Gå til innhold

Sukkerfrie sjokolader, hva/hvor kjøper du? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på sjokolader som er søtet med annet enn sukker. Hva/hvor kjøper du? :)

Selv kjøper jeg De Bron Choc Wafer fra helsekost butikker eller kjekssjokoladen til Bodylab fra tights.no eller Bodylab.

Virker ikke som noen dagligvarer egentlig har sukkerfri sjokolade? Ser at nettbutikken til Meny har De Bron Choc Wafer, men min Meny nærbutikk har den ikke.

Anonymkode: 9eae8...cf1

• Liker 1
Skrevet

Nei. Bare nei.

Anonymkode: 0b903...ccf

• Liker 1
Skrevet

Sukkerfri sjokolade smaker dritt, da kan man like gjerne la være å spise sjokolade.

Er det helt krise kan man telle kalorier så kan man ta seg en bit når man føler for det. Er bare lavkarbo freaks som kan si at sukkerfritt er like godt som ekte.

Anonymkode: 3e484...83d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sukkerfri sjokolade smaker dritt, da kan man like gjerne la være å spise sjokolade.

Er det helt krise kan man telle kalorier så kan man ta seg en bit når man føler for det. Er bare lavkarbo freaks som kan si at sukkerfritt er like godt som ekte.

Anonymkode: 3e484...83d

Dette! 

Skrevet

Synes Cloetta sin melkesjokolade, som man får på mange dagligvarebutikker, smaker ganske godt til å være sukkerfri sjokolade. Men sukkeralkoholer gjør meg veldig oppblåst, og jeg synes den er så god at jeg spiser for mye av den hver gang. Men vanlig sjokolade smaker helt klart best :) 

Anonymkode: f0ebb...3b2

• Liker 2
Skrevet

Guylian. Eller 70%+ sjokolade. Har en far som er diabetiker og han spiser nevnte. 

• Liker 1
Skrevet

🤦‍♀️ Latterlig dårlig svar fra dere 3 første. Det er flere grunner til at enkelte styrer unna sukker og nei, de jeg nevnte i HI smaker ikke dritt, de er gode, spesielt De Bron sin er veldig lik kvikk lunsj.

Blir litt som hvis en veganer etterlyser vegansk mat og anbefalinger og jeg skulle svart: Nei, bare nei. Vegansk smaker dritt. Spis kjøtt isteden!

Har man ikke noe fornuftig å komme med eller bare har ting å komme med som er stikk i strid med innlegget, så kan man heller holde kjeft ;)

Men takk til dere to siste  :)

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

🤦‍♀️ Latterlig dårlig svar fra dere 3 første. Det er flere grunner til at enkelte styrer unna sukker og nei, de jeg nevnte i HI smaker ikke dritt, de er gode, spesielt De Bron sin er veldig lik kvikk lunsj.

Blir litt som hvis en veganer etterlyser vegansk mat og anbefalinger og jeg skulle svart: Nei, bare nei. Vegansk smaker dritt. Spis kjøtt isteden!

Har man ikke noe fornuftig å komme med eller bare har ting å komme med som er stikk i strid med innlegget, så kan man heller holde kjeft ;)

Men takk til dere to siste  :)

Nei, det er ikke det samme. Jeg kan ikke bare "holde kjeft" når jeg ser at noen er så fullstendig på villspor og jeg kan hjelpe. 

"Vegansk mat" er det ingenting som heter. Svært, svært få mennesker spiser bare animalske produkter. Mat fra planteriket er ikke-animalsk, og noe mat fra planteriket spises og godtas av de fleste som ikke er veganere. Veganske etterligninger av animalske produkter er noe helt annet. Det blir vanligvis både dyrt og dårlig. "Sjokolade uten sukker" er på samme vis en etterligning av sjokolade. Dyrt og dårlig, for å skape en illusjon om noe det ikke er og ikke kan være, og heller ikke burde behøve å late som det er. Dette er det mange som har problemer med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nei, det er ikke det samme. Jeg kan ikke bare "holde kjeft" når jeg ser at noen er så fullstendig på villspor og jeg kan hjelpe. 

"Vegansk mat" er det ingenting som heter. Svært, svært få mennesker spiser bare animalske produkter. Mat fra planteriket er ikke-animalsk, og noe mat fra planteriket spises og godtas av de fleste som ikke er veganere. Veganske etterligninger av animalske produkter er noe helt annet. Det blir vanligvis både dyrt og dårlig. "Sjokolade uten sukker" er på samme vis en etterligning av sjokolade. Dyrt og dårlig, for å skape en illusjon om noe det ikke er og ikke kan være, og heller ikke burde behøve å late som det er. Dette er det mange som har problemer med. 

Men hvordan kan du si at noen som ikke kan ha eller tåler sukker er på villspor?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvordan kan du si at noen som ikke kan ha eller tåler sukker er på villspor?

Skal vi som ikke kan ha eller tåler sukker aldri få spise sjokolade fordi vi ikke tåler the real deal?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...