Gå til innhold

Er det vanlig at besteforeldre treffer barnebarna i disse tider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en oppfatning av at de fleste besteforeldre vil treffe barnebarna sine. Også de som er i risikogruppen. Men jeg skjønner godt de som velger å ikke treffe noen.

Hva er mest vanlig? Tanker?

Anonymkode: f13cf...677

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg traff mine i går, de kom en tur og vi overleverte gaver og koste oss med litt mat og kaker.

• Liker 5
Skrevet

Jeg treffer mine besteforeldre.  :) 

• Liker 2
Skrevet

Har møtt besteforeldrene hele veien. Her er minimalt med smitte, og den som kommer spres tilnærmet ikke. Har hatt ca 20 tilfeller totalt i 2020.

Anonymkode: 88d15...b7f

• Liker 3
Skrevet

Mine tre barn har ikke truffet dem siden i mai i år. Og de vil vente til coronaen tar slutt. De er ikke i risikogruppen. Er dette unormalt?

Er det flere som opplever det samme som meg?

Skrevet

Det ene paret med besteforeldre har vi truffet noen ganger, også innendørs, det andre bare utendørs.

De vi ikke har truffet er 5 år eldre og litt mer bekymret for sykdommer generelt, de vi har truffet er ene egentlig i risikogruppe, men er mer av typen "det går sikkert bra".

• Liker 1
Skrevet

Mine barn treffer i allefall besteforeldre regelmessig. Yngste er også på overnatting der.

Anonymkode: cefef...7b2

• Liker 2
Skrevet

Omgås tett og regelmessig (baby). 

Anonymkode: 80654...cc4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en oppfatning av at de fleste besteforeldre vil treffe barnebarna sine. Også de som er i risikogruppen. Men jeg skjønner godt de som velger å ikke treffe noen.

Hva er mest vanlig? Tanker?

Traff mine igår og flere ganger. Holdt avstand i begynnelsen , men de er ikke redde så de har valgt å treffe barnebarna sine.

Anonymkode: d247b...776

• Liker 1
Skrevet

Barnet mitt møter både mormor og oldemoren sin.

• Liker 3
Skrevet

Besteforeldrene er barnevakt for svigersøster sine barn som er i karantene. Vi holder oss unna dem alle, naturlig nok.

Anonymkode: 0d0ef...929

• Liker 1
Skrevet

Jeg treffer mitt ene voksne barn og to barnebarn jevnlig. De er mine nærkontakter, vi bor like ved hverandre. To andre barnebarn som bor i en annen by har jeg ikke sett siden i sommer. 

Anonymkode: 6a555...40a

• Liker 1
Skrevet

Våre barn treffer både besteforeldre og oldeforeldre "som vanlig", og har gjort det stort sett hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

Møtes som normalt, med litt avstand da. De velger det jo selv. Men om noen er redde og føler det er ukomf, må jo det repekteres!

Anonymkode: 81749...d34

Skrevet

Har ikke sett noen slektninger på 6 mnd, ei heller besteforeldre. 

Anonymkode: 7c287...8e2

Skrevet

Mitt barn har truffet sine besteforeldre som normalt siden april/mai. Har også overnattet hjemme hos mormoren sin, både med og uten meg. Skal feire nyttår sammen. Har også truffet oldemoren sin som normalt. Har inntrykk av at det er relativt vanlig. 

Anonymkode: f9f47...1b1

• Liker 2
Skrevet

Har truffet dem som normalt hele tiden vi.. De er heldigvis ikke hysteriske eller engstelige. Vi synes det er viktig at ungene får leve så normalt som mulig og vil ikke ta fra dem relasjonen til familie og besteforeldre. Det betyr mye for oss 

Anonymkode: 75d7a...05a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Mine tre barn har ikke truffet dem siden i mai i år. Og de vil vente til coronaen tar slutt. De er ikke i risikogruppen. Er dette unormalt?

Trist at noen blir så redde 😕 det er ikke bra

Anonymkode: 75d7a...05a

• Liker 6
Skrevet

På disse kanter er det lite smitte, så vi har møttes som normalt hele tiden. Ungene synes det er trist hvis det bare går en uke uten at de får møte familien og vil helst at vi aldri drar. Jeg har ingen barn selv, men har to søsken med barn under 6 år som bor 1-1,5 time unna meg og foreldrene våre. 

Anonymkode: 883d3...a64

Gjest adinterim
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er veldig normalt ifg KG. Men nei, jeg syns ikke det er så veldig normalt, og jeg hadde nok blitt såret selv. Men man må respektere ønskene til folk i en situasjon som dette, selv om de ikke er i risikosonen selv kan det hende de omgås folk som er det - på jobb, eller andre forpliktelser som de ikke kan velge å avse. Kanskje er de bare redde, punktum, og det er greit det også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...