Gå til innhold

Er så fed up av at kjæresten forsvarer sitt barns mor (exdama)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i 6 år, og det har vært en turbulent tid der moren til hans barn har gjort livet surt for oss, spesielt de første årene. 

- Hun nektet meg å bli kjent med barnet de første årene. 

- Hun nektet faren samvær med barnet i lang tid

- Hun satte ut usanne rykter om meg og han.

-Hun snakket dritt om faren til barnet, uten grunn. 

- Hun anmeldte han til barnevernet uten grunn

- Hun krevde at han måtte gå til barnepsykolog for å få lov til å ha samvær

- Hun nektet han å ha visse kompiser på besøk når han hadde samvær med barnet

- Hun nektet han å reise utenlands på ferie med barnet... 

-Hun nekter barnet å synge i kirke barnekor.. osv. 

Saken er at det at hun har blandet seg inn i vårt forhold og krevd hvordan vi skal leve, og det har jo gjort at forholdet vårt har blitt annerledes enn hva det kunne bli. 

Damen har aldri bedt om unnskylding for faenskapen hun har stelt i stand når hun har blitt konfrontert med det, hun sier at hun ikke husker at hun har gjort noe spesielt, og kjæresten min bare godtar det.

Han er så fornøyd og glad for at ting har ordnet seg de siste årene, og at han får ha samvær med barnet sitt. 

Han danser etter hennes pipe ved det minste pip, men han er ikke klar over det selv.

Han oppfører seg som om han har rapporteringsplikt til moren uten at han er klar over det, og rapporterer også til moren hvordan det står til med meg og vårt forhold. 

Han er en tøffel og snakker bare rosenrødt om henne, og tåler ikke at jeg sier en negativ ting om henne.

Det irriterer meg grenseløst, han har jo umulig glemt all faenskapen hun gjorde mot oss. 

Merker at følelsene mine for han blir svekket når han prioriterer henne men ikke mine følelser. 

Hver gang jeg har prøvd å snakke med han om dette, blir han bare irritert og sint. Innimellom har jeg bare lyst å gå ut av forholdet😔

P.s Nei han er ikke hypp på henne og ønsker henne tilbake. Hun har ny mann. 

Anonymkode: 0313a...b23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Du virker ekkelt sjalu og opptatt av gammelt bråk

-Han prioriterer barnet sitt, og det er slik det skal være

-Du virker forferdelig masete, bare her i ditt første innlegg ramser du opp en hel haug av negative ting

PS: At hun har ny mann, betyr ikke at han ikke innerst inne kan ønske henne tilbake.

• Liker 29
Skrevet
Bernardette skrev (9 minutter siden):

-Du virker ekkelt sjalu og opptatt av gammelt bråk

-Han prioriterer barnet sitt, og det er slik det skal være

-Du virker forferdelig masete, bare her i ditt første innlegg ramser du opp en hel haug av negative ting

PS: At hun har ny mann, betyr ikke at han ikke innerst inne kan ønske henne tilbake.

Jeg har ramset opp en hel haug med negative ting, for å fortelle dere all faenskapen hun har gjort mot oss. 

Jeg regner med du har også har det sånn i ditt forhold, siden du synes at dette er så greit? 

Ts

• Liker 14
Skrevet

Uansett må du bere gi slipp og se framover om du vil forholdet skal fungere. Mora forsvinner ikke uansett og faren vil så klart prioritere barna. Forhåpentligvis ser du ho mindre når barnet blir eldre. 

Anonymkode: f21e1...196

• Liker 15
Skrevet

De siste årene har det vært bra. Det setter jo kjæresten din selvfølgelig pris på. Han har ikke glemt hva hun gjorde. Han har vagt å legge det bak seg.

Hvorfor gjør ikke du det?  Stakkars fyr. Først hennes drama, og nå ditt. La han puste. Og nyte å være tilstedeværende far 

Mao skjerpings. 

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Uansett må du bere gi slipp og se framover om du vil forholdet skal fungere. Mora forsvinner ikke uansett og faren vil så klart prioritere barna. Forhåpentligvis ser du ho mindre når barnet blir eldre. 

Anonymkode: f21e1...196

Selvfølgelig skal en far prioritere barnet sitt, men sånn som det har vært og fremdeles er, så danser han etter hennes pipe fremdeles og det påvirker meg også. 

F. eks: I dag spiller teatergruppen barnet er med i juleskuespill, og jeg kunne godt tenkt meg å bli med å se, men det liker ikke moren og da har kjæresten min sagt at det er best han går alene. Morens mann er selvfølgelig der... 

Ts

• Liker 8
Skrevet
SoWhat? skrev (3 minutter siden):

De siste årene har det vært bra. Det setter jo kjæresten din selvfølgelig pris på. Han har ikke glemt hva hun gjorde. Han har vagt å legge det bak seg.

Hvorfor gjør ikke du det?  Stakkars fyr. Først hennes drama, og nå ditt. La han puste. Og nyte å være tilstedeværende far 

Mao skjerpings. 

Jeg tror han har valgt å glemme det fordi han har blitt litt hjernevasket. Hvorfor skulle han ellers blitt sint da når jeg nevner det? 

I dag får ikke jeg være med på juleskuespill når barnet skal delta, det har moren bestemt, men morens mann får være med... 🤔 

Ts

Skrevet

Stemor eller ikke, det er uansett ikke greit eller normalt hvordan moren og kjæresten din oppfører seg. 

Du må snakke skikkelig om dette til din mann, skriv gjerne alt ned sånn han ikke får avbrutt deg. 

Skjerper han seg ikke så hadde jeg gått fra han. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror han har valgt å glemme det fordi han har blitt litt hjernevasket. Hvorfor skulle han ellers blitt sint da når jeg nevner det? 

I dag får ikke jeg være med på juleskuespill når barnet skal delta, det har moren bestemt, men morens mann får være med... 🤔 

Ts

Han blir vel sint fordi det blir dratt opp. Han er lei det?

Jeg syns ikke at det er riktig at du ikke får være med! Men hva hadde skjedd om du bsre ble med? Hun virker ikke bra, men jeg tror faktisk det beste er at hun er et ikke-tema. Men mannen din trenger ikke informere om dere. Hun har jo vært eksen fra helvete, og det må ha vært ille for mannen din å ikke se barnet!  Det er kanskje blitt sånn at dere må svelge en kamel iblant. Og barnet blir større etterhvert. Trøst deg med det. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært sammen med kjæresten i 6 år, og det har vært en turbulent tid der moren til hans barn har gjort livet surt for oss, spesielt de første årene. 

Saken er at det at hun har blandet seg inn i vårt forhold og krevd hvordan vi skal leve, og det har jo gjort at forholdet vårt har blitt annerledes enn hva det kunne bli. 

Damen har aldri bedt om unnskylding for faenskapen hun har stelt i stand når hun har blitt konfrontert med det, hun sier at hun ikke husker at hun har gjort noe spesielt, og kjæresten min bare godtar det.

Han er så fornøyd og glad for at ting har ordnet seg de siste årene, og at han får ha samvær med barnet sitt. 

Han danser etter hennes pipe ved det minste pip, men han er ikke klar over det selv.

Han oppfører seg som om han har rapporteringsplikt til moren uten at han er klar over det, og rapporterer også til moren hvordan det står til med meg og vårt forhold. 

Han er en tøffel og snakker bare rosenrødt om henne, og tåler ikke at jeg sier en negativ ting om henne.

Det irriterer meg grenseløst, han har jo umulig glemt all faenskapen hun gjorde mot oss. 

Merker at følelsene mine for han blir svekket når han prioriterer henne men ikke mine følelser. 

Hver gang jeg har prøvd å snakke med han om dette, blir han bare irritert og sint. Innimellom har jeg bare lyst å gå ut av forholdet😔

Så lenge han har barn vil han danse etter henne pipe. 

Du har tre muligheter her:

1: Ta kontakt med den ekle kjerringa og snakk med henne. Si hva slags dritt hun er og spør om hun likte om du hadde blandet deg i hennes kjærlighets liv

2: Gjør nummer 1 og deretter slå opp

3: Slå opp

Anonymkode: 49c67...0cf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så lenge han har barn vil han danse etter henne pipe. 

Du har tre muligheter her:

1: Ta kontakt med den ekle kjerringa og snakk med henne. Si hva slags dritt hun er og spør om hun likte om du hadde blandet deg i hennes kjærlighets liv

2: Gjør nummer 1 og deretter slå opp

3: Slå opp

Anonymkode: 49c67...0cf

Takk for råd. Det første året vi var sammen ønsket jeg å ta kontakt med moren og la henne bli kjent med meg, siden jeg skulle bli kjent med hennes barn og ta del i barnets oppvekst. 

Kjæresten min nektet meg å ta kontakt med henne, fordi han var redd for at vi bare kom til å slåss!?? Så da gjorde jeg ikke det. 

Hun har vært voldelig i tidligere forhold og vært politianmeldt, mens jeg klarer ikke å kverke en flue en gang og har aldri vært i konflikt med noen. 

Ts

Skrevet

Hun høres ut som en sprø dramaqueen, og du blir ikke behandla rettferdig. Men hun har makt og det må begge forholde seg til. Så bra at far og datter har kontakt. Så bra at du avstår fra å være tilstede når du vet at mor kan lage ei scene på det som skal være barnets dag. 

Når barnet blir større, bestemmer det selv hvem som blir med på ulike offentlige ting. Og du blir forhåpentligvis huska som den overbærende steforeldreren som klarte å heve deg over "dritt", fordi barnet var viktigste enn konflikten. 

Anonymkode: 0daaf...e6c

• Liker 4
Skrevet

Hu høres ut som en farlig kontrollfreak som ikke klarer å gi slipp på ex-ens liv, i tillegg til å kontrollere ungen demmes liv. Siste er "forståelig", hu er trossalt mora. Men hu har INGEN rett til å vite hvordan det går med deres forhold, hvordan dere lever, hvilke mennesker dere er venn med eller hvordan dere lever. 

Så sant det ikke er alkohol og rus inne i bildet, da hadde jeg forstått det. Sur og sinna eller ei, du får ta det ordentlig opp med kjæresten din, dere har vært sammen i 6 år, han må kunne snakke om det. Og til dere som sier han har lagt det bak seg: Eh, unnskyld meg? Skal ikke hu her får lov å være en del av ungen sitt liv hu også? Å når i tillegg mannen til barnemor får lov å være med på en forestilling men ikke hu, nei vettuhva. Du blir behandlet som dritten under skoa. Gi klar beskjed at dette ikke er greit, og hvis han ønsker deg i livet sitt så må han jobbe for det. Hvis han sier seg motvillig så ville jeg ha avlsuttet hele forholdet, hvis ikke så kommer dette til å ødlegge deg i lang tid. Hva hvis du velger å få barn med han en gang i tiden? Skal hu kontrollere hvor mye kjæresten din skal være med barnet deres? Kommer hu til å bli sjalu på deres fellesbarn? 

Anonymkode: 5d953...ebd

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har ikke slått deg at han gjør dette fordi å ha et godt forhold til mor gjør at han får sett barnet sitt?

Etter å ha bitt nektet å se sitt eget barn har han virkelig lov til å føle glede.

Hvorfor snakker du med ham om det i det hele tatt, legg fortiden bort og se fremover. Er du sammen med en mann med barn må du svelge mange kameler. Ikke fyr opp igjen en gammel feide. 

Anonymkode: 2fff0...053

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det har ikke slått deg at han gjør dette fordi å ha et godt forhold til mor gjør at han får sett barnet sitt?

Etter å ha bitt nektet å se sitt eget barn har han virkelig lov til å føle glede.

Hvorfor snakker du med ham om det i det hele tatt, legg fortiden bort og se fremover. Er du sammen med en mann med barn må du svelge mange kameler. Ikke fyr opp igjen en gammel feide. 

Anonymkode: 2fff0...053

Jeg vet jo godt at han gjør mye av dette for å holde seg inne med moren, men han har blitt så vant til denne smiskingen at han ikke er klar over at han gjør det.

Vi har vært til samlivsterapeut og han sa at min kjæreste har blitt skviset inn et spor av eksdama som han ikke klarer å komme seg ut av, men at han ikke er klar over at han er i dette sporet, og det stemmer jo. 

Han må jo begynne å gro en ryggrad etter 6 år og sette  kjerringa på plass.

Hun har ingen rett til å styre hans og vårt liv. 

Jeg har aldri fått noe unnskyldning for det jeg har måtte finne meg i, jeg tror heller ikke at kjæresten min har hatt noe særlig dårlig samvittighet for meg. Han sa i fjor, altså 5 år etter at han gikk fra henne, at han hadde så dårlig samvittighet.. 

Ts

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke han vil endre seg etter 6 år, dessverre. Orker du å ha det slik? 

• Liker 6
Skrevet

Uansett hvordan man vrir og vender på det så er barnet det viktigste (noe som er riktig), og en helt ukjent person (ts i det tilfellet) blir nedprioritert og må delta i krangler som egentlig ikke angår den personen. Man bare øker antall personer i en krig mellom to andre personer. Skjønner ikke at folk gidder å date noen som ikke er ferdig  med å krangle med eksen. 

Skrevet

Siden hun har gjort alt du sier, og han forsvarer det, så tenker jeg hun hadde en god grunn til å gjøre alt det, og han vet det...

Anonymkode: 92932...256

• Liker 9
Skrevet

Dette er grunnen man ikke skal inngå forhold med mennesker som har barn fra før. Nå har du lært ts, neste gang finner du deg en mann uten baggasje (les; barn + babymamas) 

• Liker 5
Skrevet

Tenker denne saken har flere sider enn det ts presenterer. Bruk energien på å være en god voksen forbarnet, drit i resten. klarer du ikke det har du ikke noe i forholdet å gjøre for barnet skal ikke oppdras av hat til moren eller med noen som mener at faren er uten ryggrad. Det kreves faktisk en ganske sterk rygg for å makte å stå i konflikter år ut og inn for å gjøre til barnets beste.

Anonymkode: 84df2...d31

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...