Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt var barnet ditt første gang det var på overnatting? Jeg har en mor som maser sinnsykt mye på å ha babyen vår på overnatting, selv om jeg sier nei babyen er for liten. Baby er 8uker. 

Anonymkode: 0c4ee...469

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 uker er ALT for tidlig! 

Anonymkode: 2996e...c90

• Liker 15
Skrevet

Nesten 2 år 😅 man trenger absolutt ikke vente så lenge, men 8 uker er alt for tidlig med mindre det er en veldig viktig grunn som at du må på sykehus feks 😅

Anonymkode: 8eee2...22a

• Liker 2
Skrevet

5 år

Anonymkode: f6710...6d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

8 uker er ALT for tidlig! 

Anonymkode: 2996e...c90

Det jeg også tenker. Babyen vet jo ikke hvem hun er egentlig, har bare truffet henne et par ganger 😅 

• Liker 1
Skrevet

Vår var rundt to. Jeg synes ikke det er et fasitsvar, man gjør det man er komfortabel med, men hadde jeg vært deg og visste at det ikke var aktuelt på lang tid hadde jeg gitt klar beskjed om at det ikke er et tema før jeg tar det opp.

• Liker 2
Skrevet
tangent skrev (2 minutter siden):

Vår var rundt to. Jeg synes ikke det er et fasitsvar, man gjør det man er komfortabel med, men hadde jeg vært deg og visste at det ikke var aktuelt på lang tid hadde jeg gitt klar beskjed om at det ikke er et tema før jeg tar det opp.

Jeg sier konsekvent «nei. Jeg sier i fra når vi trenger barnevakt. Du trenger ikke mase», men det hjelper ikke.. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal hun på død og liv ha babyen på overnatting da? Vi har ei som er like gammel, og ikke faen om hun skal på overnatting med noen med mindre det er krise (typ jeg OG barnefar havner på sykehus)

Dessuten vil babyer kun vær hos mamma og pappa. De har ingen intresse av andre i den alderen, det er KUN mor og far som er relevante for baby. 

• Liker 10
Skrevet

Det tas opp til vurdering ved 1-års alder tenker jeg. Men svigermor passer henne et par timer nå og da hjemme hos oss. Det er jeg ok med. Hun er 4 måneder. 

Anonymkode: 07a4b...a7b

• Liker 2
Skrevet

Alt for tidlig med mindre det er ekstraordinære omstendigheter. Var helt utenkelig for meg alle fall så tidlig. Min er 15 mnd nå og har ennå ikke overnattet noe sted. Jeg tenker at NÅ kan det snart være aktuelt med overnatting hos mormoren, som han kjenner og er trygg på. Hun har også fungert som dagmamma en periode nå mens vi ventet på bhg plass - så han kjenner henne godt. Der kunne han fått sovet over, men ikke hvor som helst liksom.

Anonymkode: cf0a5...fe8

• Liker 2
Skrevet

Kommer helt an på situasjonen, men generelt  så er det alt for tidlig så lenge foreldrene ikke føler seg klare. :) 

Min er 15 mnd og overnatting er ikke aktuelt på en stund her. Ser det an løpende når det føles naturlig. 

Og generelt så synes jeg 8 uker høres alt for tidlig ut. Tenker at det da bør være snakk om ekstreme forhold. Vet om familier der kolikk, syke søsken og andre spesielle situasjoner har krevd overnatting hos annen nær slektning, men ikke bare «på gøy».

Anonymkode: 88876...8fb

• Liker 3
Skrevet

Min var 14 uker :) 4 uker første gang hun sov borte, men da var pappaen hennes med. 
Ammet ikke. 

Anonymkode: 40b02...235

• Liker 1
Skrevet

Vi skal i et bryllup når babyen er 13 mnd! Det blir første natt borte fra han.

Skrevet

Alt for tidlig! Her var det nattamming fremdeles på den tiden. Ved 10mnd fungerte bestemor som dagmamma en dag i uken siden vi ikke fikk full barnehageplass, mens jeg hadde korte dager med studier. Og selv da var det vel et år til før barnet overnattet hos henne. 

Anonymkode: 8a0f5...de2

Skrevet

Ca 7 mnd var frøkna her, hos mormor og bestefar som hun var veldig trygg på. Har overnattet der ca 5 ganger siden, hun er nå 19mnd. Har ikke overnattet andre steder uten meg, eller pappaen. 

Anonymkode: e15f9...951

• Liker 1
Skrevet

Jøss. Overnatting vekk fra foreldrene bør være for babyens eller foreldrenes skyld, ikke besteforeldrenes.

Anonymkode: 8f991...e1a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg sier konsekvent «nei. Jeg sier i fra når vi trenger barnevakt. Du trenger ikke mase», men det hjelper ikke.. 

Du må være tøffere, Ts. Du må spørre «hvorfor maser du om dette? Jeg har sagt fra at det ikke er aktuelt. Dersom du ikke respekterer at jeg sier nei så må vi ha mindre kontakt, for jeg omgåes ikke folk som ikke respekterer når jeg sier nei. Jeg foreslår at vi har kontakt 1-2 ganger i måneden frem til du forstår alvoret i dette pg justerer oppførsel. Det er ikke aktuelt å etterlate barnet med noen som ikke respekterer et nei selv når hen blir 10-12 år.»

Anonymkode: e8e93...3d7

• Liker 2
Skrevet

5 mnd er det yngste jeg har passet en baby med overnatting. Var en baby i nær familie. Det gikk helt fint.

Mine egne var ikke borte på overnatting så tidlig tror jeg, men til gjengjeld var vi flinke til å besøke besteforeldre ol sammen med babyene så de fikk tilfredsstilt behovene sine likevel. Viktig å imøtekomme stolte besteforeldre syns jeg, det kommer både besteforeldre og barna til gode :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må være tøffere, Ts. Du må spørre «hvorfor maser du om dette? Jeg har sagt fra at det ikke er aktuelt. Dersom du ikke respekterer at jeg sier nei så må vi ha mindre kontakt, for jeg omgåes ikke folk som ikke respekterer når jeg sier nei. Jeg foreslår at vi har kontakt 1-2 ganger i måneden frem til du forstår alvoret i dette pg justerer oppførsel. Det er ikke aktuelt å etterlate barnet med noen som ikke respekterer et nei selv når hen blir 10-12 år.»

Anonymkode: e8e93...3d7

Oi. Det er vel ingen grunn til å eskalere konflikter unødvendig. Det er jo bare snakk om en stolt bestemor som gjerne vil ha samvær med barnebarnet sitt. Selv om man bør motstå utålmodigheten hennes må man se det for det det er - stolte besteforeldrefølelser som vil gi både besteforeldre og barnebarn stor glede gjennom oppveksten 😍 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...