Gå til innhold

Vil snu juletrenden i familien! Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien består av voksne barn (inkludert meg selv) og et faktisk barn (mitt). Det er søsken, søskenbarn, koner og menn. Vi er alle veldig nære og glade i hverandre. Alle «barna» har etablert seg med samboer eller ektefelle. Og alle får gaver. 
Det plager meg egentlig ikke, vi har fine tradisjoner, men de siste åra har jeg lagt merke til at gaveønskene blir færre og dyrere. Ønskelistene som før var lange og varierte, hvor det var lett å finne fine gaver innenfor satt budsjett har nå blitt til 2-3 ting av stor verdi. Det har selvsagt noe med at alle kjøper seg de småtingene de trenger ila året, og sparer de tingene de ikke tar seg råd til. 
Det er ikke noe vondt i det, eller noen av familiemedlemmene - men hva skjer med jula!? 

Dette må snu. Jula skal handle om noe mer enn en Mac eller en iPhone. 

Nå som vi har fått barn selv er det viktig for meg å finne tilbake til ånden. Så fra og med neste år skal jula handle om å gi tilbake til nærsamfunnet eller de som har mindre enn oss. 

Noen som har gjort noe lignende? Hvordan får jeg med meg storfamilien?

Anonymkode: 0f9ee...238

Videoannonse
Annonse
Skrevet

iPhone kan folk kjøpe seg selv! Herlighet, de har ikke råd selv, så skal andre kjøpe til dem? Jeg blir matt. Julegave er en hyggelig oppmerksomhet, ikke eksistensnødvendigheter.

Anonymkode: bde60...61f

Skrevet

Hvis noen ønsker seg noe som jeg ikke har råd til så sier jeg bare i fra til vedkommende. Det er ikke noe jeg "tar opp". Jeg tenker at voksne mennesker selv får bestemme hva de bruker pengene sine på. 

Anonymkode: db2f7...ebb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...