sofie1993 Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 (endret) Hei jenter! Dette er egentlig et innlegg jeg skammer meg litt over å skrive. I mars annonserte min svigerinne at hun var gravid. Hun er fire år yngre enn meg og min forlovede. Jeg ble så glad da hun sa det at jeg felte noen tårer. På samme tid var jeg lei meg. Forloveden min og jeg har hatt ubeskyttet sex i over ett år uten at noe har skjedd. Jeg forstår at man kanskje må prøve litt mer aktivt ved å holde styr på eggløsning osv med tanke på når man har sex. Men med de skjedde det bare på første forsøk. Nå har hun født for to dager siden og jeg er så glad på de sine vegne. Allikevel nærmer det seg to år med ubeskyttet sex fra oss. Får stadig spørsmål fra både foreldre og svigerforeldre om at vi må sette i gang. At de vil ha barnebarn eller (nå) flere barnebarn. Jeg skal i tillegg feire jul med han sin familie og får selvfølgelig da møte babyen. Jeg gleder meg utrolig til det, for jeg blir jo tante, men på samme tid gruer jeg meg også. Forloveden min forstår ikke helt tankegangen min her, og jeg burde sikkert kun være glad på de sine vegne. Er det andre her som ble gravid «ved et uhell» på første forsøk, eller andre som har holdt på uten beskyttelse i noen år uten at noe har skjedd? Jeg burde kanskje ikke forvente å bli gravid siden vi ikke aktivt prøver? Er jeg allikevel dum for å føle det på denne måten? Jeg forstår i så fall begge sider. De har begge gått gjennom hodet mitt. Endret 19. desember 2020 av sofie1993 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Helt normalt å føle det sånn! Anonymkode: 0a0e3...757 25
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 Jeg ble gravid ved et uhell "på første forsøk" men forstår ikke hva du ønsker å vite? 🙂 Skjønner det sikkert er veldig kjipt 😔 Men hva med å begynne å følge med på eggløsning? 🙂 Kanskje er det i jula det klaffer for dere og du selv sitter med baby neste jul. Anonymkode: 7b780...c55 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 Har du prøvd å kanskje snakke med di mor om det? Altså, nå vet jeg ikke forholdet dere har, og om du er komfortabel med det. Men det er selvsagt veldig leit for dere to og få masse spørsmål, når dere jo faktisk prøver, men ikke har fått det til. Må være veldig sårt å få spørsmål hele tiden om det. Kanskje om du hadde pratet litt med din mor så hadde du sluppet noen spørsmål. Sender dere masse lykke til videre🍀🍀🍀💙💙💙 Anonymkode: 3851b...d9e 13
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #5 Skrevet 19. desember 2020 Helt normalt, og forståelig at du skammer deg.. men forstår fult ut at det føles urettferdig! Har dere prøvd lenge selv å du tenker mye på det ville jeg kanskje kontaktet en gynekolog for å sjekke litt.. Men nå var det ikke det du lurte på heller så jeg skal ikke blande kortene. :) Anonymkode: 03934...fa2 9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #6 Skrevet 19. desember 2020 Det er så forskjellig på folk.. Jeg blir gravid ved uhell, mens flere jeg kjenner som er en god del yngre enn meg sliter, noen har måtte ha hjelp.. Jeg tror jeg ville aktivt prøvd I noen mnd før jeg hadde hatt tanken om at dere trenger hjelp. Hvis dere virkelig ønsker barn nå da 🙂 Men igjen, folk er veldig forskjellige, du må nesten fokusere på deg selv og partner, ikke på andre.. Livet er urettferdig, bare sånn det er. Anonymkode: 8639f...2da 6
sofie1993 Skrevet 19. desember 2020 Forfatter #7 Skrevet 19. desember 2020 Takk for støtte! Trengte det nå. Og jeg vet heller ikke selv hva jeg trenger å få svar på for å være helt ærlig. Trengte vel bare å få luftet litt kanskje... 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #8 Skrevet 19. desember 2020 Med mindre dere har veldig lite sex er det garantert noe galt når dere ikke har blitt gravide etter to år med ubeskyttet sex, selv om du ikke har brukt eggløsningstester. Hvorfor har dere hatt ubeskyttet sex i to år uten å prøve "hardere", dvs bruke EL-tester? Anonymkode: c1dca...9b0 20
Rem Skrevet 19. desember 2020 #9 Skrevet 19. desember 2020 Nr 1 og 2 var planlagte uhell som jeg kalte det. Nr 3 brukte vi noen mnder på å få til. Hadde sex en gang i mnd og det var rundt den tiden på mnden man er fruktbar.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #10 Skrevet 19. desember 2020 Skjønne hva du mener! Vi var aktive prøvere i 3 år før jeg ble gravid Anonymkode: cee38...63c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #11 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med mindre dere har veldig lite sex er det garantert noe galt når dere ikke har blitt gravide etter to år med ubeskyttet sex, selv om du ikke har brukt eggløsningstester. Hvorfor har dere hatt ubeskyttet sex i to år uten å prøve "hardere", dvs bruke EL-tester? Anonymkode: c1dca...9b0 Det trenger ikke å være "garantert" noe galt, nei. Slutt å si sånn. Anonymkode: 7b780...c55 29
sofie1993 Skrevet 19. desember 2020 Forfatter #12 Skrevet 19. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med mindre dere har veldig lite sex er det garantert noe galt når dere ikke har blitt gravide etter to år med ubeskyttet sex, selv om du ikke har brukt eggløsningstester. Hvorfor har dere hatt ubeskyttet sex i to år uten å prøve "hardere", dvs bruke EL-tester? Anonymkode: c1dca...9b0 Vi har helt normal mengde sex vil jeg tro. Rundt tre ganger i uka. Men da kan det hende vi burde sjekke da. Er det jeg var redd for... Endret 19. desember 2020 av sofie1993
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #13 Skrevet 19. desember 2020 Men du, hvorfor i alle dager har dere ikke gått til utredning? Det kan jo ta opptil ett år i det offentlig. om man har sex regelmessig trenger man ikke være så nøye med Eggløsning etc. Iallefall ikke når det har gått såpass lang tid. Vi hadde god tid så vi hadde sex i to År uten prevensjon , så gikk vi til utredning og ett År etter dette igjen så hadde vi uttak/insett å er gravid. Anonymkode: e46a6...5d7 25
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #14 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det trenger ikke å være "garantert" noe galt, nei. Slutt å si sånn. Anonymkode: 7b780...c55 Mest sannsynlig om man har regelmessig sex i to år Anonymkode: e46a6...5d7 10
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #15 Skrevet 19. desember 2020 sofie1993 skrev (1 minutt siden): Vi har helt normal mengde sex vil jeg tro. Rundt tre ganger i uka. Men da kan det hende vi burde sjekke da. Er det jeg var redd for... Jeg tenker som så at om du er bekymret så er dette noe du kan få tatt en sjekk på og se at alt står bra til, det skader ikke, og hvis det skulle være tilfelle at dere trenger litt hjelp, så skader det ikke å finne ut av dette allerede nå. Anonymkode: df0ac...d60 10
Frøyamor Skrevet 19. desember 2020 #16 Skrevet 19. desember 2020 To år ubeskyttet sex og ingen graviditet, han burde gå å få sjekket sæd kvaliteten. Da det er mye lettere enn at du sjekker fruktbarheten. Her i huset blir jeg nærmest gravid bare av å se på mannen. Sist gang knappe 2mnd etter selvbestemt abort. Så det er rett og slett bare forskjell på folk, og fertiliteten til både kvinner og menn er skremmende lave. 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #17 Skrevet 19. desember 2020 Vi brukte noen år, og kartla når eggløsning var. Likevel gikk det ikke. Til slutt søkte vi ivf, men fikk avslag. Jeg begynte på medisiner, og vi søkte igjen et år senere og fikk det innvilget. Tilfeldighetene skulle ha det til at omtrent samme dag som vi fikk ivf innvilget ble jeg gravid. Men jeg måtte som sagt ha hjelp av medisiner for å få det til. Om dere har sex så ofte som du sier, og du har jevnlig mens, bør dere ha truffet eggløsningen til nå. Oppsøk hjelp, det offentlige bruker tid. Vi burde gjort det mye før, da hele denne barnegreia bare ble destruktiv for meg. Jeg kjenner igjen følelsene dine, og den evige drakampen mellom sorg, misunnelse og samtidig forståelsen for at det har skjedd noe som andre syns er fantastisk. Anonymkode: ddbb4...68d 3
sofie1993 Skrevet 19. desember 2020 Forfatter #18 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men du, hvorfor i alle dager har dere ikke gått til utredning? Det kan jo ta opptil ett år i det offentlig. om man har sex regelmessig trenger man ikke være så nøye med Eggløsning etc. Iallefall ikke når det har gått såpass lang tid. Vi hadde god tid så vi hadde sex i to År uten prevensjon , så gikk vi til utredning og ett År etter dette igjen så hadde vi uttak/insett å er gravid. Anonymkode: e46a6...5d7 Det er det som er så teit med hele tråden min. Min forlovede tenker at «skjer det, så skjer det». Jeg har for så vidt sagt meg enig i det, men jeg har tydeligvis gått med et sterkere håp for at det skal skje. 5
Flamme Skrevet 19. desember 2020 #19 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mest sannsynlig om man har regelmessig sex i to år Anonymkode: e46a6...5d7 Nei, hverken "mest sannsynlig" eller "garantert" noe galt. Skjønner ikke hvorfor du skriver så bastant når du tydeligvis ikke har peiling. TS: Det kan være greit å sjekke ut før det går for lang tid. 🙂 Trenger ikke nødvendigvis være noe galt, men jeg hadde tatt en tur til legen og begynt å følge med på eggløsning hvis du virkelig ønsker å bli gravid. Kanskje kan graviditeten til svigerinnen din være det du trenger for å komme sikkelig i gang med prøvingen og virkelig innse at du har lyst på barn? 🙂 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #20 Skrevet 19. desember 2020 Vet hvordan du har det! Vi prøvde i 2,5 år før det klaffet. Min svoger (bror til mannen min) og svigerinne har to barn, det yngste ble unnfanget og født i løpet av den tiden vi prøvde. Jeg synes det er veldig stas å bli tante og stiller alltid opp, men det var sårt og rart å holde det yngste tantebarnet og tenke på at hadde det klaffet lettere for oss så kunne jeg da hatt en jevngammel baby. Ble endelig gravid med litt medikamenthjelp og gleder oss veldig, men kommer aldri til å glemme den følelsen. Anonymkode: 78110...833 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå