Gå til innhold

Er det lov til å si noe når noen planlegger et lite klingende dobbeltnavn til barnet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet at det er et vanskelig tema, men venninnen min vil oppkalle barnet etter begge bestefedrene, de to navnene sammen er virkelig veldig lite passende. Jeg spurte forsiktig om bare et av navnene skulle brukes til daglig, men nei, begge navnene. Jeg syntes oppriktig synd på dette barnet om det blir hetende det :( Det er to gamle navn som ikke passer i dobbeltnavn, og det navnet med færrest stavelser kommer til slutt, det er også det som gjør det ekstra ille. Tenk typ; Ingolf-Kent (ja de er nordnorske) 

Anonymkode: 251b6...ffd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal få lov til å fortelle venninnen din at navnet ikke passer til hverandre, men så er det ikke ditt barn. 

Det et svært lite gøy å høre tusenvis av meninger når det kommer til navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig ingenting med det gjøre. Jeg blir pinlig berørt på barnas vegne når foreldrene gir dem navn som "Matheo Leander Maximillian" eller "Emma Isabell Angelica", men sier ingenting. Noen synes jo også garantert at mine barns navn er stygge.

Anonymkode: fddd6...15d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så ulike oppfatninger om hva som "klinger godt", at det er ingen vits å uttale seg om andres valg på det området. 

Anonymkode: dc180...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet at det er et vanskelig tema, men venninnen min vil oppkalle barnet etter begge bestefedrene, de to navnene sammen er virkelig veldig lite passende. Jeg spurte forsiktig om bare et av navnene skulle brukes til daglig, men nei, begge navnene. Jeg syntes oppriktig synd på dette barnet om det blir hetende det :( Det er to gamle navn som ikke passer i dobbeltnavn, og det navnet med færrest stavelser kommer til slutt, det er også det som gjør det ekstra ille. Tenk typ; Ingolf-Kent (ja de er nordnorske) 

Anonymkode: 251b6...ffd

Jaja, det er et navn. Folk vil vende seg til det. Synes Ingolf-Kent, Andreas-Isak eller Torvald-Leif faktisk er langt bedre enn Leander Nathaniel, Liam Maximillian og lignende, som er dobbeltnavn veldig mange får for tiden.

Men, er det snakk om Kenneth-Ronny eller Harry-Jonny, ja da hadde kanskje jeg og sagt noe🙈

Anonymkode: 63a4d...dcd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...