Gå til innhold

Fant skadet fulg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så jeg fant en skadet fugl som lå ved veikanten i trafikken i dag. Og jeg med min dårlige samvittighet løftet han ut fra veien og bak en busk. Han blødde fra den ene vingen som så brukket ut og siden det er fugleinfluensa kunne jeg ikke ta han med hjem . Hva burde jeg ha gjort? Jeg hadde hunden med meg og fikk beskjed av de der hjemme at jeg bare skulle la han være i fred, men jeg har så utrolig dårlig samvittighet. 

Anonymkode: e23fd...5de

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så jeg fant en skadet fugl som lå ved veikanten i trafikken i dag. Og jeg med min dårlige samvittighet løftet han ut fra veien og bak en busk. Han blødde fra den ene vingen som så brukket ut og siden det er fugleinfluensa kunne jeg ikke ta han med hjem . Hva burde jeg ha gjort? Jeg hadde hunden med meg og fikk beskjed av de der hjemme at jeg bare skulle la han være i fred, men jeg har så utrolig dårlig samvittighet. 

Du burde tråkket på den og gjort slutt på lidelsen.

Skrevet

Er det en "vanlig" fugl og ikke en som er vernet, kan du avlive den selv. Ta på deg hansker. Hold rundt kropp og vinger med en hånd. Med den andre rar du tak rundt hodet. Så et lett nøk mens du vrir. Nakken knekker/løsner hodet fra kroppen. Kjapt og humant. Aldri, aldri hør på en som mener at du skal tråkke på en fugl!

Anonymkode: 64dd6...952

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det en "vanlig" fugl og ikke en som er vernet, kan du avlive den selv. Ta på deg hansker. Hold rundt kropp og vinger med en hånd. Med den andre rar du tak rundt hodet. Så et lett nøk mens du vrir. Nakken knekker/løsner hodet fra kroppen. Kjapt og humant. Aldri, aldri hør på en som mener at du skal tråkke på en fugl!

Ok, takk for raske svar. Jeg fikk hjelp av naboen og det gikk veldig fort, fuglen blødde så mye og ventet nok bare på å få "gå" stakkar. 

Tusen takk igjen! 

ts.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i huleste tok du den ikke med hjem og ringte fuglehjelpen?!

Anonymkode: ff96b...486

Skrevet

Avliver den. Den skal ikke ligge å lide seg ihjel. 

Anonymkode: f58ab...501

• Liker 1
Skrevet

Ser nå at den stakkars fuglen døde ( sikkert en grufull død)

Skrevet

😥

Anonymkode: 50a91...36a

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg ville aldri gjort det i disse dager. Ville heller knekt nakken på den så sen slapp å lide. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Når vingen er brukket er det sjeldent de kan gjøre noe.

Jeg har avlivet noen skadde fugler katten har kommet med, har slått de i hodet med en stein. Ellers har jeg tatt større skadde fulger til dyrlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...