AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 om man ikke tør å ta opp ting i forholdet lenger, fordi du er redd for at det skal uttarte seg til et dramaskrik og stor krangel? Anonymkode: 96c88...aac 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Trolig ikke, da det vanskelig kan forstås at konfliktunnvikelse fra din side skal kunne oppleves som psykisk mishandling for deg? Hvordan skulle det liksom foregått? Anonymkode: ab2c7...a35
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trolig ikke, da det vanskelig kan forstås at konfliktunnvikelse fra din side skal kunne oppleves som psykisk mishandling for deg? Hvordan skulle det liksom foregått? Anonymkode: ab2c7...a35 men om jeg da ikke tør å ta opp ting, fordi hver gang jeg har gjort det før så har jeg alltid blitt kalt overfølsom. ingen humor og følelser ikke er valide Anonymkode: 96c88...aac 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #5 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): men om jeg da ikke tør å ta opp ting, fordi hver gang jeg har gjort det før så har jeg alltid blitt kalt overfølsom. ingen humor og følelser ikke er valide Anonymkode: 96c88...aac Det at du ser alt dette så tydelig, gjør jo du ikke er gaslighta. Hvorfor blir du i dette forholdet? For å kunne kalle deg et offer? Anonymkode: 3a393...daf 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #6 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det at du ser alt dette så tydelig, gjør jo du ikke er gaslighta. Hvorfor blir du i dette forholdet? For å kunne kalle deg et offer? Anonymkode: 3a393...daf Hvorfor så frekk? er jo tydelig at jeg lurer på dette, siden jeg vet ikke om noen som er uerfaren kan gashlighte med "uhell" fant ikke ut om gashlighting før nylig heller, å jeg kjente meg litt igjen i det. men ikke alt du trenger da ikke være så teit Anonymkode: 96c88...aac 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #7 Skrevet 19. desember 2020 Dramaskrik 😄 Den var artig! Anonymkode: 698a8...d81 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #8 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor så frekk? er jo tydelig at jeg lurer på dette, siden jeg vet ikke om noen som er uerfaren kan gashlighte med "uhell" fant ikke ut om gashlighting før nylig heller, å jeg kjente meg litt igjen i det. men ikke alt du trenger da ikke være så teit Anonymkode: 96c88...aac Kutt ut! Anonymkode: 3a393...daf
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #9 Skrevet 19. desember 2020 Gahh.. er så lei de her nye utrykkene, hva er gaslighting eller hva nå enn du kalte det da? Anonymkode: c659f...a2f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #10 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kutt ut! Anonymkode: 3a393...daf er min tråd, la meg få spørre hva enn jeg lurer på? kutt ut selv, gå til en annen tråd å vær negativ Anonymkode: 96c88...aac 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #11 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): er min tråd, la meg få spørre hva enn jeg lurer på? kutt ut selv, gå til en annen tråd å vær negativ Anonymkode: 96c88...aac Det er fullt lovlig å spørre hvorfor folk blir værende i et forhold hvor de ikke har det bra, og hvorfor de er så opptatt av å få kjøresten til å fremstå som en manipulator. Du har kalt meg både frekk og teit, så det er kanskje kjæresten din som har det verst i deres forhold. Anonymkode: 3a393...daf
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #12 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er fullt lovlig å spørre hvorfor folk blir værende i et forhold hvor de ikke har det bra, og hvorfor de er så opptatt av å få kjøresten til å fremstå som en manipulator. Du har kalt meg både frekk og teit, så det er kanskje kjæresten din som har det verst i deres forhold. Anonymkode: 3a393...daf du hadde ikke vært frekk om du lot være å skrive "for å kunne kalle deg et offer?" om det ikke er spydig og meninsløst så vet ikke jeg, såklart det er frekt og usaklig aka teit å komme med slikt ja, er nok kjæresten min som har det værst, uff.. for du klarer jo vel å lese gjennom tråder som en klarsynt, hvorfor ikke bare holde deg saklig Anonymkode: 96c88...aac 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #13 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gahh.. er så lei de her nye utrykkene, hva er gaslighting eller hva nå enn du kalte det da? Anonymkode: c659f...a2f psykisk nedtrykking? eller noe, hadde ikke hørt om det før nå nylig jeg heller. Anonymkode: 96c88...aac 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #14 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): du hadde ikke vært frekk om du lot være å skrive "for å kunne kalle deg et offer?" om det ikke er spydig og meninsløst så vet ikke jeg, såklart det er frekt og usaklig aka teit å komme med slikt ja, er nok kjæresten min som har det værst, uff.. for du klarer jo vel å lese gjennom tråder som en klarsynt, hvorfor ikke bare holde deg saklig Anonymkode: 96c88...aac Gidder ikke krangle. Anonymkode: 3a393...daf
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #15 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gahh.. er så lei de her nye utrykkene, hva er gaslighting eller hva nå enn du kalte det da? Anonymkode: c659f...a2f Gashlighting er å manipulere folk til å tro at de selv er dumme, slemme eller dårlige, når de er vanlige eller bra. Komme med stadig små negative stikk eller løgner som forvirrer. Altså ikke åpen, konstruktiv kritikk. Brukes ofte når noen gjør sånn mot en kjæreste. Flytter nøklene og sier at partner er dum som har rota dem vekk. Sånne ting. Vanskelig å forlate forholdet fordi man tror på det negative bildet at alt er ens egen feil. Anonymkode: 27c70...e5d 11
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #16 Skrevet 19. desember 2020 Ts, hvordan er du som person generelt? Har du lett for å ta opp ting med andre? Har dere vært sammen lenge? Anonymkode: 27c70...e5d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #17 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gahh.. er så lei de her nye utrykkene, hva er gaslighting eller hva nå enn du kalte det da? Anonymkode: c659f...a2f Det er psykiske vold som handler om manipulere og kjøre noen så ned at de tilsist betviler sin egen virkelighetsoppfatning. Typisk utført av narsisster og psykopater. Anonymkode: ab2c7...a35 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #18 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er psykiske vold som handler om manipulere og kjøre noen så ned at de tilsist betviler sin egen virkelighetsoppfatning. Typisk utført av narsisster og psykopater. Anonymkode: ab2c7...a35 Ok. Takk for svar. Anonymkode: c659f...a2f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #19 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts, hvordan er du som person generelt? Har du lett for å ta opp ting med andre? Har dere vært sammen lenge? Anonymkode: 27c70...e5d Er ganske konfliktsky, men om begeret renner over kan jeg ta opp ting. Turte å ta opp litt mer tidligere i forholdet, men merket at når jeg gjorde det så får jeg alltid høre at jeg er overdramatisk så krangler vi plutselig om at han mener jeg er overdramatisk isteden for den reelle tingen. når det da kunne vært over på 5 min 1 år Anonymkode: 96c88...aac 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #20 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): om man ikke tør å ta opp ting i forholdet lenger, fordi du er redd for at det skal uttarte seg til et dramaskrik og stor krangel? Anonymkode: 96c88...aac Etter definisjonene jeg har mottatt her, så kan jeg vel trygt si nei. Anonymkode: c659f...a2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå