Cata Skrevet 20. desember 2020 #21 Del Skrevet 20. desember 2020 Mat og kos. Dvs. jeg er ikke så veldig opptatt av mat, men ettersom jeg virkelig hater trening så må jeg nødvendigvis havne i den kategorien. "Kos" går mer på at sofa og bok eller diverse hobbyer frister så mye mer enn å trimme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #22 Del Skrevet 20. desember 2020 Jeg lever etter yte så nyte og alt med måte. Har noen kilo for mye, men løper/trener 3-4 ganger i uken. Er også glad i god mat, men begrenser meg ved inntak. Fungerer greit og fslker seg helt naturlig Anonymkode: 280c2...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 20. desember 2020 #23 Del Skrevet 20. desember 2020 Jeg har vært overvektig eller hatt fedme hele (voksen)livet. Etter koronaen kom, har jeg klart å legge om, har mistet et halvt menneske (30+ kg) og er nå normalvektig. For meg er det viktigst å ha en kropp som fungerer godt for et langt liv (altså helse), men dette utelukker ikke god mat og kos. Jeg spiser god mat som jeg liker, men overspiser ikke lenger. Jeg koser meg med maten, og jeg koser meg meg deilig kaffe eller friskt vann. Heldigvis har livsstilsendringen gjort at jeg ikke lenger trenger sjokolade og andre søtsaker for å kose meg. Jeg koser meg faktisk mer nå uten enn jeg gjorde med sjokolade og smågodt for et år siden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #24 Del Skrevet 20. desember 2020 Vekt er seg selv ikke så viktig men kropp er viktig for meg ja. Jeg koser meg ikke mer desto mer mat jeg spiser, derfor har jeg lært meg å kose meg med mindre. Anonymkode: 4b54d...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #25 Del Skrevet 20. desember 2020 Mat og kos er viktig men det er også sunn mat. Jeg vil heller ha god helse enn å kose meg i hel 😄 Anonymkode: 96612...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #26 Del Skrevet 20. desember 2020 Grønt blad skrev (6 minutter siden): Heldigvis har livsstilsendringen gjort at jeg ikke lenger trenger sjokolade og andre søtsaker for å kose meg. Jeg koser meg faktisk mer nå uten enn jeg gjorde med sjokolade og smågodt for et år siden. Et godt poeng, som kanskje ikke kom godt nok frem i mitt innlegg. Da jeg kuttet sjokolade foran TV trodde jeg at det kom til å være et evig savn, at jeg nektet meg selv "kos". Men nå er sjokolade noe jeg aldri tenker på. Selv om skåla settes foran meg har jeg rett og slett ikke lyst på. Og tar jeg en sjelden gang en bit er det mer enn nok. Jeg også koser meg mer med TV, brettspill, og annet nå, når jeg koser meg med aktiviteten jeg gjør, i stedet for å fokusere på å putte mest mulig mat i munnen, og føle et tomrom når det er tomt. Anonymkode: 43190...58b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #27 Del Skrevet 20. desember 2020 50/50 hos meg. Jeg er for glad i mat og kos til at jeg har klart å få drømmekroppen, jeg har mer fett enn det jeg ideelt sett foretrekker. Samtidig er jeg normalvektig, (BMI på 22) så jeg tar jo vare på helsa, selv om jeg kunne sett bedre ut. Anonymkode: cf8eb...b26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegerikkeminskyld Skrevet 20. desember 2020 #28 Del Skrevet 20. desember 2020 Jatakk, begge deler? Jeg ser ikke at det skulle være noen motsetning mellom de to valgene. Det er jo mye mer snakk om alt til sin tid etter min mening, i tillegg til mengdene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #29 Del Skrevet 20. desember 2020 For meg utelukker ikke det ene det andre. Jeg elsker grønnsaker og koser meg med det. Jeg liker også annen sunn mat som jeg koser meg med. Jeg er ikke så glad i sukker, så jeg koser meg ikke med det. Anonymkode: 2ce8d...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #30 Del Skrevet 20. desember 2020 Vekta bryr jeg meg ikke om i det hele tatt, men helsa er svært viktig da jeg er idrettsutøver. Jeg trener 15 timer i uka og må ha mye næringsrik mat for å klare det, men jeg spiser også det jeg selv vil av godteri osv. Jeg kommer aldri til å kutte ut slik. Hvis jeg noengang skulle bli overvektig måtte jeg nok redusert inntaket, men jeg kunne aldri valgt kroppens utseende over å kose meg med god mat. Anonymkode: a95cd...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #31 Del Skrevet 20. desember 2020 Klarer helt å balansere det, og vil ikke kompromittere på noen av delene. Telle kalorier skal jeg aldri gjøre. Anonymkode: c7353...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #32 Del Skrevet 20. desember 2020 Helse er kos. Anonymkode: eb84e...c68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisenberg Skrevet 20. desember 2020 #33 Del Skrevet 20. desember 2020 Jeg tror jeg trenger en definisjon på kos. For det handler mye om hva man definerer som kos. Jeg koser meg med mat som jeg vet tilfører kroppen noe bra. Det må ikke være fete sauser og burger for å være kos liksom. Det kan være godt det altså men jeg koser meg mer med velsmakende mat som samtidig er nyttig for kroppen enn jeg gjør med en pose potetgull. Så om problemstillingen er bmi eller burger så velger jeg bmi. Men i min verden er kos noe jeg kan gjøre så mye jeg vil og allikevel være slank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huffda Skrevet 20. desember 2020 #34 Del Skrevet 20. desember 2020 For meg er kroppen min og vekta mi helt klart mye viktigere enn mat og kos. Mat og kos trenger ikke gå hånd i hånd. Og jeg merker at jeg ikke helt liker matfokuset i disse tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 20. desember 2020 #35 Del Skrevet 20. desember 2020 Ja, enig med mange her, helsa er viktig, og maten jeg forbinder med kos, er også bra for meg. Dit var det et stykke for min del, men det er godt å være der nå. Jula her kjenner jeg er mye lettere å forholde seg til enn tidligere. Jeg går ikke og ønsker å spise av all bakst som familien lager til jul, snoker ikke i kakebokser og kan smake helt uproblematisk sammen med de andre i familien, uten å ta ny bit. Slik var det ikke før. Jeg ønsker at maten og høytidene skal være avslappende og uanstrengt for meg. Jeg vil ikke gå og frykte at jeg skal spise for mye, og jeg vil kose meg med en passe mengde av den maten jeg skal ha. Dit føler jeg at jeg er på god vei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #36 Del Skrevet 20. desember 2020 Ingen av delene. Jeg spiser når jeg er sulten, stanser når jeg er mett, og spiser litt av alt mulig. Jeg gidder heller ikke ligge å jage etter penest mulig kroppsdesign fordi jeg syns sånt er SÅ kjedelig. Jeg er fornøyd så lenge kroppen min virker greit og jeg liker å bruke den. Jeg har helt stabil vekt, så å ikke bry seg så mye er kanskje ikke så dumt? Anonymkode: 16ff1...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #37 Del Skrevet 20. desember 2020 For meg er dette en konstruert og helt merkelig problemstilling, for det er jo ikke noen motsetning der i det hele tatt. Så derfor: ja takk til alt! Men etter å ha lest litt rundt om på dette forumet, har jeg jo skjønt at mange (sikkert spesielt folk som sliter med vekta), har det annerledes. De snakker om å "kose seg", "skeie ut" og å "unne seg". Fullstendig fremmed for meg. Jeg koser meg med maten jeg spiser, jeg, enten det er biff med béarnaise og pommes frites, eller pizza, eller om det er en fiskegryte med masse grønnsaker og med minimalt med fett, eller hvitvinsdampede blåskjell. Og jeg har aldri "skeid ut" eller "unnet meg" (men alltid kost meg). Sjokolade, godteri, junk, brus, og sånne ting, synes jeg overhodet ikke er noe godt, så det gidder jeg ikke å spise. Og det er dessuten helt ekstremt usunt, sånn at jeg ikke synes det er noe det er verd å fôre kroppen min med. ALLE burde vurdere å slutte med sånt. Hel og ordentlig mat, og gjerne med smør, ost og svinefett, er veien til lykke. Og dessuten også nøkkelen til å forhindre overspising (i hvert fall for meg). Jeg er langt over 50 år, og har en sunn vekt og et sunt midjemål. Og det kommer jeg til å ha resten av livet. Anonymkode: a1038...f8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #38 Del Skrevet 20. desember 2020 De man kan se bruker mye energi på å «forme» kroppen er minst attraktive av alle synes jeg, både damer og menn. Selv prøver jeg å være passe sunn. Anonymkode: e62c8...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #39 Del Skrevet 20. desember 2020 Begge deler. Spiser sundt med lite kalorier 5 dager i uken, skeier ut med god mat,vin, litt snacks osv 2 dager i uken. Denne livsstilen er sikkert ikke den sunneste, men for meg handler det om livskavalitet. Er normalvektig (i følge bmi) Anonymkode: 21a67...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bunuel Skrevet 20. desember 2020 #40 Del Skrevet 20. desember 2020 Definitivt mat og kos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå