Gå til innhold

Hvor lang tid tar det og tine et par brødskiver fra fryseren?

Ryzorman

Anbefalte innlegg

Har aldri brukt å fryse brød, men fordi jeg vil prøve og spare mere penger så kjøper jeg et par ekstra brød nå. 

Jeg jobber vær dag så har lyst og ha matpakke med. Hvor lang tid vil det ta og evt tine et par brødskiver?

Og vil brødet være våt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ti minutter, og nei.

Anonymkode: defd2...f66

går det så fort? Damn!

Og hvorfor blir de egentlig ikke våte? Ser jo for meg det med tanke på at fryseren er veldig kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tiner fort og blir ikke våte! Jeg smører på mens de er frosne og tar så med på jobb, og legger i kjøleskapet der. Holder pålegget seg bedre.

Anonymkode: ea3de...e1c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Ryzorman said:

går det så fort? Damn!

Og hvorfor blir de egentlig ikke våte? Ser jo for meg det med tanke på at fryseren er veldig kald.

De blir bare våte om du prøver å tine de raskt med for eks. mikro. Og ja, det går overraskende fort i romtemp, særlig om du lar hver skive ligge for seg selv.

Hvorfor det er sånn vet jeg ikke, naturfag er ikke min sterke side 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Føsleguri
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

De blir bare våte om du prøver å tine de raskt med for eks. mikro. Og ja, det går overraskende fort i romtemp, særlig om du lar hver skive ligge for seg selv.

Hvorfor det er sånn vet jeg ikke, naturfag er ikke min sterke side 😄

Jeg tiner innimellom i micro og de blir ikke våte da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Føsleguri said:

Jeg tiner innimellom i micro og de blir ikke våte da heller.

Nei, skulle kanskje presisert at det skjer hvis man tiner de _for_ raskt i microen. Det er i hvert fall de eneste gangene jeg har opplevd at de blir fuktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt ta opp noen brødskiver på kvelden. Det gjør vi her i huset. 

Tiner i ovnen. Setter den på 100 grader og legger skivene i. Ferdig tinte på 3-4 min mens oven blir varm. 

Anonymkode: b6741...fc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Føsleguri
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, skulle kanskje presisert at det skjer hvis man tiner de _for_ raskt i microen. Det er i hvert fall de eneste gangene jeg har opplevd at de blir fuktige.

Jeg tiner ikke på full guffe, kan hende de blir våte da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryzorman skrev (2 minutter siden):

et spørsmål til, hvor lenge holder de seg i fryseren?

Kan jeg kjøpe f.eks 2 brød og la de være der i en måned?

De holder ihvertfall i et halvt år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Saph said:

De holder ihvertfall i et halvt år 

så bra 😃 Tusen takk for svarene folkens.. Rart og tenke på at jeg er 29 år og aldri hatt brød i fryseren

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryzorman skrev (Akkurat nå):

så bra 😃 Tusen takk for svarene folkens.. Rart og tenke på at jeg er 29 år og aldri hatt brød i fryseren

Man lærer så lenge man lever 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kkøper brød og skjærer opp med maskin på butikken. Tar opp 2 skiver når jeg går på badet om morgenen, da har de tinet når jeg er ferdig på badet.

Anonymkode: 58f63...8a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryzorman skrev (7 timer siden):

:tommelopp: Bare kjøp masse oppskjært brød heretter. Det finnes jo allerede ferdig oppkuttede brød i hyllene, som også smaker godt. Sånn har jeg gjort det i en uendelighet og en opplever at brødskivene kjennes omtrent helt nykjøpte hver gang de spises. Jeg pleier å ta opp og legge på kjøkkenbenken (i plastpose) når jeg legger meg, det jeg tror at jeg kommer til å spise i løpet av neste døgn og så er det spiseklart når jeg står opp. I tillegg pleier jeg å legge inn et ark tørkepapir der det tines når det er tatt ut av fryseren, så suger det til seg det som kanskje måtte være av fukt. En ypperlig måte å ha ferskt brød på når en bor alene. Alltid hyggelig når lyset går opp for en og gode løsninger oppdages. Lykke til og vel bekomme! :) 

PassionatePatti skrev (33 minutter siden):

Gi dem en omgang i brødristeren på svakeste varme. Tar et minutt, maks. 

Er vel ikke helt bra å putte våte ting inn i en slik elektrisk maskin... :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
37 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Er vel ikke helt bra å putte våte ting inn i en slik elektrisk maskin...

Faktisk særdeles lite farlig. Det lille som er av fuktighet i en slik skive har så høy motstand (ohm) at det ikke leder strøm.

Men med mindre man vil ha ristet brød, så ser jeg ikke helt vitsen. Det er ikke mange minuttene skiva trenger å ligge på benken før den uansett er tinet :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei.  :) Jeg har alltid holdt frosne ting unna elektriskitet, for det er en litt skummel verden syns jeg...
Sett for mange brødrister nær badekaret-filmer og så gikk det galt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødristeren vår har tine-funksjon, så tror ikke dere skal være bekymret for det. Frosset brød i brødrister er som å holde en brødskive inntil en panelovn. Er ikke slik at det er masse løse ledninger inni ristern. Å putte den i vann er noe annet. 

Uansett så tar tar det mellom fem og ti minutter å tine brødskiver på benken. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...