lage sånn grøt før, men jeg klart:) Nam nam, god nattmat:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå