Gå til innhold

Er du sykepleier og ønsker å tjene 100 K i uken?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri!

Anonymkode: 0c14a...31c

• Liker 2
Skrevet

Kunne jeg godt om jeg ikke hadde småbarn. 

Anonymkode: 30e25...0d5

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde vært redd for å bli smittet på jobb.

Anonymkode: 9b510...0f8

Skrevet

Husk at man må skatte dobbelt. Både til Norge og USA 

Anonymkode: 98df9...c24

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Seriøst?

Uansett. Vi snakker om inntekt på over 5 mill kr. På ett år...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AllahBallah said:

Seriøst?

Uansett. Vi snakker om inntekt på over 5 mill kr. På ett år...

En vanlig norsk sykepleier kan ikke bare reise over dammen for å jobbe som sykepleier der over. Utdanningen er ikke universiell....

Anonymkode: 2b157...cff

• Liker 4
Skrevet

I følge sykepleiere er det fryktelig dårlig betalt i Norge, da kan de reise til USA nå. Siden det er det som betyr noe!

Anonymkode: 12a53...6ff

Skrevet

Nå oppgir ikke i artikkelen lønn i dollar da. Norske kroner høres hinsides ut fordi de norske valutaen har falt voldsomt i verdi. Og har ingenting med amerikanske lønninger å gjøre.

Jeg tipper han tjener 10.000 dollar i uka. Noe som er sinnsykt selvsagt. Men dette er bare 100.000 i norske kroner i dag. For 8 år siden var 10.000 dollar 55.000 kroner.

Så mye svinger valutaen. Det er uting at de konverterer ut fra dagens verdi. Det gir et uriktig bilde at kjøpekraften.

Anonymkode: 32dd8...665

Skrevet

Hadde jeg hatt relevant utdanning og hatt muligheten til det, ville jeg reist ja. 

Anonymkode: a28dc...6a5

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor han står frwm med bilde og navn når han må luske seg vekk for at kollegaer ikke skal vite at han snakker med media. 

Anonymkode: e22e9...052

• Liker 2
Skrevet

"– Når man signerer kontrakt med dem, eier de livet ditt. Og det eneste man gjør er å jobbe, sier han og hiver innpå frokosten sin mens han forteller at han jobber 12 timer i døgnet seks dager i uken."

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Dette er Texæss, og der betaler man ikke skatt på inntekt.  Føøødderale inntektsskatten er vel på rundt 25% sånn ca. for en inntekt på 500k$, så det er jo ikke helt gæli likevel. OG det finnes også ekstremt gode fritak i skatt for "contractors" i mange tilfeller også... Skal ikke se bort i fra at de som stiller her faktisk kan slippe denne føderale skatten helt...

Muligheten til å tjene så mye er jo  AKKURAT nå også, og noe som høyst sannsynlig ikke vil være tilfellet om bare en  måned eller to fram i tid...  Så må jo også huske at jobber over dobbelt så mye som en norsk sykepleier, som faktisk har ett liv, og i tillegg slipper å bo i Murica... 

Endret av Beeblebrox
Skrevet

Norsk sykepleierutdanning gjelder ikke i USA. Utdanningen tar lengre tid, og de har flere typer "hjelpepleiere" under seg. 

Anonymkode: 3ab1c...b92

• Liker 1
Skrevet

aldri i verden. 

Skrevet

Definitivt, hvis min utdanning hadde vært universal, men dessverre er den ikke det gitt.

Anonymkode: 83f7c...8a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Definitivt, hvis min utdanning hadde vært universal, men dessverre er den ikke det gitt.

*universell 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I følge sykepleiere er det fryktelig dårlig betalt i Norge, da kan de reise til USA nå. Siden det er det som betyr noe!

Anonymkode: 12a53...6ff

Oppriktig talt, forstår du ikke at sykepleiere har de samme utgiftene som alle andre samt et studielån å betale tilbake på? Det er ikke sånn at de kan jobbe ut i fra veldedighet. Skal de bo på gaten, mener du? Dessuten har Norge en kjempestor mangel på sykepleiere, og det forstår jeg veldig godt med den ræva lønnen de får og de dårlige arbeidsvilkårene de må akseptere. Hva mener du planen er for å rekruttere flere sykepleiere da? Fortsette i samme mønster??

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette stemmer ikke, Norge har skatteavtale med USA.  Skatt du betaler i USA blir trukket fra norsk skatt. Og hvis du flytter dit betaler du bare amerikansk skatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...