AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 I går var det juleavslutning for barneskolen, og de hadde da et opplegg med julegrøt til alle barna, hvor de sørget for at en tallerken for hver klasse hadde mandel. Greit nok. Men da rektor skulle dele ut mandelgaven, som var en pose julesnop, så ble det samtidig sagt noe om at det er «lov å dele», men posen ble helt klart gitt til den som fikk mandelen som kom fram for å hente premien. Men barnet mitt ønsket å ta posen med hjem og ha til lørdag (i dag), da han/hun var mett etter grøten. Men i klasserommet sa da altså læreren at meningen var at dette var en pose snop som klassen skulle ha på deling, og det ble så delt ut til alle, slik at det i praksis ikke betydde noe at man fikk mandelen. Dette mener jeg i realiteten er å stjele noe som er mitt barns eiendom. Synes det er langt over streken, og gjorde det å «vinne» konkurransen til en negativ opplevelse, som barnet først i dag fortalte om, fordi planen var at dette skulle settes fram på bordet i kveld her hjemme. Er det greit av skolen å gjøre det på denne måten? Anonymkode: 0534a...f3e 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 19. desember 2020 Dette må du anmelde til politiet snarest. Slå deg sammen med hun med julekortet. Anonymkode: a12f7...64b 108
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 Haha, tuller du eller? 😄 Anonymkode: 0339d...1fa 23
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 19. desember 2020 Dette er en fin anledning for deg til å lære barnet ditt om forventninger, skuffelser og hvordan det er en fin ting å dele. Anonymkode: 59a72...5fc 88
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 19. desember 2020 Hvor mye godteri var det i posen? Hvis de er 30 barn i klassen så ivertfall 30 biter? Tenker barnet ditt har godt av å lære seg å dele jeg. Anonymkode: a7f4b...d66 52
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 19. desember 2020 Var nok bare barnet ditt som hadde misforstått Anonymkode: c1416...4eb 61
GammelKaktus Skrevet 19. desember 2020 #7 Skrevet 19. desember 2020 Herlighet, sånn er livet. Du får kjøpe en pose til barnet ditt hvis det er krise. Man kan ikke gjøre noe lenger som lærer for alt er jo feil. Kunne like gjerne vært et innlegg om et av de andre barna som ikke fikk mandel og heller ikke godteri for det ene barnet ville ikke dele og lærer sa det var greit. Let it go. 😄 37
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #8 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor mye godteri var det i posen? Hvis de er 30 barn i klassen så ivertfall 30 biter? Tenker barnet ditt har godt av å lære seg å dele jeg. Anonymkode: a7f4b...d66 Nei, det er en liten klasse på en liten skole. Ca. 10, uten at jeg vil være for nøyaktig med detaljane. Og å dele var planen, her hjemme. Poenget er hvem som faktisk var eieren av posen. Anonymkode: 0534a...f3e 3
anonym 4545 Skrevet 19. desember 2020 #9 Skrevet 19. desember 2020 Nei og nei! Dette var ikke bra! Du får trøste barnet ditt med at dette er sosialisme i praksis.🙂 10
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #10 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var nok bare barnet ditt som hadde misforstått Anonymkode: c1416...4eb Nei, den som fikk mandelen vant premien. Da kan ikke andre bestemme hva som skal skje med premien. Det var overhodet ikke noe krav fra rektor. Anonymkode: 0534a...f3e 12
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #11 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, den som fikk mandelen vant premien. Da kan ikke andre bestemme hva som skal skje med premien. Det var overhodet ikke noe krav fra rektor. Anonymkode: 0534a...f3e Krav fra rektor? Tror du rektorer har tid til å deale med godteposer? Anonymkode: 61562...626 39
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #12 Skrevet 19. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er en liten klasse på en liten skole. Ca. 10, uten at jeg vil være for nøyaktig med detaljane. Og å dele var planen, her hjemme. Poenget er hvem som faktisk var eieren av posen. Anonymkode: 0534a...f3e Eier av posen, sånn juridisk sett? Jeg tror du bør ringe en advokat på mandag. Anonymkode: 0339d...1fa 41
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 Populært innlegg #13 Skrevet 19. desember 2020 Wow. TS er svært spesiell. Dette er helt innafor av læreren og du og barnet ditt må bare lære å være litt mer rause og positive i møte med verden. Anonymkode: 959fe...9eb 52
Gjest Willasmo Skrevet 19. desember 2020 #14 Skrevet 19. desember 2020 Synes det var en merkelig idè å gi en pose snop som premie til et barn, for så å dele det til alle. Er det en premie til et barn, så er det bare til dette barnet.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #15 Skrevet 19. desember 2020 Jeg vet med meg selv at jeg hadde blitt forbanna hadde jeg vært barnet. Men jeg vet samtidig at jeg var dårlig til å dele. Anonymkode: 43ebe...080 7
solmåneogstjerner Skrevet 19. desember 2020 #16 Skrevet 19. desember 2020 Jøss! Læreren og kommunen bør politianmeldes for dette grove tyveriet. 😉 Synes det var helt riktig av læreren jeg. Og så ble barnet litt skuffet. Ja, han tåler det. Du kan jo gjerne kjøpe en ny godtepose til familien. Men ikke lær barnet ditt at han nå ble urettferdig behandlet og stjålet fra! 17
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. desember 2020 #17 Skrevet 19. desember 2020 Ser ut til at både du og barnet ditt, trenger en leksjon i å dele med andre.
Leo Skrevet 19. desember 2020 #19 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): I går var det juleavslutning for barneskolen, og de hadde da et opplegg med julegrøt til alle barna, hvor de sørget for at en tallerken for hver klasse hadde mandel. Greit nok. Men da rektor skulle dele ut mandelgaven, som var en pose julesnop, så ble det samtidig sagt noe om at det er «lov å dele», men posen ble helt klart gitt til den som fikk mandelen som kom fram for å hente premien. Men barnet mitt ønsket å ta posen med hjem og ha til lørdag (i dag), da han/hun var mett etter grøten. Men i klasserommet sa da altså læreren at meningen var at dette var en pose snop som klassen skulle ha på deling, og det ble så delt ut til alle, slik at det i praksis ikke betydde noe at man fikk mandelen. Dette mener jeg i realiteten er å stjele noe som er mitt barns eiendom. Synes det er langt over streken, og gjorde det å «vinne» konkurransen til en negativ opplevelse, som barnet først i dag fortalte om, fordi planen var at dette skulle settes fram på bordet i kveld her hjemme. Er det greit av skolen å gjøre det på denne måten? Anonymkode: 0534a...f3e Nå var vel ikke dette en konkurranse, men et lotteri. Stor forskjell! 13
SoWhat? Skrevet 19. desember 2020 #20 Skrevet 19. desember 2020 Du må ikke bli så såret på ditt barns vegne. Han sa jo ikke noe om dette før i dag, så det var sikkert ikke så viktig for han. Du tar dette alt for høytidelig. Og da blir det faktisk litt komisk. Når du snakker om ditt barns " eiendom" og det ene og det andre. "Det er lov å dele" er jo en oppfordring fra rektor, så det var sikkert noen tasser som gledet seg til å smake. Eller kanskje læreren stjal en del av snopet selv også? Hehe 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå