Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har nylig begynt å strikke, og prøver meg på tilla genser av Anette opheim. Frem og bakstykke strikkes hver for seg, og i oppskriften står det: fell ved halsutringningen annenhver omgang 2-1-1 masker=21 masker igjen på skulder. Strikk til hel lengde. 
noen som klarer å forklare hva det betyr?

Skrevet

Se om du kan finne en gruppe på facebook om du ikke får svar her. Jeg vet ikke men kan bumpe tråden i alle fall.

Anonymkode: 490e9...f92

Skrevet

Har du felt av noen masker midt på arbeidet? For det vanlige er jo at du har fellt av x antall masker på midten (som start på hals). Deretter skal du på første pinne fra der du starter på de felte maskene felle 2 masker, strikk ut pinnen og tilbake, så feller du 1 maske, strikk ut pinnen og tilbake, å fell så 1 maske, strikk ut pinnen. Da skal du ha igjen 21 masker til en skulder. På denne måten blir halsen avrundet :) 

Anonymkode: 6f6bd...268

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du felt av noen masker midt på arbeidet? For det vanlige er jo at du har fellt av x antall masker på midten (som start på hals). Deretter skal du på første pinne fra der du starter på de felte maskene felle 2 masker, strikk ut pinnen og tilbake, så feller du 1 maske, strikk ut pinnen og tilbake, å fell så 1 maske, strikk ut pinnen. Da skal du ha igjen 21 masker til en skulder. På denne måten blir halsen avrundet :) 

Ja, å så må du strikke den skulderen til du måler det som skal være hel lengde på arbeidet. Gjenta på andre siden. 

Gjest Føsleguri
Skrevet (endret)

Litt usikker på hva du ikke skjønner, men strikk til hel lengde betyr den lengden det står i oppskriften at genser har i den størrelsen du strikker.

Plaggets mål:
Hel lengde: 53 - 55 - 58 cm
Ermlengde: 48 - 49 - 50 cm
Overvidde: 104 - 106 - 108 cm 

Endret av Føsleguri
Skrevet

Tusen takk, nå ble jeg litt klokere. Står ikke hel lengde, så får undersøke det nermere😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...