Hoppetaujenta Skrevet 20. desember 2020 #21 Skrevet 20. desember 2020 Anbefaler også det som heter "Polarbrød"...for de kommer også i skiver som tiner veldig fort og er gode. 2
Brunhilde Skrevet 20. desember 2020 #22 Skrevet 20. desember 2020 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): ... Er vel ikke helt bra å putte våte ting inn i en slik elektrisk maskin... Nå ble jeg litt sånn Jeg har tint brødskiver i brødrister i minst 40 år. Jeg foretrekket å la dem tine på benken, men det er det jo ikke alltid tid til, og da er et minutt eller to i brødristeren gull. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #23 Skrevet 20. desember 2020 2 minutter siden, tangent said: Er ikke slik at det er masse løse ledninger inni ristern. Det er faktisk ikke så langt unna. Hvis du ser ned i risteren når den er varm, så ser du alle "trådene" som gløder - de er strømførende. Så det er faktisk et stykke til en panelovn, hvor varmeelementene ligger på innsiden og er beskyttet. Men, brødrister i badekaret-skrekkscenarioet er faktisk rimelig urealistisk og er å anse som en film-greie. Anonymkode: defd2...f66 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #24 Skrevet 20. desember 2020 1 minutt siden, Brunhilde said: Nå ble jeg litt sånn Jeg har tint brødskiver i brødrister i minst 40 år. Jeg foretrekket å la dem tine på benken, men det er det jo ikke alltid tid til, og da er et minutt eller to i brødristeren gull. Og det har gått helt fint, noe det er en god grunn til. Det er alt for lite fuktighet inne i brødet til å kunne lede en såpass lav spenning som 230 volt på noen måte som er farlig. Anonymkode: defd2...f66 1
Brunhilde Skrevet 20. desember 2020 #25 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og det har gått helt fint, noe det er en god grunn til. Det er alt for lite fuktighet inne i brødet til å kunne lede en såpass lav spenning som 230 volt på noen måte som er farlig. Anonymkode: defd2...f66 Ja, jeg har liksom aldri tenkt tanken på at det kunne være farlig på noen måte. Jeg steker jo vafler også, og krumkaker, i elektrisk jern, for ikke å snakke om at jeg i sin tid brukte toastjern.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #26 Skrevet 20. desember 2020 Bare legg brødskivene ut i sola noen minutter så tiner det raskt Anonymkode: de12c...e88
Hoppetaujenta Skrevet 20. desember 2020 #27 Skrevet 20. desember 2020 Brunhilde skrev (1 time siden): Nå ble jeg litt sånn Jeg har tint brødskiver i brødrister i minst 40 år. Jeg foretrekket å la dem tine på benken, men det er det jo ikke alltid tid til, og da er et minutt eller to i brødristeren gull. Ok. Jeg ser deg som en stuntkvinne heretter, som gjør alle potensielt farlige triks selv. 👍 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er faktisk ikke så langt unna. Hvis du ser ned i risteren når den er varm, så ser du alle "trådene" som gløder - de er strømførende. Så det er faktisk et stykke til en panelovn, hvor varmeelementene ligger på innsiden og er beskyttet. Men, brødrister i badekaret-skrekkscenarioet er faktisk rimelig urealistisk og er å anse som en film-greie. Anonymkode: defd2...f66 Ok. Jeg overdramatiserer kanskje en smule da. Har sett for meg litt av hvert der skjønner du... AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare legg brødskivene ut i sola noen minutter så tiner det raskt Anonymkode: de12c...e88 Huh? Sol? Hva var det for noe igjen? 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #28 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Bare legg brødskivene ut i sola noen minutter så tiner det raskt Anonymkode: de12c...e88 Skulle jeg lagt brødskivene til tining i sola, måtte jeg gått sulten fra oktober til slutten av januar 😂 velkommen til Nord-Norge 🙈 Anonymkode: b8dff...8ed 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #29 Skrevet 20. desember 2020 Det er flere som snakker om varmekilde her for å tine skivene, men hvis du planlegger bare ti minutter frem i tid så trenger du ikke annet enn romtemperatur Anonymkode: defd2...f66
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #30 Skrevet 20. desember 2020 5 hours ago, Hoppetaujenta said: Er vel ikke helt bra å putte våte ting inn i en slik elektrisk maskin... Brød blir ikke våtere av å fryses. Pakket i plast er frosset brød nøyaktig like vått som ferskt brød. Anonymkode: f0198...2ef 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #31 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er faktisk ikke så langt unna. Hvis du ser ned i risteren når den er varm, så ser du alle "trådene" som gløder - de er strømførende. Så det er faktisk et stykke til en panelovn, hvor varmeelementene ligger på innsiden og er beskyttet. Men, brødrister i badekaret-skrekkscenarioet er faktisk rimelig urealistisk og er å anse som en film-greie. Anonymkode: defd2...f66 Dette jeg ingen tro på, de er varmeførende. Det hadde neppe vært lovlig hvis trådene var strømførende. Anonymkode: 1351a...90d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #32 Skrevet 20. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette jeg ingen tro på, de er varmeførende. Det hadde neppe vært lovlig hvis trådene var strømførende. Anonymkode: 1351a...90d De er absolutt strømførende, det er slik varmen lages. Helt std varmetråder laget av nikkel, chrome og jern - send strøm gjennom og de avgir varme. stikker du en gaffel nedi kan du få gnister/sikringen går. hvordan tenkte du de funket når du skriver at de er "varmeførende"? Anonymkode: f0198...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #33 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De er absolutt strømførende, det er slik varmen lages. Helt std varmetråder laget av nikkel, chrome og jern - send strøm gjennom og de avgir varme. stikker du en gaffel nedi kan du få gnister/sikringen går. hvordan tenkte du de funket når du skriver at de er "varmeførende"? Anonymkode: f0198...2ef Har du noen dokumentasjon på det? Jeg mener det eg er varmeelement. Er platene på en gammeldags komfyr strømførende også da? De blir jo varme. Anonymkode: 1351a...90d
Jeffe Skrevet 20. desember 2020 #34 Skrevet 20. desember 2020 Hvis du skal tine fort kan du ta de raskt i springen med varmt vann. Siden de er frosne preller vannet av, men varmen blir igjen
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #35 Skrevet 20. desember 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Har du noen dokumentasjon på det? Jeg mener det eg er varmeelement. Er platene på en gammeldags komfyr strømførende også da? De blir jo varme. Anonymkode: 1351a...90d Vel, jeg kan finne det om ikke du fant noe: første(!) treff på google(!) "how does a toaster work": https://www.explainthatstuff.com/electrictoasters.html ja, en kokeplate er også strømførende, dvs en jernplate med strømførende ledninger inni. ja, det er et varmeelement som du mener - og det er rett og slett strømførene ledninger med høy motstand = varme. Anonymkode: f0198...2ef 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå