Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har el slim nå.. er eggeløsning samtidig?

Anonymkode: 8c7e3...257

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis helt samtidig, men ifølge justisse metoden er EL senest 3 dager etter siste observerte slim. Slimet gjør at sæden lettere kommer gjennom livmorhalsen og har gode vilkår for at sæden overlever, så dager med slim regnes som fertile dager 👍

Selv har jeg hatt EL ca 2 dager etter den siste dagen med slim.

Anonymkode: b1940...bd2

Skrevet

Herlig.. Gubben er på vei hjem fra jobbreise så ble litt redd vi gikk glipp av mulighetendenne syklusen men da får vi prøve i morgen og fremover.. takk🙌🏽👏🏻

Anonymkode: 8c7e3...257

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde EL lignende slim cd12-14, veldig tydelig EL slim cd 15 og 16, og EL på CD 17. Så det kan være du enda har godt tid på deg 😊

Skrevet

Da slimet er som blankest er vel siste dagen for mulig befruktning? Er ikke EL ca under dette slimet eller dagen etter? Snakker nå om det blankeste gjennomsiktige slimet! Ikke det slimet som er hvitaktig slimklatt dagene før. 

Anonymkode: 82be8...94d

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Da slimet er som blankest er vel siste dagen for mulig befruktning? Er ikke EL ca under dette slimet eller dagen etter? Snakker nå om det blankeste gjennomsiktige slimet! Ikke det slimet som er hvitaktig slimklatt dagene før. 

Anonymkode: 82be8...94d

Nei, ikke nødvendigvis. Når jeg har EL har det vært helt tørt i 2 dager allerede (selv om dette kanskje ikke er så vanlig). Jeg vet dette for sikkert fordi jeg har blitt gravid flere ganger når jeg har hatt sex bare én gang: 2 dager etter siste dag med EL slim. Fikk også utslag på ELtest.

Det er riktig at det gjennomsiktige, strekkelige slimet regnes for å være det mest fertile. Slik jeg har skjønt det er det pga at østrogenet er så høyt, og østrogen får deg til å produsere slim. Men hos meg er visst EL et par dager etter østrogentoppen. 

Skrevet

Anbefaler forresten å sjekke ut Natural Fertility hvor man lærer utrolig mye om utflod og syklusen sin! Jeg har tatt timer hos en instruktør og brukt denne metoden en liten stund nå, så har ganske god oversikt over hva forskjellig type utflod/slim sier om hvor jeg er i syklusen og om helsetilstanden min. Om man lærer seg metoden ved hjelp av en instruktør, så kan man også kunne bruke den som prevensjon, fordi man alltid har en oversikt over hvor man er i syklusen! Kanskje ikke så mange her som trenger det akkurat nå da 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...