Gå til innhold

Hva er viktigst for deg kropp og vekt eller mat og kos?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er vekt og kropp viktig, men har 5-10 kg for mye. 

Har kost meg litt ekstra nå i førjulstiden. Kanskje for mye. 

Vil ned så ikke lurt vel. 

Anonymkode: 4318b...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kropp og vekt. 100%. 

Om du legger om livsstilen din vil sunn mat etterhvert bli kos. Kos er faktisk ikke synonymt med sukker. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Jeg har nylig gått ned 15 kg, er enda ca 10 kg overvektig i forhold til ‘normen’, men er fornøyd hvis jeg holder meg her jeg er nå. Så ja jeg tenker på vekt og kropp, men unner meg kos også. 

Anonymkode: 2e228...397

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøyamor skrev (2 minutter siden):

Kropp og vekt. 100%. 

Om du legger om livsstilen din vil sunn mat etterhvert bli kos. Kos er faktisk ikke synonymt med sukker

Dette er jeg litt enig i.
Jeg tenker mer på helse enn usunn mat. Selv om jeg ikke behøver så mye søtt, så kan jeg en gang i blant ha litt høyere matinntak. Mange kan trenge dette noen ganger for å ha det bra, ettersom jeg tror strenge regler over tid kan ha konsekvenser.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Må det være enten eller? Kropp og vekt er delvis viktig, men ikke så viktig at jeg vil gi opp mat jeg liker og som ikke er så sunt. 

Får heller ha noen kilo ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av begge, jeg prøver å tenke på trivsel og matglede istede for kropp og vekt, da jeg er tidligere syk på dette. Prøver å fokusere mer trivsel og næring, og at det ikke blir for mye av det usunne

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat og kos, 100%. Jeg liker å bevege meg også, men kroppen min har vært igjennom for mye til at jeg bruker energi på å tenke på hvordan den ser ut. Men er såklart opptatt av at den er funksjonell og smertefri. 😊

Anonymkode: edf94...157

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat er kos, og god mat er sterk kropp og sunn vekt. Det viktige for meg er at det ene aldri får gå på bekostning av det andre, for det er ikke sunt. Jeg koser jeg meg mye mer enn jeg noen gang gjorde mens jeg var livredd og derfor ikke klarte å fokusere  For mye kos er ikke egentlig så veldig kos, når det kommer til stykket, men jeg måtte bli litt gammel og grå for å innse det. 

Anonymkode: ccc10...afa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supernova17 skrev (3 minutter siden):

Dette er jeg litt enig i.
Jeg tenker mer på helse enn usunn mat. Selv om jeg ikke behøver så mye søtt, så kan jeg en gang i blant ha litt høyere matinntak. Mange kan trenge dette noen ganger for å ha det bra, ettersom jeg tror strenge regler over tid kan ha konsekvenser.

Enig. Det må være rom for litt ekstra, om det så er litt snop, eller pizza en gang i blandt. For de fleste vil det være umulig å aldri kunne unne seg noe ekstra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært veldig på kropp og vekt i flere år, men har overkorrigert i det siste så blir litt vel mye mat og kos om dagen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat og kos er viktigst for meg. Men kos er mye annet enn mat, jeg trives veldig godt når jeg koser meg. Mat er næring og nytelse. Begge er viktig for meg. 

Vekt er ikke viktig, det er et tall som viser hvor mye noe veier. Kropp er kropp, «Your body’s just a vehicle transporting your soul,it’s what’s inside of people is beauty to behold» (som en vis mann sa...😊) Ekstra kult om den funker godt og holder lenge. God helse er et privilegium man ikke innser at man har før man ikke har det lenger...

Anonymkode: 6ad64...1e8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men maten jeg elsker og koser meg med er forenelig med en slank kropp og aktiv livsstil. Jeg elsker grønnsaker, frukt og misliker junk. 

Anonymkode: 9b6af...ed7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde betydelig mer overvekt enn deg, men da jeg bare var 10 kg overvektig så var jeg mer på mat og kos er viktigst - vi lever bare en gang! Først da jeg hadde "kost" meg og spist det jeg ville i store mengder gjennom flere tiår, og hadde fedme, at jeg måtte ta tak i overvekten på grunn av helsen. 

En sunn balansegang er lettere om man bare er "litt" overvektig. Det blir en kamp hvor man føler man gi opp det meste av kosen dersom kiloene blir for mange. Pass på.

Anonymkode: c78f2...0e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er opptatt av å ikke bli tykk, men at jeg har noen få "kose-kilo" ekstra gjør ikke noe.  Jeg spiser egentlig ikke så mye godteri, men elsker god mat med fete sauser og spiser nok litt for mye av det.  God mat er kos for meg, men jeg ville endret litt på kostholdet hvis vekten hadde steget så mye at den gikk ut av normalvekt-området 😊

Anonymkode: 3d74d...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Tenkte nettopp på at nå har jeg kost meg så mye i helgen at jeg må spise sunt fram til julaften. Jeg tåler nemlig ikke så mye sukker flere dager i strekk. Da får jeg en slags avrusning/fyllesyke etterpå, og det orker jeg ikke i år. Men det er SÅ deilig å gi faen en gang i blant. Bare ikke altfor mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått dette med at kos=fråtsing. 

Jeg koser meg mye med mat, og god vin. Og holder meg naturlig slank likevel. 

Jeg hadde en uvane en stund der tv=kos=mat, så enhver tv-kveld innebar at jeg hadde handa i chips/godteriskåla. Da jeg innså denne uvanen kuttet jeg fullstendig. Og nå tenker jeg virkelig, aldri på snop når jeg ser en serie, da båndet er brutt. 

Og så synes jeg det er ubehagelig å bli stapp mett. Det siste pizzastykket, eller tacolefsa, gir egentlig ingenting annet enn en oppblåst og vond følelse i kroppen. 

Anonymkode: 43190...58b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

95% helse
5% kos

Kos kan også være sunt. Bedre råvarer, matretter som tar lengre tid å lage. Kos kan være tapas, kos kan være en god biff, kos kan være en dry-aged biff, kos kan være egg og bacon.

Anonymkode: ed63f...09c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...