Gå til innhold

Påstår han betaler alt. Noen som har opplevd slike mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært borti mennesker som påstår de betaler alt, betaler alt av mat, så gjør de ikke det?

Har en kjæreste som mener han betaler på mat og sånn, han handler aldri mat til oss men alkohol, og bare ring til han selv, fremdeles påstår han at han betaler på alt her. Jeg kjøpte for eks 7 oster, kommer tilbake igjen med ingenting i kjøleskapet etter noen dager, hadde han handlet mat, haddr han vel fylt opp kjøleskapet etter han tømte det, noe han aldri gjør.

Hva slags type mennesker er dette?

Anonymkode: 67c1d...c7a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ting* til han selv skulle det stå

Skrevet

Enkel løsning - skaff dere en felles matkonto som dere betaler likt inn på. Og den skal bare brukes til mat, ikke alkohol eller take away. Da blir det vanskelig å påstå noe som ikke stemmer. 

Men det var en ting jeg satt og lurt på - lyver han om flere ting? Og tror på det selv? 

• Liker 13
Skrevet
PM75 skrev (6 minutter siden):

Enkel løsning - skaff dere en felles matkonto som dere betaler likt inn på. Og den skal bare brukes til mat, ikke alkohol eller take away. Da blir det vanskelig å påstå noe som ikke stemmer. 

Men det var en ting jeg satt og lurt på - lyver han om flere ting? Og tror på det selv? 

Han lyver om flere ting som virker som han tror på selv ja. 

• Liker 3
Skrevet

Har vært med flere som sier dette. Da har jeg gått inn på min bankkonto og vist de hva jeg har brukt på mat i mnd. På en så sparte jeg hver eneste kvittering for å vise hva jeg handlet. 

Med samboer nå så påstår han at han nærmest er sugardaddy for meg. Men egentlig så hjalp han meg økonomisk i 3 mnd, så har vi delt likt i snart 2 år. Han betaler på huset han eier, men jeg ordner alt barna trenger og kjøper inn all maten. Jeg gjør også 90% av alt i hjemmet og jeg tar all nattevåk på to barn. 

Anonymkode: 59f36...098

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare gå inn på hver deres bank konto, eller si at dere skal spare på alle kvitteringer gjennom hele januar. Da ser man fort om det er veldig likt eller om han betaler mest  

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor bor dere sammen med sånne folk da?

Skrevet

En ser  jo direkte kun sine egne bidrag, og ikke andres. Tror det derfor kan være lett for enkelte å tro at de bidrar med mer enn de gjør.

Det er bare å vise frem kvitteringer som får totalinnkjøpene til å fremgå, så ser han raskt at han bidrar med mye mindre, av det totale forbruket enn han i virkeligheten gjør.

Anonymkode: d71cf...eac

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og du er sammen med ham fordi?

Anonymkode: 0c402...f2a

• Liker 11
Skrevet

Men hva slags problem er det han har? Siden han påstår han betaler når han ikke gjør det

• Liker 4
Skrevet

Narsisist. Eksen min var ekstrem... og han er ikke frisk. 

Anonymkode: b7d60...7f4

• Liker 5
Skrevet

Men så skriv opp det hver av dere kjøper og når. Han ser det kanskje ikke før det står svart på hvitt 

Anonymkode: c44d9...e08

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Leste også det var psykisk selvbedrag? (De lyver til seg selv)

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvordan var han?

Skrevet

Min eks blei sånn på slutten. Han påsto til meg og andre folk at han hadde forsørga meg gjennom år i sykdom og i tillegg lagt ut helt for et dyrt møbel. I realiteten betalte han ekstra for mat i perioder. Alt ekstra han la ut for husleie og strøm har jeg tilbakebetalt. Møbelet betalte han halvparten for, ikke alt. Jeg beholdt møblene etter bruddet og har betalt ham ut av dem, mye til full pris, for å ikke virke gniten.

Jeg har mye gjeld etter sykdomsperioden min fordi jeg ville at han skulle ha penger nok til hobby, klær etc da han var student og siden nyansatt. Jeg betalte alt av behandling samt mine personlige utgifter selv, med AAP, dagpenger og lånte penger, og tok ut max studielån da jeg varfrisk nok til å studere. Noe jeg ikke angrer på i dag, her jeg står med fullført videreutdanning og jobb, og vissheten om jeg ikke belasta min eks. Så får eksen fortelle hvilke løgner han vil til folk. Jeg vet ikke om han er slem, dum eller forvirra når han sier ting som bare ikke stemmer.

Anonymkode: 5cc31...dae

• Liker 3
Skrevet

Min eks gjennom 20 år er slik. Han påstår at han forsørga meg og betalte ALT i 3 år mens jeg studerte. Sannheten er at jeg hadde samme inntekt gjennom studiet (fullt studielån og jobbet ved siden), og dermed forsørga oss i like stor grad som før. I tillegg er han ufør, og jeg tjente 300tusen mer i året enn ham de siste årene vi var sammen. Og at han var arbeidsledig de første 2 årene vi var samboere. 

Anonymkode: 4d9cb...1df

• Liker 5
Skrevet
Blondie65 skrev (3 timer siden):

Hvorfor bor dere sammen med sånne folk da?

Det er nå én ting, men hvorfor betaler dere alt for slike menn? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min eks gjennom 20 år er slik. Han påstår at han forsørga meg og betalte ALT i 3 år mens jeg studerte. Sannheten er at jeg hadde samme inntekt gjennom studiet (fullt studielån og jobbet ved siden), og dermed forsørga oss i like stor grad som før. I tillegg er han ufør, og jeg tjente 300tusen mer i året enn ham de siste årene vi var sammen. Og at han var arbeidsledig de første 2 årene vi var samboere. 

Anonymkode: 4d9cb...1df

Det med han der er nok at han vet hva slags dritt han var gjennom hele forholdet, men han har et veldig behov for å hevde seg. 

• Liker 5
Skrevet

Min eks var også sånn! Vi hadde et system i starten hvor jeg overførte et fast beløp til hans konto hver mnd, og at vi dro hans kort på matbutikken. Han klarte å komme med kommentarer «Jeg betaler alt, er jo bare mitt kort vi bruker!» og ikke hjalp det å si at jeg overførte jo penger.... 

Så slo vi opp og begynte kjøpe hver vår mat mens vi fortsatt bodde i leiligheten under oppsigelsestiden. Han brukte 10 000 kr på mat i mnd, mens jeg kunne vise til kvitteringer på bare 3000 kr mat i mnd 🤓

Men han mener fortsatt at det var jeg som var så dyr i matveien. Og dette går han fortsatt rundt å sier. 

Anonymkode: 81995...2bb

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har vært med flere som sier dette. Da har jeg gått inn på min bankkonto og vist de hva jeg har brukt på mat i mnd. På en så sparte jeg hver eneste kvittering for å vise hva jeg handlet. 

Med samboer nå så påstår han at han nærmest er sugardaddy for meg. Men egentlig så hjalp han meg økonomisk i 3 mnd, så har vi delt likt i snart 2 år. Han betaler på huset han eier, men jeg ordner alt barna trenger og kjøper inn all maten. Jeg gjør også 90% av alt i hjemmet og jeg tar all nattevåk på to barn. 

Så du bor gratis da? Gå til finn.no og bolig, se hva eie- og leieprisene i ditt nabolag er for boliger av samme størrelse så ser du ca hva du sparer på ordningen. Og han kunne jo også bodd langt billigere om han bodde alene eller alene med halvparten av barna. Tror mange kvinner ikke skjønner hvor godt de har det økonomisk om de bare bor gratis. Alt pyntedilldallet og oppussing du betaler for til boligen som du tror dere "trenger" tells ikke hvis ikke begge var enige om nødvendigheten av det i forkant av kjøpet.

Anonymkode: 69090...038

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...