AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #21 Skrevet 20. desember 2020 Hadde 7, kunne nok kanskje hatt et par til. Men det kommer veldig an på oppgaven din og konteksten. Vi intervjuet personer som arbeidet i en bedrift, fra ledere til lærlinger. Hadde bare en toppleder med, skulle gjerne hatt en til men det lot seg ikke gjøre. Derfor skrev vi at det var en mulig svakhet ved oppgaven og vi skulle ønsket å hatt med en leder til. Anonymkode: 4de6f...122
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #22 Skrevet 20. desember 2020 Jeg hadde 9 stk, men 7 av dem ble mer en fokusgruppe da de var del av samme organisasjon og noen trengte hjelp med tolk (var i utlandet) , så det var enklere å gjennomføre som en gruppe. Anonymkode: f6186...a69
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #23 Skrevet 20. desember 2020 ajarRun skrev (På 19.12.2020 den 23.23): Ikke søk etter tråder her, ingen som skriver her har utdanning. Søk etter masteroppgaver, de er vanligvis lagt ut på nett, og da kan du kopiere framgangsmåte fra deres master. Hvis veileder sier 5, hvorfor ikke høre på veileder? Et halvt år på en masteroppgave høres litt brutalt ut. Hvordan får man da tid til jobb og festing? Hvorfor vil du ha flere informanter? En oppgave blir ikke nødvendigvis bedre av flere informanter. Hehe ok?? Javel... jeg hadde 5 informanter- kunne holdt med fire men trengte ikke flere enn 5. int varte 35-50 min. hadde holdt meg til 5, og så ser du om du får svar på int.guiden. Du kan evt ta et eller to til om ikke det er informativt nok. selve analysedelen er mer enn utfordrende nok med 5! Anonymkode: eba1f...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #24 Skrevet 21. desember 2020 Hadde 7 og det var mer enn nok jobb. Anonymkode: 483fa...cc1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #25 Skrevet 7. mai 2021 I kvalitativ forskning avhenger dette av mange ting. Når vi slutter å rekruttere, er det bare fordi dataene har blitt "mettet", noe som betyr at du ikke hører noen ny informasjon fra deltakerne etter et par intervjuer. Dette avhenger også av hvor inngående disse intervjuene er. Hvis du har snakket med folk konsekvent i flere måneder eller hva som helst, kan 10 være nok til å få en rik mengde data. Hvis dette er en time eller mindre interaksjoner (og ingen oppfølgingsintervjuer), vil jeg stille spørsmål ved å nå metning kved 10. Ikke at du ikke kunne det, det er bare at omfanget av intervjuene dine kan ha vært for smalt. Det er ikke noe tall satt i stein. Mettet eller ikke, jeg vil personlig gå for rundt 20. Anonymkode: d4701...c52 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #26 Skrevet 7. mai 2021 ajarRun skrev (På 19.12.2020 den 23.23): Ikke søk etter tråder her, ingen som skriver her har utdanning. Søk etter masteroppgaver, de er vanligvis lagt ut på nett, og da kan du kopiere framgangsmåte fra deres master. Hvis veileder sier 5, hvorfor ikke høre på veileder? Et halvt år på en masteroppgave høres litt brutalt ut. Hvordan får man da tid til jobb og festing? Hvorfor vil du ha flere informanter? En oppgave blir ikke nødvendigvis bedre av flere informanter. 😂 Anonymkode: 85c03...aa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå