GhostHug Skrevet 20. desember 2020 #41 Del Skrevet 20. desember 2020 Kropp og vekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #42 Del Skrevet 20. desember 2020 Jeg lever nå, og har måttet forsake ganske mye siste årene - hatt det litt tøft! Om jeg attpåtil skulle ha kuttet ut mat og kos hadde jeg bare blitt mer "gæern"! LITT må til!! Må nevne det er sjelden jeg fråtser da! Viktig med kropp og helse også, men det består av helhet, og ikke kun det fysiske. Går fint an med litt av hvert uten å overdrive 😏 "trøstespiser" en sjelden gang, men blir kvalm av for mye! - så tar jeg det igjen med litt ekstra trim når jeg føler for det igjen. Orker ikke, og vil ikke være så streng mot meg selv! Er misfornøyd med vekt nå og da, men andre ganger er jeg helt fornøyd!😊 Anonymkode: 3b338...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #43 Del Skrevet 20. desember 2020 Overvektige og tjukke folk er fryktelig opptatt av sukker og søtsmak, har jeg skjønt etter å ha fulgt dette underforumet en tid. Så hva med å prøve på en slags detox? For både sukker og alle mulige kunstige erstatninger er jo helt ekstremt usunt. Hva med å endre fokus, og heller rette blikket mot hva kroppen din ønsker å motta for at den skal kunne fungere best mulig? (Tipper sukker og kunstige søtningsmidler da står helt nederst på ønskelista.) Anonymkode: a1038...f8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 21. desember 2020 #44 Del Skrevet 21. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Overvektige og tjukke folk er fryktelig opptatt av sukker og søtsmak, har jeg skjønt etter å ha fulgt dette underforumet en tid. Så hva med å prøve på en slags detox? For både sukker og alle mulige kunstige erstatninger er jo helt ekstremt usunt. Hva med å endre fokus, og heller rette blikket mot hva kroppen din ønsker å motta for at den skal kunne fungere best mulig? (Tipper sukker og kunstige søtningsmidler da står helt nederst på ønskelista.) Anonymkode: a1038...f8b Som tidligere tjukk må jeg bare si at det for veldig mange (de fleste?) ikke er så enkelt. Det kan selvsagt være en del av løsningen, men man må også gripe tak i de underliggende årsakene til og mønstrene som gjør at man overspiser/misbruker mat. Jeg var blant dem som trengte "sukker-/søtdetox", men dette var bare en liten del av en stor omleggingsprosess. Det skjedde mye mentalt før jeg kom dit. Lagt til: Så har man dem som faktisk spiser minimalt med søt mat/drikke, og som likevel er ekstremt overvektige. Det er en del av dem også, og det er viktig å huske på at (svært) overvektige er en sammensatt gruppe. Det finnes ikke bare én årsak, én type matinntak eller én løsning som passer for alle. Endret 21. desember 2020 av Grønt blad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #45 Del Skrevet 21. desember 2020 Jeg synes sunn mat er best jeg da. Kan ikke fordra fettdryppende, frityrstekt mat, feite burgere, rødt kjøtt, majonesdressinger osv. Jeg liker sjokolade og is da, men dette spises kun i helgen og selvsagt ikke i ubegrensede mengder. Anonymkode: c02cd...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #46 Del Skrevet 21. desember 2020 For meg ligger det veldig mentalt. Jeg koser meg veldig når jeg spiser en skål med oppkuttet eple, mandarin og blåbær. Jeg kan også spise en skål med potetgull. Men koser jeg meg mer da? Synes jeg det smaker bedre? Og jeg gjør jo ikke det. I tillegg slipper jeg den dårlige samvittigheten etter en skål med frukt. Det betyr ikke at jeg aldri skal spise sjokolade eller potetgull, for det jeg gjør jeg jo i blandt, men det trenger ikke være en naturlig del av kostholdet mitt eller noe jeg må ha for å kose meg. Jeg kan kose meg med mat som ikke påvirker vekten min negativt. Anonymkode: 25b02...321 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #47 Del Skrevet 21. desember 2020 Jeg spiser for å bli mett, og overleve. Gidde ikke trykke i meg mye usunt. Finner heldigvis ikke glede i mat 😄 Anonymkode: b998d...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #48 Del Skrevet 21. desember 2020 Grønt blad skrev (På 20.12.2020 den 12.56): Jeg har vært overvektig eller hatt fedme hele (voksen)livet. Etter koronaen kom, har jeg klart å legge om, har mistet et halvt menneske (30+ kg) og er nå normalvektig. For meg er det viktigst å ha en kropp som fungerer godt for et langt liv (altså helse), men dette utelukker ikke god mat og kos. Jeg spiser god mat som jeg liker, men overspiser ikke lenger. Jeg koser meg med maten, og jeg koser meg meg deilig kaffe eller friskt vann. Heldigvis har livsstilsendringen gjort at jeg ikke lenger trenger sjokolade og andre søtsaker for å kose meg. Jeg koser meg faktisk mer nå uten enn jeg gjorde med sjokolade og smågodt for et år siden. Ja! Jeg har samme erfaring. Har også lagt om livsstilen i år med 18 kg mindre i vekt. Skal ikke påstå at jeg hadde en overspisingslidelse tidligere, men overspiste mer ubevisst. Nå når jeg har blitt mer bevisst på hva jeg spiser merker jeg at mat blir kos på en helt annen måte. Smaksløkene er vekket av å fortære mindre salt, sukker, fett og overprodusert mat. Jeg tillater meg å bli sulten, er ikke redd for å være sulten, og da smaker måltidene mer. Jeg tar meg tid til maten, hiver den ikke bare innpå. Et saftig sprøtt eple blir en smakseksplosjon, og jeg koser meg i hjel av å nyte det. En rykende varm kaffe blir kos. Har fått mer matglede nå. Anonymkode: c78f2...0e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 21. desember 2020 #49 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 0.38): Her er vekt og kropp viktig, men har 5-10 kg for mye. Har kost meg litt ekstra nå i førjulstiden. Kanskje for mye. Vil ned så ikke lurt vel. Anonymkode: 4318b...bf5 Om jeg MÅ velge så velger jeg mat og kos over kropp og vekt anytime. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå