Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idiotisk krangel med samboer som har gått i lås - trenger noen andre perspektiver.

Spørsmålet er - når den du bor med roper navnet ditt, pleier du da å rope tilbake (typ 'ja?' eller 'hva er det?') eller pleier du alltid å reise deg og gå til personen? 

Samboeren mener jeg at jeg demonstrerer at jeg "ikke gidder" å reise meg når jeg roper tilbake istedenfor å komme til han automatisk. Dette er et problem for han og han ønsker at jeg skal komme til han når han roper navnet mitt. 

Jeg oppfatter ikke navnet mitt som at det betyr "kom hit" men at han trenger oppmerksomheten min for å gi en beskjed. Og at beskjeden like gjerne kan være "kan du finne/hente/gjøre x" som "kom hit".

Derfor går jeg ikke alltid til han, spesielt ikke om jeg er opptatt med noe. Men jeg svarer og kommer om det er det han ber om. Altså, om han roper "kom hit" så kommer jeg, men ikke umiddelbart om han bare sier navnet mitt. Så for meg er dette problemet løst om han bare sier hva han trenger istedenfor navnet mitt...

Det er ifølge han veldig unormalt av meg å tenke sånn. Er det det, KG? 

Anonymkode: bfba4...ed2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å rope på han oftere så skal du se han ikke kommer hver gang

Anonymkode: c0799...cb4

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begynn å rope på han oftere så skal du se han ikke kommer hver gang

Anonymkode: c0799...cb4

Hehe! Kanskje det ja. TS

Skrevet

Du er vel ikke en hund? 

Han kan vel like gjerne klare å oppsøke deg som å forvente at du kommer løpende hver gang han sier navnet ditt 😉

• Liker 7
Skrevet

At folk driver og roper etter hverandre, er på topp ti av ting som irriterer meg. Mye! 😄

hvis du vil noen noe, så ta nå og gå dit vedkommende er. Jeg er ingen hund som folk bare kan kalle til seg. Fader så frekt og irriterende. De som vil noe, holder munn og går til personen selv. Basta! 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spørsmålet er - når den du bor med roper navnet ditt, pleier du da å rope tilbake (typ 'ja?' eller 'hva er det?') eller pleier du alltid å reise deg og gå til personen? 

Nei.

Ikke at jeg ville bodd sammen med en som ropte på meg som på en bikkje, men hadde noen andre ropt, hadde jeg naturlig nok ikke foretatt meg noe.

Skal noen snakke til meg, så får de værsågod komme til MEG.

• Liker 3
Skrevet

Han må da heller kunne rope noe ala: "X, kan du komme hit litt?" Eventuelt først rope navnet ditt, og deretter om du kan komme dit, når han hører at du hørte han. 

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på mye, men på generelt grunnlag er jeg enig med deg.

Det er den som roper som skal flytte seg til/mot den som svarer dersom det er behov for videre samtale (uten roping).

Dersom den som roper har behov for at den andre kommer kan han som oppfølging rope "kan du komme her". Roper man bare navnet er riktig svar "Ja?", mens man blir der man er.

Eneste gangene jeg flytter på meg er dersom jeg er på kjøkkenet og vet konen er på vei ut døren - da vet jeg at hun har sko på eller trenger noe der nede, mens det er vanskelig å føre en samtale til kjøkkenet som ligger i 2. etg. (eller tilsvarende, jeg vet hun står med noe som gjør at hun ikke kan flytte seg)

Tilsvarende irriterer meg med konen min, hun kan rope/starte en samtale og bevege seg bort fra meg uten å heve stemmen slik at hun tror jeg hører henne. Da må jeg flytte meg etter for å fortsette samtalen. Det har jeg sluttet med, da får hun heller snakke med seg selv og gjenta alt når hun skjønner at jeg ikke hører henne lengre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Samboeren mener jeg at jeg demonstrerer at jeg "ikke gidder" å reise meg når jeg roper tilbake istedenfor å komme til han automatisk.

Men det vil jo si at han demonstrerer at han «ikke gidder» å reise seg, når han roper på deg i utgangspunktet i stedet for å komme til deg om han vil deg noe?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Idiotisk krangel med samboer som har gått i lås - trenger noen andre perspektiver.

Samboeren mener jeg at jeg demonstrerer at jeg "ikke gidder" å reise meg når jeg roper tilbake istedenfor å komme til han automatisk. Dette er et problem for han og han ønsker at jeg skal komme til han når han roper navnet mitt. 

Jeg oppfatter ikke navnet mitt som at det betyr "kom hit" men at han trenger oppmerksomheten min for å gi en beskjed. Og at beskjeden like gjerne kan være "kan du finne/hente/gjøre x" som "kom hit".

Derfor går jeg ikke alltid til han, spesielt ikke om jeg er opptatt med noe. Men jeg svarer og kommer om det er det han ber om. Altså, om han roper "kom hit" så kommer jeg, men ikke umiddelbart om han bare sier navnet mitt. Så for meg er dette problemet løst om han bare sier hva han trenger istedenfor navnet mitt...

Det er ifølge han veldig unormalt av meg å tenke sånn. Er det det, KG? 

Anonymkode: bfba4...ed2

Fordi at du ikke er en hund, så er du ikke unormal, nei ;)

Anonymkode: 50de6...850

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...