Gå til innhold

Er hematom farlig i graviditeten og hva kommer det av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 4681e...63c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lille_Krokodille skrev (Akkurat nå):

Hematom hvor???

I livmoren

Anonymkode: 4681e...63c

Skrevet

Hematom er en ansamling av blod i vev eller organer etter indre blødning. Når livmoren vokser under graviditeten, kan det skje at små kar sprekker, slik at det blør vaginalt eller at det dannes et hematom. Oftest har det ingen betydning for graviditeten

Skrevet

Det kommer an på størrelse og hvor det ligger. Det er bedre når det ligger under fosteret og er mindre enn fosteret. Ligger det over den og er større enn den, er det større sjanse for at noe går galt hvis det ender med en blødning. Jeg har mistet flere til hematom, så jeg har satt meg godt inn i det. Ting som kan hjelpe er å ta det med ro, samt å drikke mye vann siden det fører til at livmoren slapper av og en blødning er mindre sannsynlig. Det kan skrumpe inn av seg selv, eller i alle fall slutte å øke i størrelse slik at fosteret får vokst seg større.

Anonymkode: b5cc9...382

Skrevet

Jeg hadde et hematom i livmoren. Begynte å blø i uke 7, dro på tidlig ul og legen så et hematom. På ny ul i uke 9 hadde det forsvunnet uten at jeg hadde blødd noe mer.

Jeg var sykmeldt og tok det veldig med ro i de to ukene, for sikkerhetsskyld,  siden jeg hadde hatt flere sa.

Anonymkode: b9c6d...007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...