AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Jeg har fått letrozol og tatt noen runder med det, denne pp skulle jeg ha pause mnd, men jeg har fått metformin ( pga diabetes) også ser jeg jo at det har hjulpet mange å bli gravid.. har det hjulpet kun med metformin? Eller med letrozol eller annet i tillegg? Anonymkode: 0e311...f7e
Snurrepurre Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Jeg har blitt gravid 4 ganger kun på metformin, ettersom det har justert syklusen min. Har dessverre mistet - men har nå avtalt at jeg skal fortsette på metformin i graviditeten også. Mulig det hjelper neste gang. 🙂
Amatariel Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 Metformin var det første jeg fikk da jeg slet med hormonforstyrrelser og manglende EL første gang jeg var prøver. I første syklus med metformin ble jeg gravid og fødte til termin. Neste gang jeg var prøver fikk jeg metformin igjen, og jeg ble gravid mange ganger. Fire for å være nøyaktig på et drøyt år, så den hjalp i høyeste grad til å BLI gravid. Da var det å holde på det som ble vanskelig. Brukte ovitrelle den siste gangen der + progresteron som gjorde at spiren holdt. Nå har jeg gått på metformin siden mai igjen, men ser ikke ut som jeg klarer det alene lenger. Eller, ble gravid i juni faktisk, i pp2. Så jeg er selvfølgelig veldig fornøyd med metforminen!! Ble dessverre MA og jeg har litt sen EL nå. Derfor er jeg i gang med letrozol i tillegg. Jeg er nå i den andre syklusen med både metformin og letrozol. Min erfaring er at kroppen kan respondere veldig bra på nye ting, så jeg krysser fingrene for at metformin gjør susen for deg.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 Dette var super lesing.. tenkte at det var dumt det var pausemnd med letrozol nå.. men da er det kanskje håp❤️ Har barn fra før som ble til uten hjelp, født i 2008 men ikke klart å bli gravid etterpå.. (tok psprøyte som skulle vare i 3 mnd som prevensjon etter dette -1 gang) ikke med faren, eller med 2 andre jeg har vært samboere med i ettertid.. så føler liksom feilen er hos meg.. Anonymkode: 0e311...f7e 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Ble gravid etter kort tid på kun metformin, men mistet ganske raskt. Sluttet i tillegg på metformin ganske snart etter positiv test, vet ikke om det var tilfeldig. Lege mente det ikke skulle ha noe å si. Fikk letrozol i tillegg, da fikk jeg først en kjemisk etter 3 mnd før den satt etter 6 mnd. Trappet ned på metformin fram mot ca 12 uker, turte ikke slutte før. Anonymkode: 918a4...eb8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Har pcos, ble gravid på metformin. Slutta med den når jeg fikk positiv test, hadde et helt vanlig svangerskap. Anonymkode: e8744...4fb
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 Amatariel skrev (5 timer siden): Metformin var det første jeg fikk da jeg slet med hormonforstyrrelser og manglende EL første gang jeg var prøver. I første syklus med metformin ble jeg gravid og fødte til termin. Neste gang jeg var prøver fikk jeg metformin igjen, og jeg ble gravid mange ganger. Fire for å være nøyaktig på et drøyt år, så den hjalp i høyeste grad til å BLI gravid. Da var det å holde på det som ble vanskelig. Brukte ovitrelle den siste gangen der + progresteron som gjorde at spiren holdt. Nå har jeg gått på metformin siden mai igjen, men ser ikke ut som jeg klarer det alene lenger. Eller, ble gravid i juni faktisk, i pp2. Så jeg er selvfølgelig veldig fornøyd med metforminen!! Ble dessverre MA og jeg har litt sen EL nå. Derfor er jeg i gang med letrozol i tillegg. Jeg er nå i den andre syklusen med både metformin og letrozol. Min erfaring er at kroppen kan respondere veldig bra på nye ting, så jeg krysser fingrene for at metformin gjør susen for deg. Har du pcos? Hvis, gikk du på metformin etter at graviditeten var bekrefta? Anonymkode: 1e9e2...e8e
Amatariel Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du pcos? Hvis, gikk du på metformin etter at graviditeten var bekrefta? Anonymkode: 1e9e2...e8e Ja jeg fikk en slags mild grad diagnose etter en gynekologisk undersøkelse. Og fikk beskjed om å gå på metformin til og med svangersuke 10, så det gjorde jeg.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #9 Skrevet 20. desember 2020 Amatariel skrev (18 minutter siden): Ja jeg fikk en slags mild grad diagnose etter en gynekologisk undersøkelse. Og fikk beskjed om å gå på metformin til og med svangersuke 10, så det gjorde jeg. Jeg nevnte det for gynekologen min om jeg muligens burde fortsette på metformin pga pcos, og tidligere sa. Hun tittet 1 min på pc, og sa nei det var absolutt ikke anbefalt. Så jeg sluttet, og mistet i ma. Leser rundt omkring at det er så mange med pcos som blir anbefalt det, så blir jeg gravid igjen, så vurderer jeg det sterkt. Anonymkode: 1e9e2...e8e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #10 Skrevet 21. desember 2020 For min del måtte jeg ha begge deler, men merket en signifikant bedring den mnd jeg økte dosen med metformin. Altså merket jeg at letrozolen virket bedre da , det var den mnd jeg ble gravid. Så for meg var begge deler nødvendig Anonymkode: 0eee7...1bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå