AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Plutselig fikk barnet mitt gave av noen barn på avdelingen. Nå noen dager før jul, midt i Covid-stresset, er det siste jeg vil ut og siste-liten-handle noen greier nå (pleier å ha noen sånne kriseting liggende i skapet, men er tomt nå)! Og føler at dette er noe vi burde avtalt på forhånd? Vil virkelig ikke at noen barn i barnehagen skal føle seg utenfor, så jeg får litt dårlig følelse av det hele, selv om det bare var hyggelig ment. Tror det er uglesett av barnehagen. Er dette vanlig? Anonymkode: 9d1c2...c5c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Aldri opplevd med noen av mine, tror ikke det er spesielt vanlig altså. Synes ikke du skal stresse med dette, si takk for gaven og at det var veldig hyggelig men uventet. Helt enig med deg om at dette er noe man avtaler på forhånd. Anonymkode: 91c2e...892 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 Vårt barn har gitt til bestekompisen siden de var 4 år, husker ikke om vi avtale på forhånd. Men man trenger ikke å gi tilbake. Her har vi i år fått noen gaver fra noen som ikke får i retur. Orker ikke å stresse ut å kjøpe. Har også snakket med skolebarna at det ikke er sikkert de får noe i retur til de de gir til. Anonymkode: e5a97...53b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 Vi ga til de nærmeste vennene allerede i barnehagen. Nå er hun 8 år. Har aldri avtalt noe, og alltid forklart barnet mitt at vi gir bort fordi vi syns det er hyggelig å gi en liten oppmerksomhet og at det ikke nødvendigvis alltid kommer pakke i retur. Det syns hun er helt fint. Forventes aldri å få noe tilbake. Noen ganger har datteren min ønsket å gi til noen uten å helt vite hva, og da har vi bare sendt melding til en forelder og sagt "Hei NN har veldig lyst til å gi NN en liten gave til jul. Er det noe spesielt hun ønsker seg?" Så blir de ikke helt tatt på sengen når vi dukker opp med gave. Anonymkode: 56c26...da9 1
Eneri Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Her var det vanlig da mine barn gikk i barnehage for 10+år siden. En liten ting, ikke noe dyrt. De ga til dem som var like gamle som dem selv. En liten barnehage da, så ble ikke mer enn 5-6 gaver. 😊
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Her gir begge barna til deres nærmeste venner. Bare en liten sak. 3-4 gaver fra hver. De er 5 og 9. Synes det er hyggelig jeg 😊 Anonymkode: 26810...47d
Hjulvisp Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 Tenker det er innafor å ikke gi tilbake når det er så tett opp mot jul. Men dersom barnet ønsker å gi noe tilbake går det kanskje an å lage noe av ting dere har liggende hjemme? Perle smykke, tegne en fin tegning, eller kanskje gi en av lekene sine (barnet må få velge dette selv tenker jeg)? 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 Gi nå barna en liten gave tilbake. Det koster deg så lite. Anonymkode: 92a9a...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå