Gå til innhold

Norwegian sendt ut mail om mulighet for 6 mnd utvidelse av chashpoints - en dag å svare på!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går oppdaget jeg en mail fra Norwegian som hadde tikket inn i mailboksen 15.12.2020. I den opplyser de om at de har forståelse for at man ikke reiser så mye nå, og derfor vil de gi meg muligheten til å utvide gyldigheten på cashpointsene med 6 mnd. Problemet er bare at denne muligheten utgår dagen etter, 16.12.2020. Kan jo hende at den var skjult i en eller annen mail de har sendt med overskrifter som "Vi fortsetter å frakte deg til ....", men i den situasjonen vi nå er i, så åpner jeg sjeldent slike mail, for hva er vitsen? Jeg kan ikke reise uansett. 

Jeg synes det er ganske lite kundevennlig av Norwegian å forlange at man skal aktivt gå inn å klikke på en kampanjelink for å utvide gyldigheten på cashpoints som man har opparbeidet seg. Hos Hotel.com f eks, er bonusnetter helt automatisk forlenget med gyldighet frem til mars 2020.

Men dette er vel en måte Norwegian satser på å få ned gjelden sin på. Jo færre som fanger opp muligheten til å utvide gyldigheten, jo mindre gjeld.

Flere som er blitt snytt for cashpoints på denne måten?

Anonymkode: bfa12...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har mistet noen cashpoints. Men vet du hva, i denne situasjonen så kan jeg forstå det selv om det er kjipt. Det er ikke engang sikkert Norwegian overlever neste år, og jeg heier på dem for å klare seg slik at man har et vettugt selskap som fortsatt er i konkurranse med SAS. Ved etterspørsel etter korona kan Norwegian kjappere bygge seg opp igjen kontra andre selskaper, siden Norwegian sitter med kunnskapen, og jeg ser heller at de overlever enn at det blir svindyre flybilletter hos SAS. Går Norwegian konkurs så mister uansett alle absolutt alle utestående krav de har i Norwegian. 

Anonymkode: 29580...7a4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jepp, har mistet noen cashpoints. Men vet du hva, i denne situasjonen så kan jeg forstå det selv om det er kjipt. Det er ikke engang sikkert Norwegian overlever neste år, og jeg heier på dem for å klare seg slik at man har et vettugt selskap som fortsatt er i konkurranse med SAS. Ved etterspørsel etter korona kan Norwegian kjappere bygge seg opp igjen kontra andre selskaper, siden Norwegian sitter med kunnskapen, og jeg ser heller at de overlever enn at det blir svindyre flybilletter hos SAS. Går Norwegian konkurs så mister uansett alle absolutt alle utestående krav de har i Norwegian. 

Men på den annen side er det slik at cashpoints er noe man bygger seg opp både via reising og ved bruk av kredittkortet til Bank Norwegian. Mesteparten av min cashpoints kommer fra bruk av kredittkortet, og så vidt meg bekjent holder ikke banken på å gå konkurs. Men jeg mister altså poeng opparbeidet ved bruk av det? Er det riktig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men på den annen side er det slik at cashpoints er noe man bygger seg opp både via reising og ved bruk av kredittkortet til Bank Norwegian. Mesteparten av min cashpoints kommer fra bruk av kredittkortet, og så vidt meg bekjent holder ikke banken på å gå konkurs. Men jeg mister altså poeng opparbeidet ved bruk av det? Er det riktig?

Men dette står jo i kredittkortbetingelsene, cashpoints er den bonusordningen som gjelder for dette kortet. Skjønner det er kjipt, men da ville jeg byttet til et kredittkort med annen bonusordning nå slik at du ikke taper noe mer hvert fall. 

Og ingen er tjent med at Norwegian (flyselskapet) går konkurs, da er det i alle fall ingen som får igjen utestående krav. 

Skrevet

håper virkelig norwegian overlever så det er mulig å reise senere, uten å betale svindyrt! så får vi heller tape de poengene nå; er uansett bedre enn å måtte betale dyrt til sas senere.

så har jeg et dumt spørsmål; vil bank norwegian gå konkurs om flyselskapet norwegian går konkurs🤭

Anonymkode: 6f48a...bb1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men dette står jo i kredittkortbetingelsene, cashpoints er den bonusordningen som gjelder for dette kortet. Skjønner det er kjipt, men da ville jeg byttet til et kredittkort med annen bonusordning nå slik at du ikke taper noe mer hvert fall. 

Og ingen er tjent med at Norwegian (flyselskapet) går konkurs, da er det i alle fall ingen som får igjen utestående krav. 

Sluttet å bruke det for lenge siden. Og kommer nok neppe til å begynne å bruke det på ny fordi om Norwegian overlever. Da er det bedre med kredittkort som gir direkte cashback på fakturaen. Evnt at man opparbeider seg en bonus som kan overføres som vanlige penger til egen konto.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

håper virkelig norwegian overlever så det er mulig å reise senere, uten å betale svindyrt! så får vi heller tape de poengene nå; er uansett bedre enn å måtte betale dyrt til sas senere.

så har jeg et dumt spørsmål; vil bank norwegian gå konkurs om flyselskapet norwegian går konkurs🤭

Anonymkode: 6f48a...bb1

Oppfatter Bank Norwegian som en solid bank. Derfor jeg tenker at de poengene (egentlig pengene) jeg har opparbeidet via bruk av kortet til hverdagslige kjøp, burde holdes utenom det som er opptjent via reise med Norwegian.

Tror neppe SAS får monopol om Norwegian ikke klarer seg. Er jo allerede andre flyselskaper på vei inn i det norske markedet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...