Gå til innhold

Noen har bare skytt gullfuglen første gang, andre ikke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så kei meg for at jeg ikke er en dem. Er 33år, snill, OG veldig omtenksom. Det kan nok venninnene mine skrive under på. 

Har alltid hatt "guttedraget", men problemet er nok mer forsiktighet og snill. Kanskje litt vimete. Burde tatt bedre beslutninger og være mer bastant til tider osv..

Men har vært så uheldig med mine to forhold/fedre til mine to barn. Det gikk tilsynelatende fint i begynnelsen, så kommer overkjøringen. Det at de begge to viser seg å trykke meg ned. Overser mine følelser og rett og slett viser meg null respekt ift følelser. Blir snakket hardt til. 

Har nå vært med han siste i snart 10år. Han viser meg null kjærlighet, bortsett fra den nattlige sexen han trenger av og til. Han er kald, får aldri komplimenter for utseendet. Han kritiserer ting jeg gjør hele tiden, alt i huset. Selvom jeg baker, lager middag, følger barna i bhg og til skole + jobb. Hva gjør jeg galt?? Er noen bare født litt mer uheldig? Vil jeg noen gang får et "god, snill" mann som ser meg, tar meg for den jeg er? 🙄 

Anonymkode: db21b...975

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det selv, du bør være mer bastant. Eller date en annen type mann som ikke trigges til å utnytte deg. 

Anonymkode: 1bd83...a7d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du sier det selv, du bør være mer bastant. Eller date en annen type mann som ikke trigges til å utnytte deg. 

De viser aldri en slik side i begynnelsen. 

• Liker 2
Skrevet

For å finne de bra mennene, så må man også ha selvrespekt og tydelige krav på plass. Gode partnere kommer ikke dalende fra himmelen av rein flaks, de kommer av at man har hatt gangsynet med seg i bli kjent-prosessen, luket ut folk, hatt noen prinsipper og krav som man ikke viker på.

Disse kjipe fyrene har jo vært kjipe bestandig, sånn realistisk sett - man blir ikke plutselig en kald og ufølsom person over natta, det har vært signaler der som du har oversett eller ikke ønsket å ta innover deg. Kanskje de innyndet seg og overøste deg i starten, med det kommer alltid noen signaler om man bare tar seg tid til å bli godt kjent.

Har du brukt god tid når du har etablert deg med disse mennene? Vært kjærester lenge før dere ble samboere, samboere lenge før dere fikk barn? Å tenke seg godt om og ikke la seg "rive med" av hva som helst eller blindt innordne seg andres dominans er i hvert fall essensielt i partnervalg.

Litt hardt skrevet kanskje - men på et tidspunkt må man jo stille seg selv disse dønn ærlige spørsmålene. Den "jeg tiltrekker meg alltid dårlige menn, jeg har så uflaks"-greia er i hvert fall ikke så konstruktiv. De damene som er i velfungerende forhold har ikke bare hatt flaks - de har sagt nei til de fyrene som du har sagt ja til. 

Anonymkode: 2aea5...661

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De viser aldri en slik side i begynnelsen. 

Ikke hopp over det første jeg sa 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For å finne de bra mennene, så må man også ha selvrespekt og tydelige krav på plass. Gode partnere kommer ikke dalende fra himmelen av rein flaks, de kommer av at man har hatt gangsynet med seg i bli kjent-prosessen, luket ut folk, hatt noen prinsipper og krav som man ikke viker på.

Disse kjipe fyrene har jo vært kjipe bestandig, sånn realistisk sett - man blir ikke plutselig en kald og ufølsom person over natta, det har vært signaler der som du har oversett eller ikke ønsket å ta innover deg. Kanskje de innyndet seg og overøste deg i starten, med det kommer alltid noen signaler om man bare tar seg tid til å bli godt kjent.

Har du brukt god tid når du har etablert deg med disse mennene? Vært kjærester lenge før dere ble samboere, samboere lenge før dere fikk barn? Å tenke seg godt om og ikke la seg "rive med" av hva som helst eller blindt innordne seg andres dominans er i hvert fall essensielt i partnervalg.

Litt hardt skrevet kanskje - men på et tidspunkt må man jo stille seg selv disse dønn ærlige spørsmålene. Den "jeg tiltrekker meg alltid dårlige menn, jeg har så uflaks"-greia er i hvert fall ikke så konstruktiv. De damene som er i velfungerende forhold har ikke bare hatt flaks - de har sagt nei til de fyrene som du har sagt ja til. 

Men man må ikke gjøre disse tingene for å vite at man har funnet en god mann.

Jeg har en fantastisk mann, oppmerksom, snill, raus og en super pappa til våre barn. Vi datet i seks måneder, ble samboere seks måneder etter det, jeg ble gravid tre måneder senere, og i dag har vi to barn, er gift og er lykkelige. Det er ikke sånn at man MÅ gjøre alt sakte for å vite at noen er gode. Men kan være enig i at det er lurt, om man har en historie med å finne dårlige menn. Da er det kanskje noe galt med «radaren». 

Anonymkode: 49dc7...8c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men man må ikke gjøre disse tingene for å vite at man har funnet en god mann.

Jeg har en fantastisk mann, oppmerksom, snill, raus og en super pappa til våre barn. Vi datet i seks måneder, ble samboere seks måneder etter det, jeg ble gravid tre måneder senere, og i dag har vi to barn, er gift og er lykkelige. Det er ikke sånn at man MÅ gjøre alt sakte for å vite at noen er gode. Men kan være enig i at det er lurt, om man har en historie med å finne dårlige menn. Da er det kanskje noe galt med «radaren». 

Anonymkode: 49dc7...8c9

Men da har du jo hatt flaks. Det går så klart an, men sjansen for at det dukker opp uventede negative sider øker om man etablerer seg med noen før det har gått et par år. Det er det hundre eksempler på her på forumet hver eneste dag. 

Det var en psykolog som sa på en podcast at for å vite om noen er den rette å starte familie med, så bør man ha vært igjennom en telttur, et oppussingsprosjekt, en personlig suksess og en livskrise. Satt på spissen så klart, men det er noe med å merke i praksis hvordan man samarbeider, heier på og støtter hverandre i oppturer og nedturer.

Så kan man altså ha flaks med en virvelvind-romanse, men nå spør jo faktisk TS om råd etter flere dårlige forhold, så å gjøre som du er neppe riktig steg for henne neste gang.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...