AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Forventer folk betaling eller gir man det vekk fordi man ønsker å bli kvitt det uten så mye styr og synes det er hyggelig at det blir brukt videre? Blir alltid så usikker når folk spør om vi vil ha slikt arvetøy og ikke sier noe om betaling, så hva er egentlig «normen» her? Anonymkode: 8b3c9...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Jeg pleier å gi det gratis. Vi har ikke bruk for det når barnet vokser ut, og så lenge det er fint brukt syntes jeg det er fint å kunne gi det videre. Jeg satte selv utrolig stor pris på de som ga meg tøy når jeg skulle få barn jeg sier også ifra til den som takker ja at de må se gjennom posen og det de ikke vil ha kan de bare selge/gi til Fretex feks. Anonymkode: 7a60e...534 9
Pillarguri Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 Jeg har gitt vekk arvetøy etter mine barn i alle år. Dette har vært klær som har sett fint ut, men har vært brukt. Det er søsken og venninner som har fått. Har aldri vært snakk om betaling. Du får heller ikke betalt om du gir det til Fretex. 7
Monabanana Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 Hvis jeg spør venner om de vil ha, så mener jeg få, hvis jeg skal selge så legger jeg det ut på Facebook 12
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Gir bort gratis. Hvorfor skal man være så gnien tenker jeg. Anonymkode: 90e51...0b6 4
Gjest Geirfuglen Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Vi har fått og de ville ikke ha betaling. Jeg kjøpte da en liten ting i retur. Men det var fra venninne som jeg ikke har så mye kontakt med. Har ellers gitt bort en del selv, men da forventet jeg ingenting, siden det var til nær venninne.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 Arvetøy gis bort. Det er "arv". Du kan jo spørre om de skal ha noe for det, om du er usikker. Anonymkode: 137e1...43e 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 Vi fikk utrolig mye som vi ellers ville brukt veldig mye penger på fra kusinen min sine barn (flere sesonger med regntøy, masse ull, vinterklær osv). Da kjøpte vi noen eksklusive olivenoljer ++ til henne og mannen. Tror ikke de forventet det, men vi sparte så store summer at vi ønsket å gi noe. Anonymkode: 68c9e...ed5 3
missLynch Skrevet 20. desember 2020 #9 Skrevet 20. desember 2020 Gir bort! Aldri tenkt på å ta betaling for det. Flott at klær og utstyr gjenbrukes i et miljøperspektiv ♻️ 4
Gjest kruspersilletaco Skrevet 20. desember 2020 #10 Skrevet 20. desember 2020 Jeg har ikke tatt betalt, eller fått penger. Det jeg vil selge tilbyr jeg ikke og selger. Men det er helst utstyr da.. De jeg fikk mest klær av kjøpte jeg gave som takk. Blomster eller noe. Og det jeg har sendt i posten har mottaker betalt frakt for. Hvis du er usikker kan du jo spørre hvor mye du skal vippse for tøyet? Vil anta de fleste sier ingenting, og er glad tøyet blir brukt og ikke havner rett i fillemaskinen til fretex
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #11 Skrevet 20. desember 2020 Jeg har gitt bort og forventer ingen penger for det. Når jeg har fått arvtøy vil de ikke ha penger. En gang fikk jeg mye dyre klær og vedkommende ville ikke ha noe. Da kjøpte jeg gavekort på kino til dem. En annen gang jeg også fikk mye dyrt ga jeg sjokolade til dem. Anonymkode: 33c63...c5e 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #12 Skrevet 20. desember 2020 Spørs litt hva. Bodyer/strømpebukser/gensere/fleece osv gir jeg bort i pakker og er bare glad for å bli kvitt det. Mens ulldresser, vinterdresser og sånne dyre ting selger jeg, da man faktisk får noen kroner for det og vi har ikke veldig god råd. Bruker pengene på å kjøpe ny dress (feks) til barnet Anonymkode: 8a5f8...a0f 1
Ulrikke Skrevet 20. desember 2020 #13 Skrevet 20. desember 2020 Fra venner var det gratis. Her gikk det begge veier som regel, da vi hadde barn i litt ulike aldre og kjønn. Vinterdresser som knapt er brukt, dyre ulldresser osv kan man godt få noen kroner for hvis arvingen kun går en vei! Her gikk det som sagt begge veier, og klærne var i fin stand og god kvalitet uansett hvilken vei det gikk, selv når 3. ungen begynte på samme vinterdress. Da går det opp i opp. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #14 Skrevet 20. desember 2020 Min yngste har arvet en god del av sønnen til ei venninne av meg. Det er jo veldig lett å selge på nett hvis man vil ha betalt, og når det er de som spør, og ikke vi, så tenker jeg at det ikke skal betales for. Jeg har avklart dette med min venninne, for tanken på det med betaling kom opp når det ikke var snakk om et engangstilfelle.. Vi har i stedet pleid å kjøpe julegave til gutten som har eid klærne, og skrevet en takk på gavelappen😊 Anonymkode: 75615...825 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #15 Skrevet 20. desember 2020 Gi bort, da er det gratis. Ei venninne av meg holder på å kvitte seg med endel klær og utstyr, og hun legge det ut for salg. Men først fikk jeg se gjennom hva jeg ville kjøpe, og hun satt en totalpris litt lavere enn finn, siden hun sparte endel tid på å ikle ta bilder osv. Jeg har også tatt imot gratis fra andre som sier arve/gi bort. Anonymkode: c5617...a23
Mango Skrevet 20. desember 2020 #16 Skrevet 20. desember 2020 Fikk masse babyklær av en kollega, som ikke ville ha betalt. Kjøpte en flaske vin og en håndkrem som takk 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #17 Skrevet 20. desember 2020 Om du skulle betalt, så hadde hun priset tingene, og så kunne du valgt ut det du ville ha. Arvetøy betaler du ikke for. Halvparten går gjerne videre til fretex uansett. Kjøp gjerne en gave som takk. Men hvis hun vil tjene penger på det, så får hun legge det ut for salg. Anonymkode: a9f7b...8d7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #18 Skrevet 20. desember 2020 Til venner gir man bort. Da beholder man gjerne de tingene man vil spare på eller selge, og gir bort resten. Anonymkode: 4907c...791 1
Thea82 Skrevet 20. desember 2020 #19 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi fikk utrolig mye som vi ellers ville brukt veldig mye penger på fra kusinen min sine barn (flere sesonger med regntøy, masse ull, vinterklær osv). Da kjøpte vi noen eksklusive olivenoljer ++ til henne og mannen. Tror ikke de forventet det, men vi sparte så store summer at vi ønsket å gi noe. Anonymkode: 68c9e...ed5 Dette synes jeg var en fin måte og gjøre det på:) 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #20 Skrevet 20. desember 2020 Jeg havnet i en sånn situasjon. Ei venninne spurte om jeg ville ha 2 bukser som hun hadde bestilt. De var for små og hun orket ikke styret med å sende tilbake. Jeg prøvde buksene og sa ja. Dagen etter fikk jeg en mld; Jeg har lite penger akkurat nå, så hvis du har lyst å betale meg litt for buksene, så er det greit 🙈🙈 Anonymkode: 000d3...046 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå