AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Er det viktig for deg å bo i nærheten av kafeer? Jeg har alltid lurt på hvorfor boligannonser alltid trekker fram nærhet til kafeer. Hvorfor er dette noe å trekke fram? Man leser aldri om boliger med gangavstand til lampebutikk. Uansett meget rar ting å fremheve, særlig med tanke på at nordmenn ikke engang er villig til å flytte nærmere jobben. Men kafeer og restauranter, da står plutselig flyttelasset klart. Anonymkode: 6755e...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Kafeer er ikke akkurat viktig for meg, men det er litt viktig at jeg ikke bor et helt øde sted, så det er i det minste bra at det er litt liv rundt område der jeg bor synes jeg. Anonymkode: a823e...733 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 Kafeer betyr ingenting for meg. Jeg kan fint stoppe innom å ta meg en kaffe og et wienerbrød hvis jeg er i byen på en handlerunde, men om det ikke hadde eksistert kafeer så tviler jeg på at livet mitt hadde endret seg noe. Anonymkode: f68c0...0e4 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 Viktig for noen, ikke viktig for andre. Folk er forskjellige og vektlegger forskjellige ting når de kjøper bolig. For min del er kafe helt fint å ha i nærheten men ikke et krav når jeg kjøper bolig. Så viktig er det ikke for meg personlig, og jeg prøver heller å mekke kaffen min hjemme og heller ta den i termos. Anonymkode: f9b60...328
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. desember 2020 #5 Skrevet 19. desember 2020 Går svært sjeldent på cafe så ikke viktig for meg å bo i nærheten av en cafe.
GammelKaktus Skrevet 19. desember 2020 #7 Skrevet 19. desember 2020 Synes det er koselig å ha mange kafeer og slikt i bydelen jeg bor i, da blir det en levende bydel og det elsker jeg. 1
Gjest Bet-t-ina Skrevet 19. desember 2020 #8 Skrevet 19. desember 2020 Nei, ikke å bo nærme. Vi har proff cafè kaffemaskin på kjøkkenet, med steamer og alt. Men jeg elsker starbucks. Da jeg bodde i NYC. drakk jeg starbucks kaffe hver dag.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #9 Skrevet 19. desember 2020 For meg er det faktisk kjempeviktig Anonymkode: ff003...574
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #10 Skrevet 19. desember 2020 Jeg skulle ønske det var viktig for meg. Anonymkode: 0b1e3...eef
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #11 Skrevet 19. desember 2020 Var ikke viktig før jeg skaffet meg kjæreste med leilighet rett ved en café. Søndagsfrokostene der vi tar oss engang iblant er gull verdt og bestandig like koselig Anonymkode: 3783d...0e6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #12 Skrevet 19. desember 2020 Ikke veldig viktig. Hender jeg møter en venninne over kaffe på en cafe, men den kunne like så godt blitt tatt hjemme hos en av oss. Men som en over sier så syns jeg det er koselig med litt liv rundt. Anonymkode: d7dcc...5e6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #15 Skrevet 19. desember 2020 Har bodd i 10 min gangavstand en gang. Brukte ikke mer da enn nå som jeg må kjøre 5 min. Er innom kanskje en gang i mnd for å kjøpe med noe bakst, sitter der sjeldent. Anonymkode: 9d94d...123
PassionatePatti Skrevet 19. desember 2020 #16 Skrevet 19. desember 2020 Ikke livsviktig nei, jeg går ikke så mye på kafe at det gjør noe. På den annen side hadde det vært stusselig uten, hyggelig når det er litt liv.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #17 Skrevet 19. desember 2020 Ikke viktig i det hele tatt for min del. På dagtid er jeg uansett på jobb. Bodde veldig sentralt i Oslo tidligere, men har nå flytta til en liten øy i Nordland. Har ikke savnet kafeer et sekund. Anonymkode: 46bee...6f3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #18 Skrevet 19. desember 2020 Kafé gir jo mulighet for kaffe, mat og sosialisere seg. Dette appellerer til en del folk. Synes selv det er moro å treffes ute. Men Norge er mer moderate her enn de fleste andre land i Europa. Anonymkode: 92b98...3dd
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #19 Skrevet 19. desember 2020 Veldig viktig😀. Tror ikke jeg kunne sagt det for 10 år siden. Elsker å sitte på kafé med en god bok. Har slitt med sosial angst og det kunne sitte på en kaffebar å holde på med mitt var veldig bra for meg. Jeg kom meg ut samtidig som at jeg følte meg trygg. Anonymkode: ed623...cf3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #20 Skrevet 19. desember 2020 Kafeer er kjempeviktig i mitt liv, og jeg merker savnet utrolig godt i år hvor så mye er stengt/har redusert tilbud. Har elsket kafeer siden jeg var lita jente og mormor alltid tok meg med på kafé for å spise napoleonskake og "se på livet", som hun sa ❤️ I voksen alder bruker jeg kafeer nesten hver uke, som egentid med en god bok i veska, eller for å møte en god venninne en lat søndag. Da jeg skrev doktoravhandling var det også gull verdt å kunne ta med seg pc-en og jobbe en times tid på kafé, for å føle at man var i nærheten av andre folk. Det reduserte angstfølelsen knyttet til prosjektet, deadlines og relatert stress. Når det er sagt så må jeg ikke bo midt i et travelt kaféstrøk for å trives, men absolutt et stort pluss om det finnes noen kafeer en rusletur/sykkeltur unna. Eller i det minste en busstur unna Anonymkode: 80c1b...898
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå