Gå til innhold

Botox for å få bort sinnarynke og anstrengt følelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste i en annen tråd at noen hadde tatt botox fordi de hadde en sånn anstrengt følelse i ansiktet, men jeg ville ikke overta den tråden. 

Så jeg lurer på om noe sånt vil kunne hjelpe? Jeg synes det er litt slitsomt å konstant ha en slik anstrengt følelse og om sinnarynken forsvinner eller blir mindre så er jo det en bonus. 

Lurer også på hvor mye sånn ca det vil koste? Jeg er veldig ny på sånne ting så har lite peiling, og ikke noe jeg har vurdert tidligere :)

Anonymkode: cb17d...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg leste i en annen tråd at noen hadde tatt botox fordi de hadde en sånn anstrengt følelse i ansiktet, men jeg ville ikke overta den tråden. 

Så jeg lurer på om noe sånt vil kunne hjelpe? Jeg synes det er litt slitsomt å konstant ha en slik anstrengt følelse og om sinnarynken forsvinner eller blir mindre så er jo det en bonus. 

Lurer også på hvor mye sånn ca det vil koste? Jeg er veldig ny på sånne ting så har lite peiling, og ikke noe jeg har vurdert tidligere :)

Hei! Jeg satte botox i sinnarynken og litt i pannen i begynnelsen av oktober. Pris var da kr 2000, og det er de best anvendte kronene jeg har brukt på lang tid! Jeg hadde kronisk spenningshodepine og overaktive muskler rundt sinnarynken (det var faktisk små kuler der), og slet med synet og generelt ubehag. To uker etter at jeg fikk den satt dro jeg tilbake for påfyll, og det var gratis. Har ikke hatt spenninger etter dette, og det er helt ufattelig med tanke på hvor plaget jeg var. For meg er det at sinnarynken så og si er borte bomusen her, slik som du tenker. Anbefales på det varmeste. Har fått en ny hverdag. 

Anonymkode: 6d463...b0f

• Liker 1
Skrevet

Det hjalp veldig på meg! 

Priser varier veldig. Er noen som tilbyr «baby botox» men dette skal du holde deg unna med det første, for det er mer som en tuotch up. 

Det er vanlig at første gangen man bruker dette, at det forsvinner ganske fort. Men for etter hver gang du fyller på, vil restultatet vare lenger og lenger for hver gang. Du lærer også deg selv til å ikke spenne disse musklene med tiden

Om du skal gjøre det pga anspenthet, vær forberedt på at du kanskje må ta 3 soner/områder 

Priser til salongen jeg bruker: 

1 område - 1600 kr

2 områder - 2600

3 områder - 3600

Jeg fyller på 2 ganger i året, men i starten måtte jeg fylle på 3-4 ganger i året 

Anonymkode: d4149...e1c

Skrevet

Vil også tipse om at jeg har lest at man kan få dette dekket, om man ønsker botox pga helse relaterte plager 😊

Har ikke gjort det selv da jeg gjør det for det meste for utsende sin skyld 😅

Skrevet

Fordi det tar vekk noe av spenningen i musklene fungerer det. Bruker det selv, selv om jeg ikke har sinnarynke, men er godt voksen da. Det hjelper på migrene. Vil anbefale det. Prisene varierer litt, men gå til et anerkjent sted, så du ikke får for mye og mister mimikken, eller for lite og det ikke hjelper. 

Anonymkode: 7ef34...473

Skrevet

Takk for svar. 

Vet ikke hvor alvorlig det må være for å det dekket. Det er plagsomt. Kan spørre legen, men tenker uansett at det vil være verdt det om jeg betaler det selv. Enkelte dager er verre enn andre, men det er konstant der og om jeg skal være ærlig så plager sinnarynken meg litt også :)

Skrevet

Vanskelig å få dette dekket av det offentlige. Du må gjennom en grundig nevrologisk utredning, og likevel er sjansene for å få det dekket små. De som får det dekket er de som har kontraktturer etter ulykker f.eks.

Og for å ikke virke som en Karen, men... Det er god kotyme og trykke liker og takke folk på den måten når de skriver svar til deg. Et "felles" takkekort blir liksom ikke det samme. Hilsen gammeldags.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig å få dette dekket av det offentlige. Du må gjennom en grundig nevrologisk utredning, og likevel er sjansene for å få det dekket små. De som får det dekket er de som har kontraktturer etter ulykker f.eks.

Og for å ikke virke som en Karen, men... Det er god kotyme og trykke liker og takke folk på den måten når de skriver svar til deg. Et "felles" takkekort blir liksom ikke det samme. Hilsen gammeldags.

Ok, da er det mest sannsynlig ikke vits i å gå til legen på grunn av det. 

Anser det som bra nok å skrive et innlegg og samle det der enn å sitere alle. Ser ikke helt at det er noe å reagere på. Gjør det alltid sånn og så får andre gjøre det på sin måte. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det hjalp veldig på meg! 

Priser varier veldig. Er noen som tilbyr «baby botox» men dette skal du holde deg unna med det første, for det er mer som en tuotch up. 

Det er vanlig at første gangen man bruker dette, at det forsvinner ganske fort. Men for etter hver gang du fyller på, vil restultatet vare lenger og lenger for hver gang. Du lærer også deg selv til å ikke spenne disse musklene med tiden

Om du skal gjøre det pga anspenthet, vær forberedt på at du kanskje må ta 3 soner/områder 

Priser til salongen jeg bruker: 

1 område - 1600 kr

2 områder - 2600

3 områder - 3600

Jeg fyller på 2 ganger i året, men i starten måtte jeg fylle på 3-4 ganger i året 

Hvor tar du det? Jeg betaler 4500kr for to områder...

Anonymkode: adbdb...522

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor tar du det? Jeg betaler 4500kr for to områder...

Jeg går hos Sol Elise på Vanity Clinic i Oslo, kjempe flinke! 😊

De bruker faktisk Sol Elise som eksempel innenfor sykepleie studier til de som ønsker etter utdanne deg videre til det, for hun er så flink. Hun er godt kjent for det hun gjør 😊

Er også veldig enkelt å finne frem til salongen hennes fra national teateret 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok, da er det mest sannsynlig ikke vits i å gå til legen på grunn av det. 

Anser det som bra nok å skrive et innlegg og samle det der enn å sitere alle. Ser ikke helt at det er noe å reagere på. Gjør det alltid sånn og så får andre gjøre det på sin måte. 

Håper du finner ut av det. Det er virkelig verdt det.

Og så fikk jeg sniket inn litt gammeldags hvordan man takker. Det er faktisk undervurdert. Det er mange mennesker som sitter på maskinene sine, som kan blomstre om man takker de særlig, eller stiller oppfølgende spørsmål. Det skal så lite til, men kan bety så mye for kanskje bare den ene ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg går hos Sol Elise på Vanity Clinic i Oslo, kjempe flinke! 😊

De bruker faktisk Sol Elise som eksempel innenfor sykepleie studier til de som ønsker etter utdanne deg videre til det, for hun er så flink. Hun er godt kjent for det hun gjør 😊

Er også veldig enkelt å finne frem til salongen hennes fra national teateret 

Tusen takk for svar! 😊 Mulig jeg bytter klinikk, syns 4500 kr er litt i overkant.. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...