AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Er det veldig høyt arbeidstempo på alle vaktene? Kan man kun jobbe tredelt turnus? Jeg er sykepleier på sykehjem og vi har høyt arbeidstempo nå. Den siste tiden har vi hatt en tyngre avdeling med flere beboere som er sengeliggende og skal mobiliseres. I tillegg til sårstell, vanlig stell, medisiner og andre prosedyrer. Kan bare glemme å ta spisepause på dagvaktene mine, ofte også ikke på kveldsvakter. Begynner å bli litt sliten.. Anonymkode: cb537...8b6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Jeg jobber på en kirurgisk sengepost på sykehus. Vi jobber i utgangspunktet tredelt turnus, men tror det er noen få av de eldre som sliter litt med helsen som får jobbe dag/aften. Veldig forskjellig fra person til person hvor mange nattvakter vi har ila. året, noen har absolutt minimum på i underkant av 20 vakter og noen har dobbelt så mye og sikkert mer. Det finnes sykehusavdelinger der man ikke må jobbe tredelt. Det varierer hvor travelt det er. Som oftest har man mer enn nok å holde på med, sånn at det er litt travelt, men det synes jeg er greit. Bruker å gå fint å få avviklet matpause, men vi har jo betalt matpause så må regne med å ikke få sitte hele pausen. Vanligvis greit nok med tid til å ta telefoner, dokumentere osv., men så har du de helvetesperiodene der alt bare henger i løse luften også da 😂 Kan godt anbefale kirurgisk sengepost. Jeg liker godt å jobbe akkurat der jeg jobber hvert fall. Mange forskjellige arbeidsoppgaver, stadig noe nytt å lære, hyggelige kolleger og som oftest veldig hyggelige pasienter, høyt faglig nivå, vet ikke helt hva mer jeg kunne ønsket meg? Vi får fri med lønn for å ta videreutdanning.... Anonymkode: f15cf...8cb
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 Jeg jobber på intensiv og her må alle ta lunsj. Vi avlaster hverandre eller den med ansvarvakt gjør det eller i verstefall kommer fagsykepleierne eller enhetsleder å passer pasientene mens vi har pause. Har selv jobbet ved sengepost før og der opplevde jeg at man ikke får "hjelp" til å ta pause. Bingo om man får tid til å spise. Veldig glad for at kulturen på intensiv er anerledes. Vi har uansett kun en pasient per vakt og noen ganger er to sykepleiere på en pasient(som oftest ustabile respiratorpasienter) Noen ganger er vaktene travle når vi er full avdeling men andre dager når vi ikke har fullt belegg er vi uansett alltid bemannet til full avdeling og da er det rolig og godt å være på jobb. Anonymkode: fb821...4a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå