Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2005 #1 Skrevet 9. august 2005 Kattungene har begynt å løpe rundt, og de har også begynt å gjøre fra seg hvor som helst, men som regel i nærheten av doen. Vi løfter dem over i doen når de gjør fra seg på gulvet, men de kan ikke komme seg fort nok ut derfra igjen. Hva gjør jeg med dette? Trodde kattemor lærte dem dette jeg, men det gjør hun ikke...
MiniMjau Skrevet 9. august 2005 #2 Skrevet 9. august 2005 Hvor gammel er kattungen? Jo kattemor lærer ungen dette, men av og til trenger kattemor litt hjelp. Er sanden 100% ren? hvis ikke kjøp ny sand. Legg appelsinskall på gulvet der den gjør fra seg, de fleste katter får fnatt av sitrusfrukter.... Evt pass på når kattungen spiser at du tar den oppi do og gnir den forsiktig i rumpa med litt papir som er fuktet av lunkent vann(simulerer moren som slikker den). Moren bruker jo å slikke kattungene sine bak for at de skal gjøre fra seg når de er veldig små).
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #3 Skrevet 9. august 2005 ... og kanskje de ikke liker sandtypen du har valgt. Vurder å prøve sand som er finere eller grovere enn den du bruker hvis ikke de ovenfor nevnte tipsene fungerer.
Bugsy Skrevet 9. august 2005 #4 Skrevet 9. august 2005 Når vi har hatt kattunger hjemme har vi puttet de i kattekassa en million ganger om dagen, etter en stund skjønner de hva de skal gjøre Og som MiniMjau sa, pass på når de har spist etc...... De skjønner nok tegninga etter hvert misunner deg som har kattunger jeg..... savner å ha det
Gjest Varg-Menja Skrevet 9. august 2005 #5 Skrevet 9. august 2005 Kattungene lærer å gå på kassa, ved å se hvordan mor gjør det. De har også ett instinkt på å grave, så man kan hjelpe dem på vei ved å løfte dem oppi. Men i begynnelsen bommer de ofte, så man bør legge forholdene til rette så det ikke er krise om de bommer på kassa i begynnelsen. (Fjerne tepper, evt legge ut plast.)
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2005 #6 Skrevet 11. august 2005 Takk for svar.. det går seg til, men de må løftes opp i kassa ja... de setter seg nemlig like gjerne rett på utsiden av den. Så de må passes hele tiden egentlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå