Gå til innhold

Prøving etter graviditet utenfor livmoren og fjerning av eggleder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter ca. et halvt år med prøving ble jeg gravid. Dessverre utenfor livmoren. Dette resulterte i at jeg måtte fjerne en eggleder. Det er fortsatt utenkelig å begynne å prøve igjen nå, men er det noen som har hatt lignende erfaring som vil dele? Ble du gravid igjen på naturlig vis? Hvor lang tid tok det? Behov for oppfølging?

Har blitt rådet til å ta kontakt med en fertilitetsklinikk når vi er klare til å prøve igjen, men fint å høre andres erfaringer.

Anonymkode: dcce3...048

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg var gravid utenfor livmor og fjernet en eggleder. Ble gravid på første forsøk 9 år senere :) ikke hatt behov for oppfølging, men jeg var til GU for en stund siden for å sjekke at alt stod bra til. Fikk aldri noe svar på hvorfor jeg ble gravid utenfor livmoren, dessverre. Men jeg fikk beskjed om at den andre egglederen som regel tok over jobben til den som var borte, og om den ikke gjorde det, hadde jeg hatt mensen annenhver mnd. 

om det ikke er en spesiell grunn til at det skjedde med deg, og du er frisk og ikke har andre problem, burde du fint klare å bli gravid på egenhånd :)

Anonymkode: dc590...db4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2020 den 16.16):

Hei! Jeg var gravid utenfor livmor og fjernet en eggleder. Ble gravid på første forsøk 9 år senere :) ikke hatt behov for oppfølging, men jeg var til GU for en stund siden for å sjekke at alt stod bra til. Fikk aldri noe svar på hvorfor jeg ble gravid utenfor livmoren, dessverre. Men jeg fikk beskjed om at den andre egglederen som regel tok over jobben til den som var borte, og om den ikke gjorde det, hadde jeg hatt mensen annenhver mnd. 

om det ikke er en spesiell grunn til at det skjedde med deg, og du er frisk og ikke har andre problem, burde du fint klare å bli gravid på egenhånd :)

Anonymkode: dc590...db4

Du får mensen selv om den andre egglederen ikke klarer å plukke opp egget. Da faller egget bare ned i bukhulen. Å få mensen er derfor ikke et tegn på at egglederen som er igjen fungerer for begge eggstokkene.

Anonymkode: bac01...bf1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...