AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Jeg og fruen har vært sammen i 15 år, og har fire barn sammen fra 4 år og oppover til 12 år. Hun er min beste venn og jeg kjenner i hvert fiber at jeg vil være sammen med henne. Vi samarbeider godt, har samme humor og verdier. I det siste halve året har hun begynt å fokusere voldsomt på kropp. Påpeker at hun har gått opp 20 kg siden vi ble sammen, at hun har strekkmerker, større lår og løs mage. At puppene henger og at hun begynner å bli gammel. Vi er begge 37 år, og jeg synes hun ser fantastisk ut. Jeg blir om mulig enda mer tent nå enn for 15 år siden, og elsker kroppen hennes. Hun avviser meg oftere ifm sex og nærhet/kos, og jeg har droppet å pushe voldsomt på. Jeg er heller ikke der jeg var utseendemessig for 15 år siden. Sånn er det jo. Jeg er så rådløs.. Ikke fordi jeg må ha sex, men fordi hun snakker så negativt om seg selv. Og jeg vil at hun skal se hvor fin hun er 😔 Anonymkode: 6edd0...c9b 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Ikke noen råd å komme med, men så flott at du elsker henne akkurat som hun er. Vi kvinner har nok en tendens til å fokusere mye på kroppen vår jo eldre vi blir. Dessverre er det vel slik samfunnet er blitt med at alle skal se ut som 20 åringer selv etter fødsler, amming osv. Jeg skjønner jo ikke at kjæresten får boner da jeg kommer ut av dusjen med valker, hengepupper, åreknuter osv. men, det gjør han altså. Men, jeg tenner jo også på han, til tross for både begynnende mage, blek og tynn i håret. Fortsett å fortelle henne hvor fin du syntes hun er, med fire fødsler så har hun jo virkelig prestert. Lykke til ❤️ Anonymkode: 6ef77...3c2 3
apekatten123 Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 elske seg selv før man kan elske andre er det noe som heter.. Finn dere en aktiv felles hobby, det er sunt for dere begge 👍
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 apekatten123 skrev (52 minutter siden): elske seg selv før man kan elske andre er det noe som heter.. Finn dere en aktiv felles hobby, det er sunt for dere begge 👍 Vi trener crossfit sammen og turorientering - noe mer får vi ikke presset inn i en hektisk hverdag. Anonymkode: 6edd0...c9b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #5 Skrevet 19. desember 2020 Bare fortsett å skryte av henne 😊 Si at du synes hun er vakker og sexy hver dag❤️ Anonymkode: f97b1...63d 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #6 Skrevet 19. desember 2020 Vi damer er ofte selvkritiske og har kroppskomplekser. Fortsett å være så god som du er, hun er heldig! Å være aktiv sammen er jo supert for god psykisk og fysisk helse, fortsett slik. Anonymkode: c76eb...7ae
Topper og daler Skrevet 19. desember 2020 #7 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og fruen har vært sammen i 15 år, og har fire barn sammen fra 4 år og oppover til 12 år. Hun er min beste venn og jeg kjenner i hvert fiber at jeg vil være sammen med henne. Vi samarbeider godt, har samme humor og verdier. I det siste halve året har hun begynt å fokusere voldsomt på kropp. Påpeker at hun har gått opp 20 kg siden vi ble sammen, at hun har strekkmerker, større lår og løs mage. At puppene henger og at hun begynner å bli gammel. Vi er begge 37 år, og jeg synes hun ser fantastisk ut. Jeg blir om mulig enda mer tent nå enn for 15 år siden, og elsker kroppen hennes. Hun avviser meg oftere ifm sex og nærhet/kos, og jeg har droppet å pushe voldsomt på. Jeg er heller ikke der jeg var utseendemessig for 15 år siden. Sånn er det jo. Jeg er så rådløs.. Ikke fordi jeg må ha sex, men fordi hun snakker så negativt om seg selv. Og jeg vil at hun skal se hvor fin hun er 😔 Anonymkode: 6edd0...c9b Jeg synes dette innlegget er betegnende for hvordan jeg kjenner mine mannlige brødre. De fleste menn er ikke så kritiske til kvinnens utseende som kvinnen selv er. De fleste menn finner kvinnekroppen deilig og attraktiv selv etter fødsler og levd liv. Ja, kanskje nettopp da! Og som denne mannen skriver - mannekroppen utsettes da vitterlig også for tyngdekraften med årene, så vi har skjønt konseptet. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #8 Skrevet 19. desember 2020 Ah, der har vi vært, og min mann taklet det så fantastisk at der er vi ikke lenger. Han var langt klokere enn meg i dette også, og tøff i forhold til hvordan han IKKE hørte på meg i forhold til hvordan vi skulle løse det, så jeg kan dele hvordan han fikk meg over dette, men det har nok litt med hans personlighet å gjøre også, hvor sta, modig og trygg han er, så jeg vet ikke hvor enkelt det er å kopiere som oppskrift. Vi damer er jo litt forskjellige også. Uansett vårt sexliv hadde utviklet seg fra å være noe lekent, trygt og åpent til noe som skjedde sjeldent, og helst under dyna, i mørket. Årsaken var at mitt selvbilde og selvfølelse var elendig. Det er rett og slett vanskelig å tenne og tro på at mannen kan finne deg sexy når du selv hater kroppen din, og synes den er fæl. Det motsatte av sexy. Jeg hadde også lagt på meg noen kilo, og hadde slapp hud på magen etter fler barn, ikke minst tvillinger. Da jeg la på meg la fettet seg utiltalende i ekstra hud, og jeg HATET magen min. Ble stiv og uvel når min kjære berørte det området, "snakket " meg selv og kroppen ned hver gang jeg så meg i speilet eller skulle kle meg, og mitt forhold til kroppen min ble stadig verre. Sexlivet også. Jeg kunne ikke forstå at min mann kunne tenne på meg, og var trist over å ha blitt slik. Lysten på sex forsvant. Lysten på at han skulle se meg og berøre meg forsvant. Av og til, under dyna i mørket var det jeg orket. I motsetning til deres situasjon visste ikke min mann om hva som var problemet ganske lenge, og hadde sine egne tanker om det. At jeg ikke elsket ham lenger, at jeg ikke tente på ham lenger, at jeg ikke lenger ønsket å ha ham der. Det var derfor en ganske sår og redd mann som til slutt tok motet til seg og spurte om jeg ikke lenger elsket ham, tente på ham eller ønsket å ha ham der. Det hadde ikke slått meg at han kunne tenke slik for å være ærlig. Det var ganske vondt å innse, så jeg valgte å være ærlig om problemet, så han iallefall skulle vite at det ikke gikk i slikt. Da lyste min mann opp og fortvilelse han hadde følt på angående dette var som blåst bort. Da var jo ikke dette et problem mente han, for han elsket jo kroppen min, og tente veldig på den. Så enkelt var det ikke! Dette hadde jeg trykket meg selv ned med så lenge at det ikke bare kunne avfeie. Så hvordan skulle vi fikse dette? Jeg mente at det beste var om jeg slanket meg litt og fikk en bedre kropp igjen mente jeg. Ok, han kunne gjerne støtte meg angående det. Det var ikke nødvendig for hans del, men om jeg trengte det for å føle meg bedre skulle han støtte, oppmuntre og delta. Det gjorde han også. La tilrette, heiet og deltok. Kuttet ut fristelser selv også, så jeg følte at dette gjorde vi sammen, og at han hadde omtanke for meg, og brydde seg. Så langt var vi enige, men jeg mente dessuten at han skulle la meg og kroppen min være i fred til jeg følte meg bedre. Ikke minst mente jeg at han burde la være å ta meg på magen, siden jeg hatet den magen. Han gjorde det stikk motsatte. 😆 Han var stadig der med hender, kjærtegn og komplimenter, og både sa og viste at HAN syntes kroppen min var utrolig deilig og fristende. Det var ikke krav om sex riktig nok, men han hørte absolutt ikke på meg angående å la kroppen min være i fred. Han kysset, strøk på og trykket seg inntil, og ga meg stadige komplimenter og kjærlige/hete ord i øret om hva han så og kjente. Ikke engang mitt krav om å ikke berøre magen min fant han seg i. Tvert imot koste han langt mer med magen min, og kjærtegnet den ved hver anledning. La KONSEKVENT hånden kjærlig der når vi skulle sove, og om jeg forsøkte å vri meg unna eller si noe på det slo han bestemt fast at dette var HANS mage. Den han elsket. Den han hadde formet. Den som hadde båret frem hans barn. Jeg måtte ikke komme der og si noe stygt om den magen, for den var helt fantastisk. Tenk hva den var merket av og representerte! Den var herlig merket av livet vi hadde delt, og det viktigste i livet vårt, barna. Hvordan kunne han ikke elske den magen? Rolig, kjærlig, sta og bestemt, jeg fikk ikke hendene hans bort derfra, og det var jeg som måtte gi meg. La dem være der. Det gikk fra å være ubehagelig til noe jeg aksepterte. Så fra noe jeg aksepterte til noe som føltes trygt og godt. Ordene hans trengte gjennom, og jeg ble trygge på at han virkelig mente dem. Jeg gikk ned en del kilo, men det var hvordan min mann overbeviste meg om at han elsket kroppen min, og synes den er sexy fremdeles, som virkelig løste dette. Min vrange, sta og fantastiske mann som ikke alltid gjør som jeg sier. Han var i denne situasjonen klokere enn meg, og vi har aldri hatt dette problemet igjen. Kroppen min er blitt enda eldre. Merket mer av livet. Jeg setter pris på den selv nå, og stoler på min kjære i at han fremdeles synes den er deilig. Han har egentlig aldri gitt meg inntrykk av annet. Det var mine ideer om at den ikke var god nok som var problemet. Nå klarer jeg å slå slikt bort om noen slike tanker skulle dukke opp. Vi har fremdeles et aktivt sexliv. Til og med i full belysning ganske ofte. Min mann får se kroppen min i alle tenkelige og utenkelige vinkler, og hans begeistring for vårt sexliv forteller meg egentlig alt jeg trenger å vite for å være trygg på at jeg har en kropp han synes er deilig. Jeg trenger ikke å lure på om han tenner på meg. Det gjør han. Flere ganger i uken. ♥️ Hånden hans på magen har jeg også hver gang vi skal sove. Han lar meg aldri igjen få tanker om at den er ekkel. Den er litt rund, litt slapp og ganske merket av vårt liv sammen. Det er godt å ha hans kjærlige hånd der, og vite at han elsker den for hva den representerer. Den gjør det for meg også nå. Anonymkode: 6bd67...4db 4
Fioljenta Skrevet 19. desember 2020 #9 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): (...) Vi er begge 37 år, og jeg synes hun ser fantastisk ut. Jeg blir om mulig enda mer tent nå enn for 15 år siden, og elsker kroppen hennes. (...) Jeg ble skikkelig rørt av å lese innlegget ditt, TS. Det er som å reise litt tilbake i tid. Du sier akkurat det samme som mannen min, og jeg det samme som din kjære. Forsett med å skryte av henne og fortelle henne hvor fin du synes hun er. Vis henne at du elsker kroppen hennes selv om hun ikke tror deg. Kanskje det kan hjelpe henne til å se seg selv slik du ser henne. Hvis du tror det kan hjelpe, kan du kanskje la henne lese om hvordan jeg endret syn på egen kropp. PS: AB som svarte rett før meg, har en veldig lur mann! Takk for at du delte, AB. 💜 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå