AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Uff.... Har bodd i enderekkehus i 13 år. Nå kom det midlertidige naboer vegg i vegg, da ny eier skal leie ut en periode. Etter kort tid, skjønner jeg at enten er det svært lytt her og gamle naboer var svært rolige, ellers er det mye mer bråk i de nye. Kanskje en kombinasjon av alt, men nå mister jeg helt lysten på å bo her. Det er bråkelyder hele tiden- skjønner ikke hva det er - mulig de smeller i dører, stoler osv, og jeg hører during av prat også nå etter kl. 01. Utrolig kjipt, da jeg aldri har tenkt på at det er så lytt, og merker at disse lydene går meg helt på nervene 😩😩 Anonymkode: 675ba...869
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Og våkner før 07 av «dunke lyder». Muligens bruker kjøkkenet. Med massive søvnproblemer gjør dette meg helt fortvilet. Anonymkode: 675ba...869
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 Huff, du hører during av praten dems til og med, da må det jo være helt latterlig lytt der. Spørs om du ikke skal begynne å tenke på flytteplaner ja, og at du har vært særdeles heldig med naboene frem til nå. Tror ikke kan du kan regne med det i fremtiden 😕 Ev. se på lydisolerende tiltak, men det vil jo koste mye og være en omfattende oppgradering. Anonymkode: 62a1f...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Huff, du hører during av praten dems til og med, da må det jo være helt latterlig lytt der. Spørs om du ikke skal begynne å tenke på flytteplaner ja, og at du har vært særdeles heldig med naboene frem til nå. Tror ikke kan du kan regne med det i fremtiden 😕 Ev. se på lydisolerende tiltak, men det vil jo koste mye og være en omfattende oppgradering. Anonymkode: 62a1f...4ee Ja, dette er helt krise. En slik oppgradering må bli svært omfattende d det er stort her og ikke så gammelt. Anonymkode: 675ba...869
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, dette er helt krise. En slik oppgradering må bli svært omfattende d det er stort her og ikke så gammelt. Anonymkode: 675ba...869 Har ikke snøring på slikt, men hvis det ikke er så gammelt så kan det jo være noe feil? Det kan vel umulig være meningen (eller etter forskrifter osv.) å ha det sånn i noe som er relativt nytt? Her jeg bor kan jeg høre de nede hvis de smeller litt ekstra i dørene, men heldigvis er det ikke så ille at jeg hører prating, TV og lignende. Det må være helt forferdelig, nervene mine hadde ikke tålt noe sånt 😕 Anonymkode: 62a1f...4ee
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har ikke snøring på slikt, men hvis det ikke er så gammelt så kan det jo være noe feil? Det kan vel umulig være meningen (eller etter forskrifter osv.) å ha det sånn i noe som er relativt nytt? Her jeg bor kan jeg høre de nede hvis de smeller litt ekstra i dørene, men heldigvis er det ikke så ille at jeg hører prating, TV og lignende. Det må være helt forferdelig, nervene mine hadde ikke tålt noe sånt 😕 Anonymkode: 62a1f...4ee Ja, eller bare helt utrolig dårlig bygd? Ev. leietakere som kronisk smeller med skap, dører osv og prater høyt? Jeg tror det er visse steder vi hører mye, men også ubehagelig hva de gamle naboene måtte ha hørt fra oss opp i gjennom... Men akkurat nå stresser jeg med at om dette fortsetter, vil jeg sove enda verre og dessuten hvor koselig er det å ha besøk eller sitte og lese stille om nabolyder hele tiden trenger gjennom? Vi jobber fra tidlig morgen, mens det gjør ikke de, så da kommer vi enda mer i ubalanse. Anonymkode: 675ba...869
Apis Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 Snakke med eier av nabo leiligheten og sammen gjøre felles tiltak for lydisolering. Kjøre på med dobbelt stenderverk og flere lag med gips.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 Apis skrev (2 timer siden): Snakke med eier av nabo leiligheten og sammen gjøre felles tiltak for lydisolering. Kjøre på med dobbelt stenderverk og flere lag med gips. Ja, men tviler på at de gjør det nå når de ikke skal bo her på lenge. Ett år med bråk går ikke, så jeg vurderer å snakke med leietakerne og eierne om problemstillingen, så kanskje noe vil reduseres. De tenker brått at vi bråker også om det er så lytt. Anonymkode: 675ba...869
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #9 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, dette er helt krise. En slik oppgradering må bli svært omfattende d det er stort her og ikke så gammelt. Anonymkode: 675ba...869 Det koster ikke sååå mye å fore ut og legge dobbel gips. Kommer an på hvor mye veggflate det er selvsagt. Da forutsetter jeg at du kan gjøre det selv. Anonymkode: ee32d...1a4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #10 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det koster ikke sååå mye å fore ut og legge dobbel gips. Kommer an på hvor mye veggflate det er selvsagt. Da forutsetter jeg at du kan gjøre det selv. Anonymkode: ee32d...1a4 Det er stor veggflate og ingen handyman i hus her dessverre. Ønsket jeg å bo her for godt, måtte vi ha gjort det, men når det ikke er slik vil jeg ikke få igjen det ved et salg. Så i første omgang vurderer jeg 1) å bytte soverom 2) snakke med leier og ev eier 3) flytte 4) avtale at begge parter utbedrer når de er tilbake. Anonymkode: 675ba...869
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #11 Skrevet 20. desember 2020 Da er det bass på badet🙄 Anonymkode: 675ba...869
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #12 Skrevet 20. desember 2020 Og i stua. Det er ikke veldig høyt, men etter en lørdag med fest til over 03, bør det ikke være nødvendig å høre bass i det hele tatt, mener jeg. Anonymkode: 675ba...869
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #13 Skrevet 20. desember 2020 Huff, jeg vil bare si jeg føler med deg. Flyttet til tomannsbolig i håp om å slippe unna mye lyd fra naboen, men der tok jeg feil! Bodde tidligere i leilighet der man kunne høre tramping fra både de i etasjen over og under, men ingenting fra de som bodde på vegg i vegg ved siden av oss. Trodde derfor rekkehus/tomannsbolig bygd i 2020 var safe. Nå hører vi ungene vi bor vegg i vegg med løper, samt konstante dunkelyder. Musikk/bass høres også godt. Man får liksom ikke slappet av! Anonymkode: 39d02...414 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #14 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Huff, du hører during av praten dems til og med, da må det jo være helt latterlig lytt der. Spørs om du ikke skal begynne å tenke på flytteplaner ja, og at du har vært særdeles heldig med naboene frem til nå. Tror ikke kan du kan regne med det i fremtiden 😕 Ev. se på lydisolerende tiltak, men det vil jo koste mye og være en omfattende oppgradering. Anonymkode: 62a1f...4ee Den er kjip. Det MÅ jo bære at det er lytt som er problemet. Man kan nesten ikke klage på at folk snakker, med mindre de skriker og roper. Anonymkode: e1b8c...879
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #15 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 21.32): Den er kjip. Det MÅ jo bære at det er lytt som er problemet. Man kan nesten ikke klage på at folk snakker, med mindre de skriker og roper. Anonymkode: e1b8c...879 Problemet er at de tydeligvis sitter nå flere og prater og ler mandag når kl. snart er 01... De jobber ikke tidlig, og det gjør vi. Anonymkode: 675ba...869
Muskath Skrevet 21. desember 2020 #16 Skrevet 21. desember 2020 Du har min sympati, det er ikke mye som er så slitsomt! Å ikke få slappe av i eget hjem. 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #17 Skrevet 22. desember 2020 Muskath skrev (9 minutter siden): Du har min sympati, det er ikke mye som er så slitsomt! Å ikke få slappe av i eget hjem. Ja, det her kom som et sjokk, og jeg blir helt fortvilet av dette. Anonymkode: 675ba...869
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå